REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Kreacja z naciskiem na tożsamość. Nowa odsłona butelki Łomży od studia This

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 06 cze 2017 11:21
Kreacja z naciskiem na tożsamość. Nowa odsłona butelki Łomży od studia This
(mat.pras.)
Kreacja z naciskiem na tożsamość. Nowa odsłona butelki Łomży od studia This

Studio designu THIS zajmujące się min. kreowaniem produktów i marek, zaprojektowało nową butelkę „Łomży”. Procesowi projektowemu towarzyszył szeroki zakres inspiracji. Głównym celem prac było opracowanie butelki, która w bezpośredni sposób nawiąże do tożsamości marki "Łomża".

REKLAMA

Ogólnopolska linia opakowań marki „Łomża” przeszła właśnie restylizację. Zmiana miała na celu odświeżenie i nadanie spójnego charakteru linii opakowań ogólnopolskich Łomży. Ponieważ dotychczasowa butelka była dla konsumentów rozpoznawalna poprzez swój kolor i kształt, stała się podstawą do zaprojektowania nowego opakowania. Ponad to badania przeprowadzone na potrzeby realizacji projektu potwierdziły, że klienci doceniają smukły kształt butelki, przez co jest przez nich lubiany. W związku z tym, obecny projekt nie zrywa z dotychczasowymi przyzwyczajeniami konsumenta, a jedynie odświeża jego dotychczasowe doświadczenia.

Nowością projektu jest emboss na butelce, który nawiązuje do tradycji browaru - jest to odnowiona wersja znaku Łomży z przed kilkudziesięciu lat, w którym znalazły się kluczowe elementy graficzne m.in. czerwona szarfa z napisem „Łomża” i para w strojach kurpiowskich, stanowiąca najbardziej rozpoznawalny motyw opakowań Łomży.

Jak podkreślają przedstawiciele studia designu THIS, w ramach procesu powstało kilkadziesiąt wariantów butelki. Projekt miał charakter przemysłowy, co wiąże się z dużą ilością ograniczeń produkcyjnych. Konieczna była ścisła współpraca z działami wdrożeń dwóch hut szkła w celu poprawnego zbudowania form. Najważniejszymi aspektami przy realizacji było odwzorowanie każdego detalu, takiego jak emboss, kolor szkła czy kwestie techniczne takie jak stabilność butelki na linii rozlewniczej.

W dotychczasowej formie butelka Łomży była obecna na rynku około 3 lat. Z tego powodu nowy projekt ma charakter bardziej ewolucyjny, niż rewolucyjny.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY