REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Królestwo zieleni - zobacz nowy showroom, biura i sale szkoleniowe Geberit

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 21 lut 2017 11:33
Królestwo zieleni - zobacz nowy showroom, biura i sale szkoleniowe Geberit
fot. mat. prasowe
Królestwo zieleni - zobacz nowy showroom, biura i sale szkoleniowe Geberit
Królestwo zieleni - zobacz nowy showroom, biura i sale szkoleniowe Geberit
Królestwo zieleni - zobacz nowy showroom, biura i sale szkoleniowe Geberit
Królestwo zieleni - zobacz nowy showroom, biura i sale szkoleniowe Geberit
Królestwo zieleni - zobacz nowy showroom, biura i sale szkoleniowe Geberit
Królestwo zieleni - zobacz nowy showroom, biura i sale szkoleniowe Geberit
Królestwo zieleni - zobacz nowy showroom, biura i sale szkoleniowe Geberit
Królestwo zieleni - zobacz nowy showroom, biura i sale szkoleniowe Geberit
Królestwo zieleni - zobacz nowy showroom, biura i sale szkoleniowe Geberit
Królestwo zieleni - zobacz nowy showroom, biura i sale szkoleniowe Geberit
Królestwo zieleni - zobacz nowy showroom, biura i sale szkoleniowe Geberit

Projekt nowego biura to duże wyzwanie, a gdy dodatkowo dochodzi do zagospodarowania przestrzeni ekspozycyjnej to poprzeczka jest zawieszona bardzo wysoko. Architekci z Digital Effect Design Studio zmienili wnętrza siedziby Geberit w Polsce zlokalizowane przy ul. Postępu w Warszawie.

REKLAMA

Połączenie firm Geberit i Koło było impulsem do stworzenia wspólnej przestrzeni ekspozycyjnej, która miała podkreślić wartość obu marek we wzajemnej relacji. Obecny showroom przy Postępu został znacząco rozbudowany, do dyspozycji klientów oddano dodatkową, zupełnie nową powierzchnię prezentującą szerokie portfolio.

W całym projekcie, obejmującym część ekspozycyjną oraz biurową, najtrudniejsze było uzyskanie równowagi pomiędzy designem, funkcjonalnością przestrzeni i komfortem jej użytkownika. Dlatego architekci duży nacisk położyli także na wspólne części do pracy i wypoczynku. Przełamaniem konwencji stała się strefa kawiarniana przy Showroomie, która stanowi przeciwwagę i odskocznię także dla przestrzeni biurowej.

- Obok zwykłych żaluzji zastosowaliśmy specjalnie zaprojektowane łamacze światła i przeszklone żaluzje z satynowanymi nadrukami, których zadaniem jest filtrowanie i rozbijanie wpadającego do wnętrza światła. Jednak zanim udało nam się osiągnąć w pomieszczeniu odpowiedni i ciekawy klimat, zrobiliśmy wiele prób z szablonami – mówi architekt Sotyrys Pantopulos.

Kafeteria przylega do showroomu i jest dostępna dla odwiedzających. To idealne miejsce na spotkanie z architektem lub doradcą.

Projekt zakładał także ukazanie synergii marek należących do Grupy Geberit. Znalazły się na spójnej przestrzeni, która podkreśla wartość poszczególnych marek oraz ich komplementarność. Udało się uzyskać efekt widocznej, wspólnie wypracowanej dla wszystkich koncepcji, idei oraz wydobycie charakteru flagowych produktów.

Jaki jest największy problem projektowy? Ucieczka od standardów bezpiecznego projektowania z założeniem, że projekt ma być ponadczasowy. Niezwykle istotny jest odpowiedni dobór kolorystyki, mebli i oświetlenia biura. W takim przypadku, w przestrzeniach stworzonych do pracy, zastosowanie intensywnych kolorów jest bardzo ryzykowne. Dlatego warto zagrać jedynie pojedynczymi elementami, fragmentami oraz detalami, które wyłaniają się z monochromatycznych brył, betonowych surowych ścian filarów, podłóg i sufitów.

- Przestrzeń biurową przecinają jedynie kolorowe akcenty, pasy oświetlenia, cienkie linie w wykładzinach. Postanowiliśmy odwrócić biurową percepcję, ociepliliśmy panele sufitowe materiałem, co poprawiło akustykę i dodało prywatnego charakteru. Dzięki światłu filtrowanemu przez szklane ściany z matowymi nadrukami brak jest wrażenia ciężkości – dodaje Sotyrys Pantopulos.

Łazienki w biurach dzielą się na dwa rodzaje: wizytowe i użytkowe. Na parterze zostały zaprojektowane specjalne toalety dla gości. Charakteryzują je całe szklane przestrzenie z satynowaną matową powierzchnią, podświetlane ledami RGB, dają możliwości zmiany klimatu, kolorystyki i natężenia oświetlenia. Może to być wykorzystane np. przy różnych szkoleniach.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY