REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Komfort w biurze można zmierzyć! Wie to już niemal jedna czwarta firm

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 11 cze 2019 13:22
Komfort w biurze można zmierzyć! Wie to już niemal jedna czwarta firm
fot. mat. CBRE
Komfort w biurze można zmierzyć! Wie to już niemal jedna czwarta firm
Komfort w biurze można zmierzyć! Wie to już niemal jedna czwarta firm
Komfort w biurze można zmierzyć! Wie to już niemal jedna czwarta firm
Komfort w biurze można zmierzyć! Wie to już niemal jedna czwarta firm

Aż 23 proc. pracodawców korzysta ze strategii User Experience (UX) przy projektowaniu i późniejszym użytkowaniu biura. Wiedzą, że przestrzeń do pracy powinna być dostosowana do nawyków pracowników – na co dzień korzystają oni z elastycznych usług, które można dopasowywać do indywidualnych potrzeb. Przyzwyczajenie do udogodnień i innowacji przy codziennych czynnościach wywiera presję na firmach – ich pracownicy chcą tego samego w biurze! Eksperci CBRE, organizatora konkursu Office Superstar 2019, zwracają uwagę, że monitorowanie funkcjonalności biura i bieżące wprowadzanie modyfikacji jest szczególnie ważne organizacjach, w których pracują ludzie z różnych pokoleń.

REKLAMA

W tym celu 45 proc. pracodawców zamierza w ciągu kolejnych trzech lat położyć mocny nacisk na aranżację komfortowych przestrzeni biurowych. Natomiast 34 proc. organizacji chce zatrudnić lidera UX, co znacząco wpłynie na poziom wykorzystania strategii UX w zarządzaniu biurem i optymalizacji jego funkcjonalności.

Wymóg elastyczności przestrzeni biurowej wynika z aktualnej sytuacji na rynku pracy, gdzie przenikają się bardzo różne pokolenia. Ponieważ w jednym biurze możemy spotkać przedstawicieli generacji X, Y i Z, warto już teraz przygotować się na nadchodzące zmiany w sposobie pracy i kreować powierzchnie, w których każde pokolenie będzie się czuło dobrze.

Flex space to nie tylko moda

Niemal równie szybko jak konsumenckie nawyki ewoluuje sposób wykorzystania przestrzeni biurowej. Stały podział funkcji poszczególnych pomieszczeń odchodzi w zapomnienie. Elastyczność to możliwość kreowania miejsca, zmieniającego się w zależności od aktualnych i przyszłych potrzeb zatrudnionych i samej firmy. I tak np. sala konferencyjna łatwo może stać się strefą pracy cichej lub dodatkowym pomieszczeniem dedykowanym pracy projektowej.

Jak pokazują wyniki badania CBRE „EMEA Occupier Survey 2019”, w ciągu najbliższych trzech lat aż 45 proc. firm zamierza intensywnie korzystać z elastycznych przestrzeni, co oznacza przyrost o 20 p.p. w stosunku do chwili obecnej. Choć główną motywacją pozostanie wciąż redukcja kosztów (43 proc.) i dostosowywanie pomieszczeń do aktualnego obłożenia (48 proc.), warto zwrócić uwagę na rosnące znaczenie Employer Brandingu w strategiach biznesowych organizacji. Blisko 30 proc. przedsiębiorstw uznaje dobrze zaprojektowane, wielofunkcyjne przestrzenie biurowe jako sposób na przyciąganie talentów i zatrzymywanie wykwalifikowanych ekspertów.

– Na rynku pracy dominującą siłą stają się Millenialsi, pierwsze zawodowe kroki stawia także pokolenie Y, a wykwalifikowani specjaliści to ludzie po 50 roku życia. Pojawia się więc konieczność pogodzenia oczekiwań i przyzwyczajeń kilku generacji. Wraz z nowym pokoleniem wkracza zapotrzebowanie na nowoczesne technologie i możliwość pracy zdalnej. Natomiast popyt na biura w najlepszych lokalizacjach zdecydowanie przewyższa podaż. Dlatego tak istotne staje się optymalne wykorzystanie posiadanej przestrzeni i dostosowywanie jej do potrzeb użytkowników. W konkursie OFFICE SUPERSTAR poszukujemy i wyróżniamy właśnie takie organizacje, które z powodzeniem adaptują się do dynamicznych zmian, a ich biura odpowiadają na potrzeby organizacji – mówi Dominika Kowalska, zastępca dyrektora działu Strategii Środowiska Pracy i Zarządzania Zmianą w CBRE.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.