REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Koreański gigant rozwija sztuczną inteligencję. Technologia już wpływa na projektowanie produktów

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 09 sty 2018 15:45
Koreański gigant rozwija sztuczną inteligencję. Technologia już wpływa na projektowanie produktów
fot. mat. prasowe

LG Electronics zamierza przyspieszyć wprowadzanie na rynek nowych produktów wykorzystujących sztuczną inteligencję. By zrealizować ten cel, firma stale udoskonala swoją autorską technologię uczenia się urządzeń deep learning, a efekty swoich prac przekazuje wszystkim działom, dostarczając im narzędzia do rozwijania funkcji opartych na sztucznej inteligencji.

REKLAMA

Technologia DeepThinQ 1.0 została opracowana w ubiegłym roku w stworzonym przez LG koreańskim laboratorium AI, którego badania miały przyspieszyć udoskonalanie tej dziedziny. Rozwiązanie LG pozwala na łatwą instalację sztucznej inteligencji, dzięki czemu projektanci urządzeń mogą implementować ją do szerszej gamy nowych produktów. Urządzenia wyposażone w technologię DeepThinQ, od smartfonów po sprzęt AGD, będą łączyć różnorodne funkcje z nowoczesną platformą sztucznej inteligencji, tak aby maksymalnie zwiększyć satysfakcję użytkowników. By wyróżnić wszystkie produkty wykorzystujące rozwiązania oparte na AI, firma LG wprowadziła markę ThinQ.

DeepThinQ 1.0 obejmuje funkcje oparte na sztucznej inteligencji, takie jak rozpoznawanie mowy, obrazu i sygnałów z czujników czy wykrywanie przestrzeni lub obecności człowieka. Rozwiązania te zostały opracowane na podstawie informacji o zachowaniach użytkowników sprzętu LG, które zbierano przez wiele lat. Od samego początku prac nad technologią DeepThinQ 1.0, firma troszczyła się o otwartość platformy, dzięki czemu zapewniono kompatybilność z różnymi systemami operacyjnymi, takimi jak Android, Linux czy webOS.

Ponadto, dzięki marce LG ThinQ, idea nieustannego uczenia się zyskuje zupełnie nowy sens. Produkty tworzone w ramach platformy DeepThinQ uczą się, wykorzystując chmurę, dzięki czemu z biegiem czasu stają się coraz inteligentniejsze – zaczynają rozumieć zarówno warunki otoczenia, jaki z zachowania użytkowników. Na przykład, inteligentny klimatyzator LG każdego dnia poznaje upodobania domowników i automatycznie schładza pomieszczenie do temperatury, którą uznają za przyjemną. Funkcja monitorująca wnętrze samochodu uczy się natomiast wyrazów twarzy oraz gestów kierowcy, dzięki czemu może rozpoznać pierwsze symptomy senności. Funkcje ThinQ będą mogły także zapamiętywać upodobania osób najczęściej korzystających z samochodu i umożliwić automatyczne regulowanie głośności muzyki, intensywności oświetlenia czy temperatury w kabinie.

Technologia DeepThinQ już teraz wpływa na proces projektowania produktów, zarówno konsumenckich, jak i tych przeznaczonych do zastosowań komercyjnych. W robocie Airport Guide, używanym w koreańskim porcie lotniczym Incheon, zastosowano zaawansowaną metodę redukcji szumów otoczenia, która pozwala na skuteczniejsze rozpoznawanie mowy, a tym samym dokładniejsze analizowanie wypowiedzi pasażerów. Automatyczny odkurzacz LG uczy się natomiast odróżniać meble od zwierząt domowych i odpowiednio dostosowywać swoją trasę.

- DeepThinQ jest odzwierciedleniem naszej otwartej filozofii i wynikającej z niej strategii platformy, partnerstwa i łączności. Realizując właśnie taką ideę możemy dostarczać najefektywniejsze rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Technologia ThinQ spowoduje całkowitą zmianę sposobu użytkowania naszych produktów. Dzięki niej konsumenci nie będą musieli już uczyć się obsługi sprzętu, bo to urządzenia nauczą się zachowań użytkowników i będą inteligentnie zaspokajać ich potrzeby - mówi dr IP Park, dyrektor ds. technologii firmy LG Electronics.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie




  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.