REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli

  • Autor: PropertyDesign.pl / KL
  • 01 paź 2019 09:00
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli

Remodeling, nowe koncepty, fokus na lifestyle i miksowanie stref - obecny rynek projektów komercyjnych zmienia dotychczasowe pojmowanie i wygląd lobby o sto osiemdziesiąt stopni. Zapomnijmy o monumentalizmie, przeskalowaniu oraz stylu formalnym. Czas wrzucić na luz! Najnowsze projekty hotelowych i biurowych lobby to tylko potwierdzenie tezy, że rynkiem rządzą millenialsi i pokolenie Z.

REKLAMA

Szczególnie w obiektach segmentu lifestyle’owego tradycyjna rola lobby recepcyjnego zaczęła się zacierać. – Dziś na pierwszy plan wychodzą przestrzenie związane z gastronomią:  bar, restauracja, lounge. To kompletne novum – mówi Wojciech Witek, współzałożyciel pracowni Iliard Architecture & Project Management.

Lobby w biurowcach i hotelach dawno przestało być również pomieszczeniem przejściowym. - Będąc pierwszą przestrzenią, z którą użytkownik ma styczność, lobby jest dla właścicieli wizytówką budynku. Aranżację tego typu miejsca można porównać do "visual merchandising" witryn sklepowych. Celem dekoracji lobby oraz części wspólnych stała się prezentacja marki w taki sposób, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, jak i spowodować utożsamianie się użytkownika z przekazem i wartościami firmy – twierdzi Michał Ścieszka, architekt Roark Studio.

Jednym z inwestorów biurowych, który zdecydował się na silny remodeling strefy wejścia swoich nieruchomości, jest Vastint. Do współpracy przy odnowieniu lobby m.in. w warszawskich biurowcach Business Garden firma zaprosiła londyńską pracownię architektoniczną turnerbates. - Nasze badania nad przygotowaniem projektów nie ograniczały się tylko i wyłącznie do rynku warszawskiego, ale także obejmowały analizy trendów w wielu miastach i środowiskach pracy na całym świecie. Milenialsi i pokolenie Z zmieniają sposób, w jaki żyjemy i pracujemy. Ich językiem jest współpraca i elastyczność. I takim językiem powinniśmy się z nimi komunikować, również w takich przestrzeniach, jak lobby – mówi Howard Bates, współzałożyciel pracowni turnerbates.

Wyposażenie współczesnych lobby? Najlepiej kanapy, fotele, bujane krzesła i stoliki koktajlowe. Jednym słowem: luz blues! - Aktualnie prym w projektowaniu wnętrz biurowych i hotelowych wiedzie pojęcie "przestrzeni udomowionych". Poczucie komfortu potęgować może kreowanie lobby w oparciu o nurt biofilii (biophilic design – przyp. red.), w której rośliny, zieleń oraz materiały wykończeniowe pochodzenia naturalnego tworzą przyjazne środowisko łączące ludzi z ich otoczeniem – mówi Michał Ścieszka i dodaje, że surowość typowa dla tradycyjnego rękodzieła i rzemiosła oraz pierwotna potrzeba znajdowania piękna w tym, co niedoskonałe, sukcesywnie wypiera „perfekcyjny” minimalizm.

Skoro zarówno biura, jak i hotele dążą do tego samego, to czy możemy się spodziewać bliźniaczych lobby? - Tak naprawdę te dwie przestrzenie upodabniają się do siebie, choć lobby biurowe to ciągle inna funkcjonalność. Jest to miejsce spotkań, gdzie większe znaczenie ma ruch i komunikacja. Jednak wydaje mi się, że wnętrza lobby biurowych to temat, który przejdzie ogromną rewolucję w przeciągu najbliższych lat. Miejsce pracy już przeszło na druga stronę lustra, teraz czekamy na transformację lobby biurowców. W kształtowaniu przestrzeni lobby hotelowego nie ma już zasad – łamanie ich stało się standardem – podkreśla Piotr Kalinowski.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.