REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak zwiększyć atrakcyjność witryny sklepowej?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 20 maj 2019 13:00
Jak zwiększyć atrakcyjność witryny sklepowej?
fot. unsplash

Co czwarty klient wchodzi do sklepu ze względu na interesującą witrynę, a 69 proc. kupujących oczekuje, że za każdym razem odwiedzając sklep będzie ona wyglądała inaczej – wynika z Raportu Sklep #wLepszymŚwietle firmy Signify, dostawcy innowacyjnych systemów oświetleniowych. Jak zwiększyć siłę przyciągania witryny sklepowej i wykorzystać jej potencjał w sprzedaży, opowiada Jakub Guźniczak – projektant z firmy Signify.

REKLAMA

Jaki błąd najczęściej popełniają sieci oświetlając witrynę?

Całkowicie skupiają się na parametrach oświetlenia, na temperaturze barwowej, natężeniu, zapominając o tym, że nie zawsze więcej światła znaczy lepiej. Wyobraź sobie, że wszystkie elementy na witrynie oświetlasz na 100 proc. Jest jasno, są dobrze widoczne, ale jest też płasko. Witryna przestaje „żyć”, znika efekt 3d, wszystko jest jednolite, nie ma głębi.

Z drugiej strony takie maksymalne oświetlenie wszystkiego może być też bardzo męczące. W centrum handlowym serwuje nam się tyle bodźców, że ja po godzinnych zakupach jestem wykończona.

Tak, ale nie zapominajmy, że klient wchodząc do sklepu musi polować, a nie odpoczywać. Odpoczynek możemy mu zapewnić dopiero w strefie przymierzalni. Poza tym zadaniem tych bodźców jest też działanie na naszą podświadomość.

Proszę wyjaśnić.

Nie bez powodu marki odzieżowe zmieniają witrynę sklepową średnio co 2 – 4 tygodnie. Chodzi o zachowanie efektu świeżości i nowości. Światło może ten efekt spotęgować lub wywołać go nawet bez zmiany kolekcji. Jest taki produkt, nazywa się Dynamic Shop Window, którego zadaniem, jak sama nazwa mówi, jest wprowadzanie dynamiki. Jaki czas temu realizowaliśmy badania z jedną marką modową, sprawdzając, jak duże znaczenie w złapaniu uwagi klienta przechodzącego obok sklepu, ma to właśnie oświetlenie. Okazało się, że aż 11 proc. więcej klientów zatrzymywało się przy witrynie z dynamicznym oświetleniem.

Jak to działa?

Programujesz je według pewnej sekwencji tak, aby światło podświetlało w odpowiednich odstępach czasowych poszczególne elementy witryny. Rezultat jest bardzo subtelny, ale w pełni wystarczający do tego, żeby zwrócić uwagę klienta, że coś się na tej witrynie zmieniło, coś się zadziało, jest coś nowego. Te przejścia pomiędzy oświetleniem jednego a drugiego elementu są płynne, więc nie męczymy klienta i nie pstrzy mu się w oczach, ale jest intrygująco.

------

Przeczytaj więcej o sprawdzonych metodach zwiększania atrakcyjności witryny sklepowej -> pobierz Raport Sklep #wLepszymŚwietle. Poznaj opinię ekspertów rynku modowego w Polsce i wyniki badania weryfikujący wpływ oświetlenia na sprzedaż, zrealizowanego przez marki Philips i Top Secret.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.