REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jakie kolory wpływają na pobudzenie apetytu oraz lepszy nastrój gości w restauracji?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 23 mar 2017 15:20
Jakie kolory wpływają na pobudzenie apetytu oraz lepszy nastrój gości w restauracji?
fot. pixabay.com

Chcąc przyciągnąć klienta do restauracji, przede wszystkim inwestor koncentruje się na smacznej kuchni. Warto jednak zadbać o odpowiednie wnętrze naszego lokalu. Oprócz oryginalnych i praktycznych rozwiązań architektonicznych, należy położyć szczególny nacisk na dobór odpowiednich barw i kolorów.

REKLAMA

Selekcja kolorów wnętrza restauracji, jest istotnym etapem kreowania charakteru lokalu. Powszechnie wiadomo, iż barwami możemy optycznie modyfikować proporcje pomieszczeń, uwidaczniać dobre i ukrywać słabe strony, bądź też wyraźnie zaznaczać strefy funkcjonalne restauracji. Nie każdy jednak wie, że kolory w dość dużym stopniu wpływają na sferę psychologiczną klienta, mają przełożenie na jego doznania oraz odczucia, a co za tym idzie przekładają się na jego decyzje oraz opinie na temat doświadczeń konsumenckich.

- Należy zastanowić się jakie odcienie kolorów powinny dominować w lokalu oraz czym się kierować podejmując finalne decyzje. Na początek należy przemyśleć aspekty związane z przeznaczeniem miejsca: czego będzie oczekiwał od restauracji potencjalny klient (określmy jego profil). Po przeanalizowaniu wymiarów i proporcji wnętrza oraz ilości okien, następnie przechodzimy do wyboru kolorów ścian, mebli, podłóg i wszelkich dodatków - tłumaczy Aleksandra Potrykus-Wincza, Country Manager Poland & Baltics MOOD.

Wiele badań potwierdza, że kolory wpływają realnie na ludzki apetyt. - Przykładowo czerwień powoduje szybszy przepływ krwi i podnosi ciśnienie, w wyniku czego wzmaga się apetyt. Pomarańczowy stymuluje na przykład dopływ tlenu do mózgu, zwiększa aktywność umysłową co wpływa na uczucie komfortu i zwiększenie chęci zjedzenia czegoś. Niebieski natomiast zniechęca nas do jedzenia. Przeprowadzono nawet eksperyment, polegający na zabarwieniu takiego samego jedzenia na różne kolory… niebieskie było wybierane zdecydowanie najrzadziej - zauważa ekspert.

Barwy intensywne czy stonowane?

Intensywne barwy dobrze prezentują się we wnętrzach - należy jednak pamiętać, aby nie przesadzić. Przy ich wyborze kierujmy się umiarem i dopasowujmy intensywność do kubatury i przeznaczenia wnętrza.

- Zdecydowanie bardziej „bezpieczne” będą kolory stonowane i pastelowe. Dlaczego? Zdecydowanie mniej drażnią one wzrok i nie przytłaczają psychiki gości. Wnętrza utrzymane w bardziej stonowanej kolorystyce, łatwiej komponują się z wszelkiego rodzaju dodatkami, zarówno pod względem wizualnym jak i funkcjonalnym – prościej jest później dokonywać zmian stylistycznych związanych z elementami wyposażenia - wyjaśnia Aleksandra Potrykus-Wincza.

Istnieją intensywne kolory, które trudno zastosować w gastronomii – jednak te barwy, tyle że w pastelowych odcieniach, będą nabierały łagodniejszego wyrazu. Dobrym rozwiązaniem w przypadku intensywnych kolorów, jest ich łącznie z barwami neutralnymi, np. z bielą lub szarością.

- Jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju elementy wyposażenia wnętrza restauracji, takie jak meble, zasłony czy obrusy, warto stosować intensywne kolory. Wtedy najlepiej zestawić to z delikatnym kolorem ścian, aby uniknąć przesady wizualnej - zauważa ekspert.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.