REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Konkurencyjność na rynku salonów optycznych sprzyja... designowi

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 27 mar 2019 11:01
Konkurencyjność na rynku salonów optycznych sprzyja... designowi
fot. mat. prasowe Trilux

Przybywa osób z wadami wzroku. Możemy więc spodziewać się, że powstawać będzie coraz więcej salonów optycznych, a konkurencja między nimi będzie się zaostrzać. Na przykładzie naszych zachodnich sąsiadów widać, że taka sytuacja sprzyja poprawie ich designu i wystroju.

REKLAMA

Tryb życia, w którym coraz mniej czasu spędzamy na otwartej przestrzeni i przez cały dzień patrzymy w ekrany komputerów, telewizorów i smartfonów, sprzyja wykształcaniu się krótkowzroczności. Według doniesień Pulsu Medycyny trudności z wyraźnym widzeniem z bliska ma nawet 98 proc. osób po 40. roku życia, a stan swoich oczu źle ocenia 26 proc. respondentów. Polskie Towarzystwo Okulistyczne szacuje jednocześnie, że wadę wzroku ma obecnie 50 proc. uczącej się młodzieży. Mniej więcej 20 milionów osób mieszkających w naszym kraju nosi okulary. Jednocześnie wciąż daleko nam do nasycenia rynku porównywalnego z państwami Europy Zachodniej. W Polsce jeden salon optyczny przypada na 10 tys., w Niemczech na 8 tys., a we Francji na 5 tys. mieszkańców. Można więc spodziewać się, że konkurencja będzie stopniowo coraz wyraźniejsza, a sytuacja upodobni się do tej, jaka ma miejsce za naszą zachodnią granicą. Sprawdziliśmy, jak wyglądają i jak wyposażone są salony optyczne KIND – niemieckiej firmy na rynku aparatów słuchowych, która zdecydowała się poszerzyć ofertę o okulary i szkła kontaktowe. W grudniu 2018 roku otworzono spektakularny flagowy sklep w Hanowerze, ale i inne salony nie odbiegają zbyt daleko od prezentowanego w nim wysokiego standardu.

Salon w Hanowerze, salon w Celle

Odzwierciedlające silne kompetencje zarówno w obszarze urządzeń wspomagających słuch, jak i optyki okulistycznej połączenie przejrzystości i nowoczesnego minimalizmu z ciepłem i zapraszającą atmosferą – tak o nowym projekcie salonów napisano na stronie firmy.

– Ponadczasową biel zestawiono tu z kontrastującą czernią. Kolorystyczny minimalizm przełamano roślinami doniczkowymi, a całość skąpano białym światłem opraw typu Sistema (kierowalne oprawy wbudowane w sufit podwieszany). Ponad poziom oświetlenia ogólnego zauważalnie wybijają się półki, na których eksponowane są oprawki okularowe. Dobry efekt uzyskano umieszczając na białym regale czarne podkładki pod produkty i kierując na nie oświetlenie punktowe – opisuje Filip Gabryelczyk, menadżer sprzedaży segmentu Retail Trilux Polska. Po analogiczne rozwiązania sięgnięto w salonie KIND w Celle. W oko wpadają w nim: duża, dająca swobodę ruchu i wizualną lekkość powierzchnia sięgająca 420 mkw., biel w kontrastowych połączeniach oraz światło wysokiej jakości. – Zadaniem światła w salonach takich jak ten w Celle jest, po pierwsze, dobra widoczność z zewnątrz, przyciąganie wzroku przechodniów i wytworzenie zapraszającego wrażenia, a po drugie, zapewnienie optymalnych warunków wzrokowych wewnątrz. W związku z pierwszym zadaniem zastosowano oprawy o dużym strumieniu świetlnym. W realizacji drugiego sprawdzają się moduły Efficient Colour gwarantujące wierne oddawanie barw produktów – tłumaczy ekspert.

Według badań Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej kluczowymi powodami kupna okularów w danym sklepie są jego lokalizacja, ceny i promocje, wcześniejsze doświadczenia z tą placówką oraz jakość oferowanych produktów. Choć w kwestionariuszu nie przewidziano odpowiedzi „wystrój i oświetlenie salonu”, nie ma wątpliwości, że gdyby nie zapraszający wygląd i dobra ekspozycja ofert w oknach wystawowych, o wielu spośród wymienionych wyżej czynników klienci nie mieliby okazji się przekonać.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.