REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Łazienka 2018 roku - modne kierunki, formy, barwy i wzory

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 22 lut 2018 14:09
Łazienka 2018 roku - modne kierunki, formy, barwy i wzory
MUZI_Cersanit - trend geometria fot. mat. prasowe
Łazienka 2018 roku - modne kierunki, formy, barwy i wzory
Łazienka 2018 roku - modne kierunki, formy, barwy i wzory
Łazienka 2018 roku - modne kierunki, formy, barwy i wzory
Łazienka 2018 roku - modne kierunki, formy, barwy i wzory
Łazienka 2018 roku - modne kierunki, formy, barwy i wzory
Łazienka 2018 roku - modne kierunki, formy, barwy i wzory
Łazienka 2018 roku - modne kierunki, formy, barwy i wzory
Łazienka 2018 roku - modne kierunki, formy, barwy i wzory
Łazienka 2018 roku - modne kierunki, formy, barwy i wzory

Na początku nowego roku obserwujemy napływ nowości i świeżych trendów w dziedzinie wyposażenia wnętrz. Niektóre obrane wcześniej kierunki zostają z nami na dłużej, część odchodzi w zapomnienie. Jak według najnowszych prognoz wzorniczych będzie wyglądała łazienka w 2018 roku? Czy przejdzie dużą metamorfozę? Wygląda na to, że tak.

REKLAMA

Najbardziej znacząca wydaje się być zmiana samego postrzegania łazienki. Jej dotychczasowy wygląd związany stricte z utrzymywaniem higieny, zmienia się na rzecz bardziej salonowego „looku”. Do łazienki wkraczają te same kolory, materiały – lub wiernie naśladujące je odpowiedniki, a także rozwiązania meblowe, które widzimy w pokoju dziennym. Dzięki temu łazienka staje się przestrzenią stylistycznie korespondującą z resztą pomieszczeń.

- Sanitarna funkcja łazienki nie będzie już widoczna na pierwszy rzut oka. Jej wystrój będzie zapraszał do spędzania w niej większej ilości czasu, odprężenia się i czucia równie komfortowo jak na przykład w salonie. Już jakiś czas temu łazienki wkroczyły do sypialni, stając się niemal ich częścią. Teraz granice i podziały pomiędzy łazienką a resztą pomieszczeń będą zacierać się jeszcze bardziej – powiedziała Magdalena Smuś, Product Development Manager marki Cersanit.

Natura i błysk

W świecie designu jedno pozostaje niezmienne – nadal chce on być blisko natury. W łazienkach wciąż królują motywy kamienia i drewna. Ten ostatni znajdziemy zarówno na ściennych i podłogowych płytkach ceramicznych jak i na frontach mebli. Utrzymuje się również popularność płytek nawiązujących do stylu industrialnego, na przykład tych przypominających architektoniczny beton. Bardzo modny staje się połysk, również w nietypowych połączeniach - z wzorami cementu czy drewna. Industrialne, zimne dotychczas szarości, zyskują cieplejszą tonację.

Kolor. Między umiarkowaniem a mocnym akcentem

W łazience nadal silną pozycję ma biel. Rośnie również gama modnych beży i szarości, które zawsze stanowią dobrą bazę wyjściową do planowania wystroju. Nowością są spokojne pastele - w tym turkus, ale też silne akcenty w postaci niewielkich dekorów, na przykład w mocnej zieleni, zamszowym granacie, czerwieni czy złocie. W łazienkach z pewnością zobaczymy także energetyzujący fiolet – Instytut Pantone na kolor 2018 roku wybrał bowiem „Ultra Violet”. Barwy pojawią się także na suficie - w wysokich wnętrzach awangardowe i nasycone, w niższych – jasne i stonowane.

Wzory i faktury

W walce: kształty organiczne kontra geometria, tym razem zwycięża ta druga. Modne będą motywy nawiązujące do kosmosu – gwiazdy, planety i asteroidy opuszczą strefę dziecięcych pokoi i zyskają uznanie w przestrzeni dorosłych. Na czasie będą także wzory dające wrażenie trójwymiarowej struktury, a także płytki o fakturze geometrycznej mozaiki. Wraz z kosmicznymi wzorami, pojawi się także futurystyczny design. Będzie go można dostrzec w różnego rodzaju dodatkach, akcesoriach czy oświetleniu.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.