REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Kolor ma znaczenie

  • Autor: dobrzemieszkaj.pl
  • 19 lut 2018 12:08
Kolor ma znaczenie
Artur Indyka, fot. PTWP
Kolor ma znaczenie
Kolor ma znaczenie
Kolor ma znaczenie
Kolor ma znaczenie
Kolor ma znaczenie
Kolor ma znaczenie
Kolor ma znaczenie
Kolor ma znaczenie
Kolor ma znaczenie

W jakich kolorach urządzamy nasze wnętrza? Dlaczego boimy się mocnych barw? Jakie kolory będą modne w 2018 roku oraz jak łączyć i zestawiać barwy oraz faktury? O tym rozmawiano w trakcie sesji  „Kolor ma znaczenie – trendy 2018” podczas 4 Design Days.

REKLAMA

W sesji poświęconej zastosowaniu kolorów we wnętrzach oraz najnowszym trendom kolorystycznym udział wzięli: Izabela Adamowicz, Belmam, Mor Krisher, główny projektant Caesarstone, Marcin Oleszczuk, szef biura obsługi projektów Kontakt-Simon, Anna Maria Sokołowska, architekt, właściciel pracowni Architektura Wnętrz, Izabela Żak, Sales Architect Advisor marki Flügger, a moderował Artur Indyka, projektant wnętrz.

Punktem wyjścia do dyskusji było pytanie o schemat kolorystyczny, według którego urządzamy wnętrza. Anna Maria Sokołowska zwróciła uwagę, że rzeczywiście trzymamy się takiego schematu: – W naszych wnętrzach od lat króluje biel i odcienie szarości, które stanowią bazę do dalszej aranżacji. Natomiast kolor pojawia się pod postacią dodatków – mówiła architekt.

Jak zauważył Marcin Oleszczuk, przyczyn utrwalenia takiego schematu kolorystycznego należy upatrywać na rynku deweloperskim. – Rynek deweloperski narzuca nam biel jako kolor wykończenia zarówno ścian jak i osprzętu. Izabela Żak wyraziła opinię, że powoli zmienia się ten zachowawczy sposób wybierania kolorów – Ten rok będzie przełomowy – prognozowała Izabela Żak. Wizualizacja pomaga klientom oswoić się z kolorem, dzięki temu zaczynają używać barw we wnętrzu także, aby wyrazić swoją osobowość.

Anna Maria Sokołowska zwracała uwagę, że podchodzimy do urządzania nieco nazbyt serio, a tym samym zachowawczo wybieramy kolory, ponieważ w Polsce robimy remont zwykle raz na kilka lat i boimy się ryzykować. Ale popularność takiego trendu jak renowacja starych mebli sprawia, że zaczynamy bawić się stylem i kolorem.  

Izabela Adamowicz zauważyła, że również w urządzaniu pokoi dziecięcych jesteśmy coraz bardziej odważni urządzając tzw. pokoje kreatywne, w których istotną rolę odgrywa kolor.

Sporo uwagi poświęcono trendom kolorystycznym. Uczestnicy dyskusji odnieśli się do trendów światowych analizując ich wpływ na sytuację na naszym rynku oraz obowiązującą w Polsce modę.

Mor Krisher wyraził opinię, że klient boi się wybierać inne od popularnych kolory i wzory materiałów: – Klient potrzebuje architekta, który by go ośmielił i pokazał inne możliwości. Zauważył również, że na szczęście to się zmienia, ponieważ coraz więcej osób podróżuje, ma swobodny dostęp do informacji i nowinek, a dzięki temu coraz bardziej otwiera się na nowości i światowe trendy.

Dyskutowano również o tym, jak łączyć ze sobą kolory i faktury, poruszono również w temat roli architekta: –  To od architekta zależy co pokaże klientowi – mówiła Anna Maria Sokołowska. – Tworzenie tzw. moodboardów, czyli tablic inspiracji to jest najlepszy sposób na to, aby przekonać klienta do pewnych połączeń i pokazać, że to dobrze wygląda.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.