REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Jak odnaleźć się w miejscu pracy? Wayfinding i space branding według pracowni Workplace

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 05 cze 2019 09:00
Jak odnaleźć się w miejscu pracy? Wayfinding i space branding według pracowni Workplace
fot. mat. pras.
Jak odnaleźć się w miejscu pracy? Wayfinding i space branding według pracowni Workplace
Jak odnaleźć się w miejscu pracy? Wayfinding i space branding według pracowni Workplace
Jak odnaleźć się w miejscu pracy? Wayfinding i space branding według pracowni Workplace
Jak odnaleźć się w miejscu pracy? Wayfinding i space branding według pracowni Workplace
Jak odnaleźć się w miejscu pracy? Wayfinding i space branding według pracowni Workplace
Jak odnaleźć się w miejscu pracy? Wayfinding i space branding według pracowni Workplace
Jak odnaleźć się w miejscu pracy? Wayfinding i space branding według pracowni Workplace
Jak odnaleźć się w miejscu pracy? Wayfinding i space branding według pracowni Workplace
Jak odnaleźć się w miejscu pracy? Wayfinding i space branding według pracowni Workplace

Co sprawia, że łatwo orientujemy się w przestrzeni? Jak zaprojektować doświadczenia użytkownika i przekazać wartości firmy w środowisku pracy? Odpowiedź zawiera się w pojęciach wayfinding i space branding - integralnych elementach aranżacji biura. Projektanci z Workplace definiują te zagadnienia i tłumaczą jaką wartość niosą dla człowieka i biznesu.

REKLAMA

Spieszymy się na samolot. Wbiegamy spóźnieni na lotnisko i odruchowo szukamy znaków, tablic czy napisów, które wskażą nam drogę do bramki. Nawet jeśli znamy przestrzeń, ciężko nam odróżnić poszczególne miejsca bez odpowiedniego oznakowania. Podobnie jest w przestrzeni pracy.

Po lotnisku, dworcu, muzeum czy też biurze prowadzi nas wayfinding. To system orientacji przestrzennej, który pomaga ludziom określić swoje położenie i wskazać drogę do celu. Za pomocą architektonicznych i graficznych środków umożliwia identyfikację i organizację danego miejsca - budynku czy też miasta.

Wayfinding powinien być intuicyjny - mimo, że nie absorbuje bezpośrednio naszej uwagi, to jasno i przejrzyście tłumaczy jak znaleźć konkretne miejsce i rozpoznać jego funkcję. W środowisku pracy poprawia komunikację wśród pracowników i wprowadza spójne nazewnictwo sal spotkań, stref zespołów, czy części wspólnych. Poza aspektami komunikacyjnymi, kluczowy jest także dla administracji. Oznaczenia i numeracja biurek, krzeseł czy szaf to podstawowe narzędzie do zarządzania środkami trwałymi w firmie.

Jakie elementy składają się na spójny system orientacji przestrzennej?

●               oznakowania zewnętrzne,

●               mapy (kioski interaktywne),

●               komunikacja horyzontalna,

●               znaki kierunkowe oraz funkcyjne,

●               indywidualne oznaczenia pomieszczeń,

●               funkcje szafek, zabudowy czy oznaczenia lockerów

●               komunikaty dla użytkowników

Space branding. Czy przestrzeń biurowa powinna być przedłużeniem języka wizualnego marki?

Detale architektoniczne i graficzne opowiadają historię danego miejsca i podkreślają jego charakter. W projektowaniu przestrzeni pracy definiujemy je jako space branding. To graficzne rozwinięcie projektu architektonicznego i możliwość wizualnego przedstawienia kultury oraz historii firmy. Ma pokazywać kluczowe wartości organizacji za pomocą prostych komponentów graficznych.

Space branding to jednak nie reklama firmy na ścianach! Używane kolory, kształty i formy powinny być odrębną warstwą graficzną dedykowaną przestrzeni biurowej. Identyfikacja wizualna środowiska pracy kierowana jest do pracownika - nie może być więc narzędziem marketingowym. Space branding to element strategii employer brandingowej, a jego celem jest zwiększenie komfortu pracy, poprawa samopoczucia czy pobudzenie wyobraźni użytkownika.

Jaka jest główna wartość space brandingu? W erze pracownika to wizerunek biura może odegrać kluczową rolę w walce o najlepszych specjalistów. Przestrzenie ze spójną identyfikacją graficzną tworzą więź emocjonalną użytkownika z przestrzenią. W takich biurach chcą przebywać i pracować ludzie.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.