REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli

  • Autor: PropertyDesign.pl / KL
  • 01 paź 2019 09:00
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli
Kiedyś pod krawatem, dziś w trampkach. Lobby w nowej roli

Remodeling, nowe koncepty, fokus na lifestyle i miksowanie stref - obecny rynek projektów komercyjnych zmienia dotychczasowe pojmowanie i wygląd lobby o sto osiemdziesiąt stopni. Zapomnijmy o monumentalizmie, przeskalowaniu oraz stylu formalnym. Czas wrzucić na luz! Najnowsze projekty hotelowych i biurowych lobby to tylko potwierdzenie tezy, że rynkiem rządzą millenialsi i pokolenie Z.

REKLAMA

Inwestorzy również dostrzegają potrzebę prezentowania dzieł sztuki w lobby swoich nieruchomości. - Jednak nie może ona przytłaczać, musi być subtelna i pasować do całości konceptu. Często lobby hotelowe są wykorzystywane również na czasowe wystawy. Ostatnio w Łodzi gościliśmy wystawę okładek płyt Andy’ego Warhola z prywatnej kolekcji Piotra Metza, a w Krakowie - finałową wystawę fotograficznego konkursu DEBUTS. Trzeba ciągle być na czasie, ciągle gonić króliczka – mówi Katarzyna Niezgoda, dyrektor ds. rozwoju biznesu Vienna House.

Nie taki remodeling straszny

Wyzwania? Tych z pewnością podczas zmiany wyglądu i funkcjonowania lobby jest niemało. Inwestorzy i architekci muszą przede wszystkim zmierzyć się z reorganizacją operacyjnego działania obiektu na czas samego remontu. Niezbędna jest również szczegółowa inwentaryzacja, zaplanowanie budżetu oraz założenie rezerwy finansowej. - Dużo niespodzianek może wydarzyć się w trakcie inwestycji. Wiele nieprzewidzianych kosztów pojawia się szczególnie przy przebudowie instalacji i zmianach konstrukcyjnych. Rosnące koszty wynikają również z warunków ochrony przeciwpożarowej - zdradza Piotr Kalinowski.

Okazuje się również, że ciężki orzech do zgryzienia stanowi umiejętne połączenie sztuki designu z funkcjonalnością. - Każdy projektant chciałby stworzyć „małe dzieło sztuki”. Zawsze jednak musimy patrzeć na przestrzeń z perspektywy gościa, który ma się tam czuć dobrze, ale też mieć wszystko, czego potrzebuje. Dlatego nie można zapominać o udogodnieniach, takich jak możliwość podładowania laptopa, łatwość wjazdu z walizką na kółkach czy wygoda w kolejce do wymeldowania – wyjaśnia Katarzyna Niezgoda.

Jedno jest pewne – lobby, które idzie z duchem czasu, to dobra inwestycja.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.