REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 14 kwi 2016 14:40
Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej
Kampania “Dbamy o lepszą codzienność” Sieć Obywatelska Watchdog Polska, projekt: Jan Kochański, Piotr Kodzis. fot. materiały prasowe
Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej
Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej
Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej
Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej
Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej
Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej
Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej
Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej
Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej
Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej
Jan Kochański zaprojektował czajnik w ramach nietypowej kampanii społecznej

W ramach kampanii “Dbamy o lepszą codzienność” Sieć Obywatelska Watchdog Polska zaprosiła polskich projektantów do stworzenia serii przedmiotów codziennego użytku, które - przez swoje nieoptymalne działanie - inspirują do codziennej refleksji nad tym, co w naszym otoczeniu działa, jak działa i co możemy zrobić, aby działało lepiej.

REKLAMA

Celem kampanii jest przedstawienie i popularyzacja idei oraz filozofii działań strażniczych (stałego zwracania uwagi na to, co wokół nas nie działa optymalnie) oraz promocja osób w nie zaangażowanych (tzw. strażników/watchdogów), czym od lat zajmuje się Sieć Obywatelska.

- Działania strażnicze, których popularyzacją i wsparciem zajmuje się Sieć Obywatelska, polegają na stałym monitorowaniu decyzji instytucji publicznych mających wpływ na nasze życie. W kampanii chcemy opowiedzieć o tym w nietypowy sposób - tłumaczy Agnieszka Podgórska, dyrektorka ds. rozwoju Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska.

Do udziału w projekcie zaproszeni zostali polscy projektanci (m.in. Jan Kochański, Nikodem Szpunar i Kamila Niedźwiedzka, Agnieszka Bar, Jakub Koźniewski) oraz wspierani przez Sieć Obywatelską strażnicy (Piotr Kodzis, Monika Bienias, Wojciech Paszkowski, Małgorzata Łosiewicz i Robert Chomicki).

W wyniku ich spotkań powstają przedmioty, które kolejno przedstawiane będą w kampanii. Pierwszym z nim jest czajniczek do herbaty zaprojektowany przez Jana Kochańskiego i Piotra Kodzisa. Czajniczek poprzez nietypowe ułożenie elementów takich jak drewniana rączka, pokrywka, podstawka i dziubek zmusza do wykonania nietypowego ruchu ręką.

- Dobrze zaprojektowane przedmioty są dla użytkowników niewidzialne. Nie nastręczają problemów. Pomagają w spełnianiu podstawowych, codziennych czynności. Jeśli przedmiot działa poprawnie, nie widzimy go na co dzień. W tym projekcie zaintrygowało mnie to, że musiałem spojrzeć na swoją pracę w nieco inny sposób – musiałem stworzyć produkt, który właśnie nie będzie do końca dobrze funkcjonował - opowiada Jan Kochański.

- Chciałem stworzyć przedmiot, który w sposób świadomy możemy wybrać – wiedząc, że nie działa do końca dobrze i nie będzie niewidzialny. Chciałbym, aby ludzie kupując ten dzbanek, wprowadzając do swojego życia, przypominali sobie o tym, że zawsze mogą coś zmienić, coś ulepszyć - dodaje projektant.

Kolejnym przedmiotem, który będzie przedstawiony w kampanii, jest lustro zaprojektowane przez Szpunar Studio (Nikodem Szpunar oraz Kamila Niedźwiedzka) w wyniku spotkania ze strażniczką Moniką Bienias.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.