REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak projektować salony dla marek modowych? Tu oświetlenie ma znaczenie

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 16 mar 2018 14:18
Jak projektować salony dla marek modowych? Tu oświetlenie ma znaczenie
fot. mat. prasowe Trilux
Jak projektować salony dla marek modowych? Tu oświetlenie ma znaczenie
Jak projektować salony dla marek modowych? Tu oświetlenie ma znaczenie
Jak projektować salony dla marek modowych? Tu oświetlenie ma znaczenie
Jak projektować salony dla marek modowych? Tu oświetlenie ma znaczenie

W sklepach odzieżowych stawiających na dużą rotację i różnorodność asortymentu, na znaczeniu zyskuje dobór uniwersalnych rozwiązań ekspozycyjnych. Czym charakteryzuje się wyposażenie pełniące swoje funkcje niezależnie od specyfiki kolejnych kolekcji?

REKLAMA

Świat mody rządzi się swoimi prawami. Występują w nim dwie pory roku, w dość niewielkim stopniu pokrywające się z tym, co widzimy w kalendarzu. I tak, kolekcje Wiosna/Lato trafiają na rynek zazwyczaj w styczniu, a Jesień/Zima – w lipcu. Jakby tego było mało, z myślą o zamożnych klientach wyjeżdżających jesienią w tropiki, niektóre marki od października do grudnia sprzedają lekką odzież z tzw. kolekcji wypoczynkowych (ang. resort). Co kilka miesięcy – lub jeszcze częściej – w placówkach handlowych radykalnie zmienia się więc kolorystyka, faktura i krój prezentowanych towarów. – W związku z cykliczną zmiennością asortymentu, podyktowaną koniecznością dopasowania oferty do aktualnych trendów oraz pory roku, dobór parametrów oświetlenia do sklepu odzieżowego jest szczególnie trudnym zadaniem – mówi Filip Gabryelczyk, menedżer sprzedaży segmentu Retail Trilux Polska oraz Ekspert Oświetlenia Polskiego Komitetu Oświetleniowego. – Dzięki oprawom oświetleniowym o wysokim współczynniku oddawania barw, niezależnie od swego koloru odzież wygląda niemal tak samo jak w naturalnym świetle. W połączeniu z regałami i ekspozytorami w neutralnych odcieniach, rozwiązania tego rodzaju pozwalają wykreować przestrzeń efektownej i wiernej prezentacji ubrań różnych barw. Nie wyczerpuje to w pełni kwestii naśladowania naturalnego światła (by tego dokonać trzeba modyfikować temperaturę barwową wraz z porą dnia), daje jednak możliwość stworzenia warunków zbliżonych do tych, jak panują na zewnątrz w określonych godzinach – tłumaczy Gabryelczyk. Uniwersalne wyposażenie jest szczególnie przydatne w butikach ready-to-wear, w których nowości dodawane są z większą częstotliwością niż wynikałoby to z typowej dla świata mody sezonowości. Przyjrzeliśmy się aranżacji wnętrza w jednym ze sklepów tego typu.

Wystrój butiku Hallhuber Stuttgart 

Hallhuber to znana na rynkach Europy Zachodniej marka mody damskiej z korzeniami sięgającymi końca lat 70. XX wieku. Pozycjonuje się jako młoda, nowoczesna, jakościowa, świadoma trendów i stylowa. Ucieleśnieniem tak sformułowanej koncepcji jest zasada, zgodnie z którą co dwa tygodnie wprowadzana jest nowa, spójna kolekcja, pozwalająca na tworzenie niezliczonych stylizacji przy zachowaniu harmonii kompozycji. Profil marki przejawia się także wyglądzie sklepów. Prześledziliśmy to na przykładzie liczącej 220 mkw., kompleksowo wyposażonej w 2017 roku placówki działającej w stuttgarckim Dorotheen Quartier. – Tłem dla odzieży prezentowanej w sklepie Hallhuber w Stuttgarcie jest minimalistyczna, niemal całkowicie pozbawiona kolorów innych niż biel i czerń nowoczesna aranżacja. Proste, ażurowe regały i wieszaki nie odciągają uwagi od produktów i stanowią dobry punkt wyjścia do ekspozycji na zasadzie kontrastu – opowiada Filip Gabryelczyk. – Ogólna koncepcja wystroju miała także wpływ na dobór oświetlenia. Wpuszczane w sufit oprawy w białym wykończeniu wkomponowują się wizualnie w powierzchnię stropu i nie rzucają się w oczy. Dzięki wychyłowi w zakresie do 80° pozwalają skierować światło dokładnie na towar i tworzyć nowe sceny świetlne – również w przypadku rearanżacji wnętrza po wprowadzeniu nowej kolekcji. W całym sklepie zastosowano moduły świetlne LED Best Colour o współczynniku oddawania barw na poziomie Ra 95. Gwarantują one, że ubrania będą w naturalnym świetle wyglądać niemal identycznie co na wieszaku i w przymierzalni – tłumaczy.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.