REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak w Łodzi wspiera się biznes

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 12 gru 2017 13:25
Jak w Łodzi wspiera się biznes
fot. mat. prasowe

Gra, która zyskała ponad milion zwolenników na całym świecie, awangardowe skarpetki  sprzedające się w 25 tysiącach egzemplarzy rocznie czy rajstopy z lokalnymi wzorami, o które zabiegają zagraniczne firmy. To tylko niewielki procent biznesów z Łodzi, które sławią miasto nie tylko w całej Polsce, ale i poza jej granicami. Jak w mieście kreatywnych wspiera się biznes?

REKLAMA

Niedawne przystąpienie Łodzi do sieci Miast Kreatywnych UNESCO, konkurs Lokale dla Kreatywnych czy program Kreatywna Przedsiębiorczość to działania, które wspierają twórczą stronę miasta. A jest co wspierać. Według danych, biznes w Łodzi ma się coraz lepiej. Tylko w 2017 r. w mieście powstało ponad 4 tysiące indywidualnych działalności gospodarczych i niemal 900 spółek prawa handlowego.

Lokalne biznesy wizytówką miasta

Ponad milion sprzedanych egzemplarzy i kilkadziesiąt zdobytych nagród przyczyniło się do rozgłosu na skalę światową marki SUPERHOT - innowacyjnej gry, która w ramach zbiórki społecznej na portalu Kickstarter zebrała 250 tysięcy dolarów na rozwój. Aktualnie, będąc jedyną polską produkcją pośród ponad setki gier zgłoszonej w 29 kategoriach, została nominowana do konkursu The Game Awards 2017 jako „Najlepsza gra VR/AR”. Ze względu na rodzaj i profesjonalizm wykonywanej pracy, klientów z całej Polski ma także Polkadot, łódzkie studio graficzne. – Nasze projekty doceniają nie tylko lokalni klienci. Mimo, iż nie brakuje nam zleceń z całej Polski, cieszymy się, że pracujemy w Łodzi, ponieważ tutaj mamy rodziny, przyjaciół i tu czujemy się dobrze – komentują Hanna Niemierowicz i Aleksandra Woźniak, założycielki Polkadot. Prowadzą one także wykłady i warsztaty o tematyce związanej z projektowaniem graficznym, a prace studia graficznego wielokrotnie były prezentowane w Polsce i za granicą na wystawach czy w wydawnictwach branżowych.

Przedsiębiorczość wyniesiona z domu i szkoły

Łódzkie uczelnie kończy rocznie prawie 22 tysięcy młodych ludzi. Według pracodawców szkoły wyższe w mieście skutecznie przygotowują ich do wejścia na rynek pracy. – Atutem miasta jest z pewnością zaplecze łódzkiej filmówki, ASP, Politechniki czy Uniwersytetu Łódzkiego, które stanowią solidną bazę dobrze wykwalifikowanych pracowników – dodaje Brand Manager marki SUPERHOT, Piotr Jaros. 

Wielu łodzian, którzy zdecydowali się „przejść na swoje” zaczyna karierę przedsiębiorcy od razu po skończeniu studiów. – Skończone studia architektoniczne na Politechnice Łódzkiej i ASP dały mi dodatkowo dużą wiedzę i świadomość tego, czym chce się zajmować – mówi Marta Ogrodowczyk, założycielka marki NOTEKA, sklepu internetowego z designerskimi artykułami biurowymi. - Przedsiębiorczość można mieć w genach. Moi rodzice w czasie swojej młodości również założyli w Łodzi własną działalność. Wśród moich znajomych także jest wiele kreatywnych i przedsiębiorczych osób. Przebywając w takim otoczeniu człowiek szybko zaczyna marzyć o własnym biznesie – dodaje.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY