REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Kuszące stare mury. Biuro w kamienicy - czy warto?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 28 paź 2019 11:51
Kuszące stare mury. Biuro w kamienicy - czy warto?
fot. mat. pras.
Kuszące stare mury. Biuro w kamienicy - czy warto?
Kuszące stare mury. Biuro w kamienicy - czy warto?
Kuszące stare mury. Biuro w kamienicy - czy warto?

Każda firma chce, aby jej siedziba wyglądała profesjonalnie i prestiżowo. Dlatego przy wyborze odpowiedniego biura, pod uwagę bierze się takie czynniki jak: lokalizacja, wygląd budynku, możliwości aranżacyjne, cena najmu. Możliwości wyboru jest bardzo dużo, a czy warto mieć biuro w kamienicy?

REKLAMA

Adaptacja zabytkowych kamienic na eleganckie i stylowe przestrzenie biurowe jest powszechnym zjawiskiem w wielu miastach europejskich. Również w Warszawie pojawiają się ciekawe projekty.

- Dobrymi ukończonymi przykładami są m.in. Le Palais, Royal Trakt Offices, Pasaż Lipińskiego, Plac Małachowskiego, Plac Bankowy 1, Smolna 40 czy Dom Dochodowy o Trzech Frontach. Powstają też projekty zbliżone do historycznych, niekiedy po przebudowie, ale wpisujące się w otoczenie jak np. Carpathia Office House lub Nowogrodzka Square. Również poza Warszawą możemy znaleźć szereg interesujących przykładów – wylicza Michał Lis, dyrektor w Dziale Wynajmu Powierzchni Biurowych, JLL.

Pustostanów brak

W historycznych murach przestrzenie biurowe nie świecą pustkami. Przyczyn popularności takich obiektów w Warszawie jest kilka. W centrum brakuje pustych działek, gdzie bez  przeszkód można wybudować od podstaw nowoczesny biurowiec. Stolica nie ma też dużej liczby historycznych budynków do zaadoptowania na biura. Ponadto zabytkowe kamienice cechuje zwykle bardzo dobra lokalizacja oraz bardzo ważny dla wielu najemców, wiążący się z położeniem oraz historią danego miejsca prestiż.

- Firmy, które decydują się na biura w odnowionych kamienicach, doceniają atmosferę zabytkowych nieruchomości, która pozwala na zachowanie indywidualnego charakteru spółek. W takim budynku nie giną wśród innych korporacji, a wręcz przeciwnie. Nieszablonowa, wpadająca w oko siedziba wyróżnia i pomaga budować ich renomę – mówi Anna Olszewska, zarządca nieruchomości Plac Bankowy 1.

Potwierdzają to przedsiębiorcy, którzy wybierając historyczne domy na swoje biura, podkreślają, że są one w stanie zapewnić to, czego nie mogą najwyższej klasy molochy biurowe i tym samym podkreślić ich pozycję na rynku.

- Chcieliśmy, aby nasze biuro znajdowało się w wyjątkowym budynku i w dobrej lokalizacji. Jesteśmy firmą z tradycją i takiego też budynku szukaliśmy dla naszej siedziby w Warszawie. Doceniamy również to, że w Le Palais przeprowadzono  prace konserwatorskie z dbałością
o każdy szczegół - mówi Roee Shamir, dyrektor zarządzający Aurec Capital Poland, najemca biurowca przy ul. Próżnej w Warszawie.

Cena adekwatna do miejsca

Rewitalizowane kamienice są luksusowe, nowoczesne i technologicznie zaawansowane. Zachwycają klimatycznymi wnętrzami, wysokością pomieszczeń, stylowymi klatkami schodowymi, odnowionymi elewacjami czy gustownie zaaranżowanymi podwórzami wewnętrznymi. Wbrew obiegowym opiniom o braku miejsc parkingowych, wiele z nich ma wielopoziomowe parkingi podziemne. Na przykład zbudowanie 50 podziemnych miejsc postojowych w kamienicy przy Placu Bankowym 1, przedłużyło oddanie budynku do użytku, ale jak podkreśla Anna Olszewska parking jest standardem, którego najemcy oczekują.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.