REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli

  • Autor: PropertyDesign.pl / KL
  • 01 paź 2019 09:00
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli

Remodeling, nowe koncepty, fokus na lifestyle i miksowanie stref - obecny rynek projektów komercyjnych zmienia dotychczasowe pojmowanie i wygląd lobby o sto osiemdziesiąt stopni. Zapomnijmy o monumentalizmie, przeskalowaniu oraz stylu formalnym. Czas wrzucić na luz! Najnowsze projekty hotelowych i biurowych lobby to tylko potwierdzenie tezy, że rynkiem rządzą millenialsi i pokolenie Z.

REKLAMA

Lobby. Serce każdej biurowej i hotelowej inwestycji, które odpowiada za pierwsze wrażenie odwiedzających. Kiedyś przestrzeń ta miała za zadanie nieco onieśmielić, dziś przede wszystkim wysyła komunikat: „witaj, rozgość się”. Odkąd na rynek zaczęło wkraczać nasiąknięte technologią pokolenie w trampkach zamiast lakierków, inwestorzy jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki zaczęli podejmować decyzję o remodelingu lobby swoich budynków. I to za grube pieniądze. Do projektów angażowani się najlepsi, często zagraniczni architekci, a inspiracje pochodzą z najdalszych zakątków świata.

Nowe porządki

Vastint, Skanska, CPI Property Group, Karimpol Polska, Vienna House, Marriott International – to tylko kilkoro inwestorów, którzy w ostatnim czasie położyli mocny nacisk na stworzenie strefy wejściowej, która odpowiada naszym czasom. Zatem które rozwiązania uważa się za przestarzałe w lobby? Co pojawi się zamiast?

- Zdecydowanie trzeba pożegnać onieśmielającą i powodującą dyskomfort monumentalność i przeskalowanie, na rzecz przestrzeni przyjaznych i zapraszających do spędzenia w nich czasu. Niektóre sieci hotelowe wręcz rezygnują z lad recepcyjnych, żeby zniwelować dystans pomiędzy pracownikami a gośćmi – mówi Piotr Kalinowski, założyciel pracowni MIXD. Według niego, nie do pomyślenia jest wielkie, puste lobby, w którym nic się nie dzieje, a goście przekrzykują się z foteli ustawionych trzy metry od siebie. - To zresztą też kwestia rachunku ekonomicznego. W czasach, gdy każdy metr kwadratowy w hotelach jest przeliczany na konkretną kwotę, którą ma zarobić dla inwestora, nie można sobie pozwolić na takie marnotrawienie przestrzeni – dodaje architekt. 

Inwestorzy w wielu przypadkach muszą stanąć w miejscu socjologów. - Dziś lobby to odbicie lustrzane naszego społeczeństwa i tego, jak żyjemy. Na przestrzeni lat zmieniliśmy się. Jesteśmy bardziej otwarci, wyluzowani i nieformalni. My stawiamy na koncept open, który jest już teraźniejszością, ale i przyszłością projektowania hoteli i biurowców – mówi Martin Löcker, COO UBM Development AG. Firma pod koniec czerwca br. otworzyła na gdańskiej Wyspie Spichrzów hotel Holiday Inn Gdańsk City Centre, który jest tylko potwierdzeniem słów inwestora. W podobnym tonie wypowiada się Katarzyna Niezgoda, dyrektor ds. rozwoju biznesu Vienna House. - Lobby to już nie jest tylko miejsce, w którym się meldujesz i „uciekasz” do pokoju. Ma zachęcać do socjalizacji i stanowić miejsce, gdzie goście zatrzymają się na dłużej i będą chcieli spędzić czas. Goście są coraz bardziej wymagający, sam nocleg im nie wystarczy – mówi.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.