REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Lidl wprowadza do sklepów biodegradowalne tekstylia

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 23 kwi 2019 13:23
Lidl wprowadza do sklepów biodegradowalne tekstylia
fot. mat. pras.
Lidl wprowadza do sklepów biodegradowalne tekstylia

Lidl Polska wprowadza do swoich sklepów pierwsze produkty tekstylne, które są degradowalne w cyklu biologicznym. Artykuły te spełniają rygorystyczne kryteria standardu produktowego silver certyfikatu Cradle to Cradle Certified. Jest to możliwe dzięki biodegradowalnym farbom drukarskim do tekstyliów, które Lidl wdrożył we współpracy z działającą na całym świecie Grupą CHT, z siedzibą w Tübingen produkującą specjalistyczne wyroby chemiczne, Instytutem Doradczym EPEA prowadzącym działalność na rynkach międzynarodowych oraz Beneficial Design Institute.

REKLAMA

Wprowadzając do sklepów produkty oznaczone certyfikatem Cradle to Cradle Lidl Polska zapewnia klientom dostęp do ekologicznych tekstyliów wysokiej jakości. A to wszystko w atrakcyjnej, niskiej cenie. Firma przejmuje odpowiedzialność za środowisko nie tylko w obszarze handlu produktami spożywczymi, lecz także nieustannie rozwijając w zrównoważony sposób asortyment artykułów przemysłowych. Wszystkie aspekty produkcyjne zostały sprawdzone przez niezależnych ekspertów pod kątem efektywnego wykorzystania zasobów i możliwości poddania produktów recyklingowi – uwzględnione zostały takie kwestie jak efektywne zarządzanie zasobami, stosowanie substancji chemicznych, utrzymanie czystości wód i korzystanie ze źródeł energii odnawialnej.

„Sporo się mówi o gospodarce obiegu zamkniętego – Lidl po prostu to robi. Wprowadzając na rynek artykuły z nadrukiem zgodnym ze standardem Cradle to Cradle, Lidl stawia kolejny krok do przodu w zakresie wykorzystania innowacyjnych technologii oraz stwarza na rynku bardzo ważny i potrzebny impuls do zmian” komentuje prof. dr Braungart, współtwórca koncepcji Cradle to Cradle.

Biodegradowalne farby drukarskie do tekstyliów: szansa dla człowieka i środowiska

Oprócz całkowitej biodegradowalności, farby drukarskie opracowane i certyfikowane zgodnie ze standardem produktowym Cradle to Cradle Certified™ mają jeszcze jedną ważną zaletę: w przeciwieństwie do standardowych farb drukarskich nie pozostawiają one substancji szkodliwych dla środowiska i organizmu ludzkiego. Poszczególne składniki sprawdzono pod kątem ich nieszkodliwości dla środowiska i organizmu ludzkiego. Efektywna i kompleksowa kontrola procesu produkcji gwarantuje całkowitą przejrzystość łańcucha dostaw.

- Podczas opracowywania farb drukarskich zależało nam bardzo, aby można je było łatwo zintegrować z obecnymi procesami produkcji – także po to, aby ułatwić innym producentom opracowywanie i wytwarzanie produktów, które można poddać recyklingowi – wyjaśnia prof. dr Braungart. Lidl nieustannie inwestuje w rozwój innowacyjnych, bardziej ekologicznych i wysokojakościowych rozwiązań produktowych tak, aby były one możliwie łatwo dostępne dla klientów sieci. Przykładowo w ramach wspólnej strategii 360 stopni dotyczącej plastiku, firma angażuje się w zwiększanie udziału opakowań poddawanych recyklingowi.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA


FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.



REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.