REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak zaprojektować klub fitness?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 01 lut 2019 12:16
Jak zaprojektować klub fitness?
fot. mat. prasowe

O dziewięciu najlepszych praktykach w planowaniu przestrzeni mówi Dominik Śliwowski, członek zarządu ITP S.A., General Manager marki Technogym w Polsce.

REKLAMA

Więcej sprzętu nie znaczy lepiej

Wśród inwestorów pokutuje przekonanie, że każdy metr kwadratowy klubu powinien na siebie zarabiać. Niestety takie podejście często prowadzi do tego, że urządzeń jest za dużo, są one ustawione zbyt blisko siebie, przez co użytkownik nie ma do nich łatwego dostępu. Idealną sytuacją jest przeznaczenie około 4-5 metrów kwadratowych na każdą sztukę urządzenia. Takie podejście gwarantuje nie tylko większy komfort ćwiczeń dla klubowiczów, ale również estetyczne rozmieszczenie sprzętu i lepsze warunki na ewentualne czynności serwisowe.

Jeśli z jakichś względów nie mamy takiej możliwości, powinniśmy wygospodarować minimum 1,5 metra wolnej przestrzeni za maszyną, a urządzenia cardio ustawić w odległości przynajmniej 1,2-1,3 metra licząc od osi urządzenia.

Zwróć uwagę na wysokość sufitu

Rekomendowana wysokość sufitu w klubie fitness, może być różna w zależności od konkretnej strefy czy urządzenia. Przyjmuje się jednak, że powinno to być minimum 2,45 metra, które zapewni klubowiczom bezpieczeństwo i pozwoli na komfortowy trening osobom o wysokim wzroście. Warto o tym pamiętać szczególnie w sytuacji, gdy klub otwieramy w podziemiu budynku.

Sprawdź kierunek oświetlenia

O tym, że odpowiednie oświetlenie w klubie fitness ma kolosalne znaczenie, nie trzeba nikomu wspominać. Czy pomyślałeś jednak o tym, w jaki sposób dzienne światło wpada do pomieszczenia oraz jakie ma to znaczenie w kontekście wyświetlaczy na urządzeniach cardio? Ustawiając urządzenia w konkretnych strefach, powinniśmy zwrócić uwagę na to, czy światło dzienne i oświetlenie wewnętrzne nie będzie odbijało się w ekranach multimedialnych (takich jak np. UNITY Technogym). Z pewnością utrudniłoby to klubowiczom odczytanie parametrów swojego treningu czy korzystanie z ulubionej rozrywki.

Zrób dobre, pierwsze wrażenie

„Najważniejsze jest pierwsze wrażenie” – stwierdzenie bardzo popularne, ale sprawdza się również w przypadku klubów fitness. Jeśli pierwsze wrażenia klubowicza po wejściu do klubu będą pozytywne, jest duża szansa, że zostaną z nami na dłużej i będę z przyjemnością odwiedzać nasz obiekt. Pierwsza strefa od wejścia zazwyczaj jest wyposażona w sprzęt cardio, dopiero w dalszej kolejności: strefa funkcjonalna, urządzenia siłowe z urządzeniem stosowym, urządzenia półwolne, a na końcu strefa wolnych ciężarów. Jeśli nasz klub ma dobry widok na zewnątrz, warto umieścić przy oknach dodatkowe urządzenia cardio.

Przełam monotonię wyposażenia

Projektując rozmieszczenie urządzeń, warto od razu zastanowić się nad dodatkowymi elementami wyposażenia. Sprytne zaplanowanie mebli, urządzeń multimedialnych czy elementów dekoracji, pozwala na stworzenie dedykowanych przestrzeni do relaksu i integracji dla klubowiczów oraz trenerów. Możemy być zaskoczeni jak drobne elementy wystroju czy nawet podstawowe meble mogą złamać monotonię przestrzeni klubowej.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.