REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Lodziarnia według musk kolektyw. Ten lokal trzeba odwiedzić!

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 18 mar 2019 09:00
Lodziarnia według musk kolektyw. Ten lokal trzeba odwiedzić!
fot. musk kolektyw
Lodziarnia według musk kolektyw. Ten lokal trzeba odwiedzić!
Lodziarnia według musk kolektyw. Ten lokal trzeba odwiedzić!
Lodziarnia według musk kolektyw. Ten lokal trzeba odwiedzić!
Lodziarnia według musk kolektyw. Ten lokal trzeba odwiedzić!
Lodziarnia według musk kolektyw. Ten lokal trzeba odwiedzić!
Lodziarnia według musk kolektyw. Ten lokal trzeba odwiedzić!
Lodziarnia według musk kolektyw. Ten lokal trzeba odwiedzić!
Lodziarnia według musk kolektyw. Ten lokal trzeba odwiedzić!
Lodziarnia według musk kolektyw. Ten lokal trzeba odwiedzić!

Na początku marca katowicka lodziarnia Lodowato zaczęła nowy sezon z odświeżonym wnętrzem. I to jakim! Za projekt tego niezwykłego miejsca odpowiada - jak się okazuje - sąsiad lokalu, czyli pracownia musk kolektyw.

REKLAMA

Lodowato istnieje już na rynku od kilku lat, a ich marka stała się rozpoznawalna na Śląsku dzięki dobrej jakości produktom oraz charakterystycznej identyfikacji  wizualnej firmy. - Chcieliśmy, aby nowe wnętrze nie było rewolucją i nadal kojarzyło się z marką, ale jednocześnie dawało powiew świeżości, czegoś nowego i zaskakującego. Brzmi to trochę jak zaprzeczenie, jednak projektanci często muszą mierzyć z abstrakcyjnymi wytycznymi - mówią architekci z pracowni musk kolektyw. -  Możemy powiedzieć, że była to „sąsiedzka pomoc”. Lodowato znajduje się 5 min od naszego biura - dodają.

Lodowato postawiło przed projektantami duże wyzwanie. Pracownia stworzyła kilka koncepcji, aby ostatecznie wrócić do pierwszego pomysłu, na którego realizację ostatecznie zdecydowali się inwestorzy.

Lokal zaprojektowany został tak, aby „wciągać” klientów do wnętrza – widoczny z poziomu ulicy i zapraszający do środka, jednocześnie nie przytłaczający odbiorców wewnątrz. W celu uzyskania tego efektu, głównym motywem stał się gradient kul w postaci grafiki naklejanej na ściany i sufit – od intensywnych kolorów i dużej ilość elementów w strefie sprzedaży do delikatnych elementów i jasnych kolorów przy wejściu. Dodatkowym, punktem centralnym całego wnętrza stała się witryna mroźnicza wykończona małą, czerwoną płytką.

Przy projektowaniu jednym z problemów były proporcje lokalu – zbyt wysokie pomieszczenie w stosunku do jego metrażu. - W celu poprawy odbioru wizualnego postawiliśmy na dekorację w dużej skali, czyli instalację  ze zwieszanych kul, w którą zostało wkomponowane oświetlenie. Dzięki temu zabiegowi lokal wydaje się niższy i przyjemniejszy w odbiorze. Dodatkowo chcieliśmy, aby dekoracja lokalu umilała czas osobom stojącym w kolejce, co chyba się udało, sądząc po uniesionych do góry głowach klientów w dniu otwarcia - mówią twórcy projektu.

Tworząc projekt wnętrza architekci mieli również na uwadze funkcjonalność oraz wygodne użytkowanie lokalu. Tutaj na uwagę zasługuje menu – białe tabliczki na drewnianych listwach. W tego typu lokalach menu zmienia się każdego dnia, wtedy najczęstszym rozwiązaniem są tablice, na których odręcznie zapisuje się ofertę, co nie zawsze wygląda estetyczne. - Menu zaproponowane przez nas można swobodnie wymieniać i dostosowywać do aktualnej oferty. Podzielone zostało na dwa segmenty: menu stałe za ladą i menu zmienne na ścianie bocznej – łatwiej dostępne dla obsługi i lepiej widoczne dla klienta stojącego w kolejce - mówi musk kolektyw.

Aby wnętrze było spójne, architekci pozostałą część wyposażenia utrzymali w neutralnej kolorystyce (białe meble, drewniane elementy), co stanowi odpowiednie tło dla intensywnych kolorów dekoracji.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.