REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Jaka jest dziś rola światła w branży retail?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 25 paź 2019 11:06
fot. mat. Trilux

Rola światła w branży retail wykracza dziś daleko poza oświetlenie pomieszczeń. Dzięki technologii LED nie tylko przyczynia się ono do zwiększenia szans na wejście przechodniów do sklepu, ale także pomaga kierować ruchem i stanowi o jakości doświadczeń zakupowych.

REKLAMA

Wysyłanie z daleka pozytywnych, zapraszających sygnałów (zarówno na zewnątrz sklepu, jak i już wewnątrz, do konkretnych stref), przyciąganie wzroku do punktów szczególnie zasługujących na uwagę, ułatwianie odnalezienia i identyfikacji poszukiwanych produktów – to tylko kilka spośród funkcji, jakie pełni współcześnie oświetlenie sklepowe. Dzięki zastosowaniu technologii LED wszystkie te cele można realizować oszczędzając jednocześnie coraz droższą energię elektryczną. Eksperci Global Market Insights przewidują w związku z tym, że w najbliższych latach wartość europejskiego rynku oświetlenia diodowego wzrośnie z 11,5 mld dolarów w 2017 do 30 mld w 2024. Na własne oczy możemy zobaczyć, jak na tej kanwie zmienia się oblicze dużych sklepów w naszym regionie – zarówno w kraju, jak i za naszą zachodnią granicą. Dobrym przykładem inwestycji, w której w parze z energooszczędnymi innowacjami wprowadzono wiele estetyczno-funkcjonalnych usprawnień oświetleniowych, jest market E-Center Ehlers w Soltau.

Charakterystyka obiektu

Hipermarket w Soltau należy do grupy Edeka, potentata niemieckiego segmentu FMCG z roczną sprzedażą na poziomie 53,6 mld euro; 376 tys. pracowników i rocznym wzrostem na poziomie 3,2 proc. Sklep jest przykładem E-center, jednego z prowadzonych przez sieć formatów sklepu o powierzchni z przedziału 2 – 5 tys. mkw. W planach obiektu od początku uwzględniono kwestie zrównoważonego rozwoju i wydajności, a w proces projektowania placówki włączono dostawcę rozwiązań oświetleniowych.

Wdrożone rozwiązania

Pierwszym, co widzi się spoglądając na przeszkloną fasadę E-Center Ehlers, są świetliste, zawieszone w przestrzeni prostokątne kontury. – Wykonane na bazie aluminiowych profilów indywidualizowane oprawy zostały umieszczone w pasażu handlowym oraz w strefie kas i wyposażone w układy optyczne o dużym, sięgającym 11 000 lm strumieniu świetlnym - tak, by były dobrze widoczne już z zewnątrz i przyciągały oko, zaciekawiały i zapraszały do wejścia. Tworzą one zarazem nowoczesny wystrój sklepu i dobrze kontrastują z naturalnymi surowcami wykorzystanymi wokół: szarymi kaflami, jasnym drewnem i cegłą – relacjonuje Filip Gabryelczyk, menadżer sprzedaży segmentu retail Trilux Polska. Prostokąty są powtarzalnym motywem większości wykorzystanych w placówce rozwiązań. Zastosowano w niej także oprawy punktowe w formie sześciennych kostek oraz oświetlenie alejek w formie podwieszanych prostokątnych paneli. – W miejsce typowych szyn zasilających panele świetlne wykorzystano cienkie, zintegrowane z przewodami linki stalowe. Dało to ciekawy, lekki efekt wizualny. Równomiernie rozświetlając płaszczyznę alejek, oprawy te umożliwiają przy tym klientom komfortowe poruszanie się po sklepie – tłumaczy Gabryelczyk. – Tam, gdzie szczególnie zasadne jest dodatkowe podkreślenie walorów towarów, na przykład w dziale z żywnością świeżą, instalację uzupełniono oświetleniem akcentującym – mówi ekspert.

Uzyskane efekty

– Włączenie partnera oświetleniowego do procesu planowania już na bardzo wczesnym etapie przyniosło wspaniałe rezultaty – mówi Ralf Ehlers, dyrektor zarządzający Edeka Ehlers. – Lekkie rozwiązanie ożywia strefę kas i tworzy nad głowami klientów świetny akcent końcowy – dodaje. Całość systemu jest przykładem interesującego, nowoczesnego wzornictwa łączącego efektywność energetyczną z wysokim potencjałem zaciekawienia klientów, zapewnieniem im dobrej orientacji w przestrzeni oraz gwarancją skutecznej ekspozycji towaru.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.