REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 14 kwi 2016 14:40
Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej
Kampania “Dbamy o lepszą codzienność” Sieć Obywatelska Watchdog Polska, projekt: Jan Kochański, Piotr Kodzis. fot. materiały prasowe
Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej
Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej
Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej
Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej
Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej
Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej
Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej
Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej
Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej
Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej
Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej

W ramach kampanii “Dbamy o lepszą codzienność” Sieć Obywatelska Watchdog Polska zaprosiła polskich projektantów do stworzenia serii przedmiotów codziennego użytku, które - przez swoje nieoptymalne działanie - inspirują do codziennej refleksji nad tym, co w naszym otoczeniu działa, jak działa i co możemy zrobić, aby działało lepiej.

REKLAMA

Celem kampanii jest przedstawienie i popularyzacja idei oraz filozofii działań strażniczych (stałego zwracania uwagi na to, co wokół nas nie działa optymalnie) oraz promocja osób w nie zaangażowanych (tzw. strażników/watchdogów), czym od lat zajmuje się Sieć Obywatelska.

- Działania strażnicze, których popularyzacją i wsparciem zajmuje się Sieć Obywatelska, polegają na stałym monitorowaniu decyzji instytucji publicznych mających wpływ na nasze życie. W kampanii chcemy opowiedzieć o tym w nietypowy sposób - tłumaczy Agnieszka Podgórska, dyrektorka ds. rozwoju Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska.

Do udziału w projekcie zaproszeni zostali polscy projektanci (m.in. Jan Kochański, Nikodem Szpunar i Kamila Niedźwiedzka, Agnieszka Bar, Jakub Koźniewski) oraz wspierani przez Sieć Obywatelską strażnicy (Piotr Kodzis, Monika Bienias, Wojciech Paszkowski, Małgorzata Łosiewicz i Robert Chomicki).

W wyniku ich spotkań powstają przedmioty, które kolejno przedstawiane będą w kampanii. Pierwszym z nim jest czajniczek do herbaty zaprojektowany przez Jana Kochańskiego i Piotra Kodzisa. Czajniczek poprzez nietypowe ułożenie elementów takich jak drewniana rączka, pokrywka, podstawka i dziubek zmusza do wykonania nietypowego ruchu ręką.

- Dobrze zaprojektowane przedmioty są dla użytkowników niewidzialne. Nie nastręczają problemów. Pomagają w spełnianiu podstawowych, codziennych czynności. Jeśli przedmiot działa poprawnie, nie widzimy go na co dzień. W tym projekcie zaintrygowało mnie to, że musiałem spojrzeć na swoją pracę w nieco inny sposób – musiałem stworzyć produkt, który właśnie nie będzie do końca dobrze funkcjonował - opowiada Jan Kochański.

- Chciałem stworzyć przedmiot, który w sposób świadomy możemy wybrać – wiedząc, że nie działa do końca dobrze i nie będzie niewidzialny. Chciałbym, aby ludzie kupując ten dzbanek, wprowadzając do swojego życia, przypominali sobie o tym, że zawsze mogą coś zmienić, coś ulepszyć - dodaje projektant.

Kolejnym przedmiotem, który będzie przedstawiony w kampanii, jest lustro zaprojektowane przez Szpunar Studio (Nikodem Szpunar oraz Kamila Niedźwiedzka) w wyniku spotkania ze strażniczką Moniką Bienias.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY