REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak stworzyć idealną przestrzeń do pracy? Przyjazna akustyka podniesie produktywność

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 25 paź 2018 12:10
Jak stworzyć idealną przestrzeń do pracy? Przyjazna akustyka podniesie produktywność
fot. mat. prasowe
Jak stworzyć idealną przestrzeń do pracy? Przyjazna akustyka podniesie produktywność
Jak stworzyć idealną przestrzeń do pracy? Przyjazna akustyka podniesie produktywność
Jak stworzyć idealną przestrzeń do pracy? Przyjazna akustyka podniesie produktywność
Jak stworzyć idealną przestrzeń do pracy? Przyjazna akustyka podniesie produktywność

Biuro to obecnie nie tylko przestrzeń do pracy, ale przede wszystkim wizytówka firmy. To dlatego wielu właścicieli firm skupia się jedynie na designie siedziby, zapominając, że aranżacja przestrzeni realnie wpływa na efektywność pracowników. Takie podejście może negatywnie wpływać na wyniki poszczególnych osób, a w dłuższej perspektywie przyczynić się do spadków finansowych całego przedsiębiorstwa.

REKLAMA

Biuro jest miejscem kontaktu z klientami oraz potencjalnymi pracownikami. Jego wygląd przekłada się na ocenę i postrzeganie firmy, dlatego konieczne jest, aby siedziba była reprezentatywna i spójna z wizerunkiem marki. Jednak wygląd to nie wszystko – biuro powinno być przede wszystkim komfortowym miejscem pracy. Na produktywność i jakość pracy wpływa wiele czynników, takich jak dopływ światła dziennego i temperatura. Niezwykle ważną funkcję pełni niewidzialna, ale dająca poczucie skupienia i komfortu – akustyka. Według raportów to właśnie hałas przeszkadza w pracy najbardziej.

Co najbardziej rozprasza w pracy?

Według badania zrealizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego niechciane dźwięki przeszkadzają aż 44 proc. pracowników biur typu open space i skutecznie odwracają uwagę od wykonywanego zadania. Źródłem hałasu, który rozprasza w największym stopniu są rozmowy telefoniczne oraz dyskusje współpracowników. W dalszej kolejności respondenci wymieniali hałas z zewnątrz, szum powodowany pracą urządzeń biurowych oraz echo. – Problemy z akustyką w biurach przekładają się na niską wydajność pracy, z kolei spadki efektywności wywołane niesprzyjającymi warunkami pracy realnie przekładają się na straty finansowe przedsiębiorstwa – mówi Tomasz Sierakowski, prezes firmy Espes.– Mówiąc o problemach z akustyką, mam na myśli nie tylko hałas wywoływany przez współpracowników czy maszyny biurowe, ale także pogłos. Ma on duże znacznie np. w przypadku sal konferencyjnych, bo wpływa na zrozumiałość mowy – informuje Sierakowski. Dużym wyzwaniem w aranżowaniu przestrzeni biurowej jest zachowanie balansu pomiędzy potrzebą koncentracji i poziomem wyciszenia pomieszczenia, a potrzebą komunikacji pracowników.

Ograniczenie hałasu w biurze – czy jest to możliwe?

W drodze do uzyskania idealnego środowiska akustycznego duże znaczenie mają odpowiednie materiały pochłaniające i odbijające dźwięk, np. meble, panele akustyczne, sufity. Dobrym rozwiązaniem są także oddzielne przestrzenie pracy. – Odpowiednia akustyka w biurze to komfort łatwy do uzyskania. Warto jednak poświęcić temu tematowi czas już na etapie projektowania biura i zastanowić się nad odpowiednimi rozwiązaniami dopasowanymi do specyfiki działalności prowadzonej przez firmę – mówi Tomasz Sierakowski. – Jeśli jednak tego nie zrobiliśmy lub np. wynajmujemy biuro i nie mieliśmy udziału w procesie aranżacji, a pracownicy skarżą się na hałas, dobrym rozwiązaniem będzie podzielenie przestrzeni typu open space szklanymi ścianami działowymi. Montaż szklanych ścian działowych odbywa się szybko i czysto, zatem może zostać przeprowadzony bez dezorganizacji pracy biura. Nowoczesne rozwiązania pozwalają także na demontaż ścian (np. w przypadku przeprowadzki) i przeniesienie modułów w nowe miejsce – dodaje Sierakowski. Oddzielne pomieszczenia dają poczucie prywatności oraz sprzyjają skupieniu. W takich biurach pracownicy mają możliwość wyboru najwygodniejszego miejsca do zrealizowania konkretnego zadania, a odpowiednia akustyka zapewnia im koncentrację oraz poufność rozmów.

Podczas projektowania nowej siedziby biura, ale także modernizacji już istniejącej warto poświęcić uwagę akustyce. Dostępne na rynku narzędzia pozwolą uzyskać odpowiedni poziom wyciszenia w pomieszczeniach biurowych oraz podniosą standard budynku. Biuro zorientowane na człowieka umożliwi firmie zatrudnienie wartościowych specjalistów, którzy będą w pełni wykorzystywać swój potencjał w komfortowych warunkach przez długie lata.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.