REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak technologie zmieniają środowisko pracy?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 07 gru 2017 10:38
Jak technologie zmieniają środowisko pracy?
fot. pixabay.com

Jak wyliczyli inżynierowie pracujący dla Google, wyświetlenie wyników wyszukiwania dla jednego hasła w ich przeglądarce angażuje tyle mocy obliczeniowej co cały, jedenastoletni program kosmiczny Apollo. Dynamiczny rozwój technologii widać na każdym kroku – smartfony przejęły większość dawnych funkcji komputerów i aparatów fotograficznych, producenci samochodów oferują już rozwiązania umożliwiające autonomiczną jazdę, gromadzenie i zarządzanie Big Data staje się kapitałem przyszłości. Jak nowe technologie i trendy wpływają na nieruchomości biurowe?

REKLAMA

Nowoczesne technologie i wynikająca z nich ewolucja sposobu funkcjonowania pracowników w biurze wymuszają zmiany na trzech podstawowych płaszczyznach – infrastruktury, aranżacji i wyposażenia. Pierwszy z tych aspektów dotyczy projektowania na etapie tworzenia koncepcji budynku i jest przede wszystkim polem działania dewelopera. Najemcy mają ograniczone możliwości dalszej modyfikacji tych rozwiązań. Inaczej sprawa wygląda w przypadku aranżacji i wyposażenia. Projektanci mają tu duże pole do popisu, które ogranicza wyłącznie budżet klienta i jego wizja.

Koncepcje zagospodarowania przestrzeni biurowej intensywnie ewoluują. Projektanci odchodzą od aranżacji typowych dla pracy stacjonarnej na rzecz rozwiązań odpowiadających wyzwaniom mobilności. W Stanach Zjednoczonych już 62 proc. osób korzysta z hot desks – miejsc, używanych przez wielu pracowników firmy w zależności od potrzeb.

- Tendencja ta jest związana z rosnącą elastycznością i autonomią pracy. Coraz mniej osób musi spędzać cały dzień przy swoim biurku, by właściwie wykonywać obowiązki. Wystarczy laptop i dobre łącze internetowe, by móc efektywnie pracować – wyjaśnia Monika Szawernowska, prezes zarządu pracowni architektonicznej Concept Space, zajmującej się aranżacją przestrzeni biurowych. Siedziby firm przekształcają się w strefy spotkań i pracy zespołowej. Pracownicy odwiedzają biura w konkretnym celu - aby porozmawiać z szefem lub ustalić szczegóły wspólnego projektu z współpracownikami. Dlatego w nowych projektach dominuje open space z niezależnymi stanowiskami pracy, dostępnymi dla każdego. Taka aranżacja zwiększa efektywność wykorzystania przestrzeni – z jednego biurka w trakcie całego dnia może skorzystać wiele osób. Dokumentacja przechowywana jest w chmurze, nikt nie magazynuje stert papierów w szafkach pod biurkiem. Pracownicy dysponują lockerami, w których mogą trzymać przedmioty potrzebne im do pracy. W tak zorganizowanej przestrzeni tworzy się niewielkie pokoje i sale na potrzeby spotkań zespołowych i wideokonferencji, instaluje się również dźwiękoszczelne boksy, umożliwiające komfortowe przeprowadzanie rozmów telefonicznych. Ważną funkcję pełnią przestrzenie wspólne (np. chillout roomy czy punkty kawowe), które stwarzają warunki do swobodnych rozmów i nieformalnych spotkań. Podział przestrzeni w biurze ma charakter modułowy, aby w każdej chwili można było niewielkim kosztem zmienić aranżację zgodnie z bieżącymi potrzebami.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.