REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Lodziarnie w zimowej odsłonie

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 30 paź 2018 13:19
fot. mat. prasowe

Branża lodowa w okresie jesienno-zimowym gwałtownie się kurczy. Około 80 proc. lodziarni w Polsce kończy sprzedaż w październiku. Jak sobie radzić poza sezonem? Lodziarze podkreślają, że warto na sezon jesienno-zimowy postawić na nową aranżację salonu.

REKLAMA

Jesienią i zimą na lody chodzi się zazwyczaj do stacjonarnych lodziarni, które dysponują większym lokalem, tak by klienci mogli wygodnie usiąść przy stoliku i porozkoszować się porcją elegancko podanych lodów. - Jednak same lody teraz nie wystarczą. Często bywają tylko dodatkiem – mówi Artur Kaczyński, reprezentujący Wytwórnię Lodów Polskich „u Lodziarzy”, produkujących wysokiej jakości lody rzemieślnicze. – Namawiam, żeby zatrudnić dobrego baristę, prawdziwego czarodzieja kawy. Zimą wypijamy więcej czarnego naparu, uważamy, że dodaje energii, stawia nas na nogi. A jeśli już idziemy na kawę do lokalu, to chcemy, by nam zaserwowano coś wyjątkowego, wyszukanego, czego nie zrobilibyśmy sobie sami w domu. Stąd popularność kaw z różnymi dodatkami, takimi jak kardamon, cynamon, albo też lody.

Bariści szukają różnych sposobów na wyjątkową kawę. Jedni używają szlachetnych i egzotycznych ziaren, inni mają autorskie metody jej parzenia. Są też artyści latte, malujący na piance w filiżance. Lodziarze kuszą różnymi deserami z dodatkiem lodów, przestawiają się na ciasta.

Lodziarze podkreślają też, że watro na sezon jesienno-zimowy zmienić trochę wystrój lokalu. Na stolikach można ustawić świece, dodać poduchy lub nawet koce. W okolicach Bożego Narodzenia postarać się o świąteczne dekoracje. Zwracają też uwagę na zapach, ponieważ nic tak nie przyciąga jak unoszący się apetyczny aromat, czy będzie to zapach herbaty, kawy czy świeżego ciasta.

Smak lata

Poza lodziarniami w stylu kawiarnianym w okresie zimowym dobrze funkcjonują też tzw. wyspy w galeriach handlowych. W ich przypadku rejestruje się najmniejszy spadek obrotów. Mieszkańcy dużych miast często spędzają wolny czas w centrach handlowych, w których poza sklepami mieści się też np. kino, siłownia, lokale usługowe i gastronomiczne.

- Klienci galerii kupują w tym okresie lody, kierując się podobnymi motywami jak latem – zauważa Artur Kaczyński. – Po sklepowej bieganinie, zgrzani i zmęczeni, chcą po prostu ochłodzenia i odpoczynku. Dlatego fundują sobie chwilę relaksu z porcją dobrych lodów. Otrzymują to, o co im chodziło, przyjemność, endorfiny, nasycenie. Mam wrażenie, że często jest to dla nich coś jak wspomnienie wakacji. Nie wszystkich stać przecież na wycieczkę do ciepłych krajów. Mają więc namiastkę lata, która nie kosztuje dużo.

Trzeba dodać, że w chłodne dni lodziarze, aby przyciągnąć klientów, oferują też szereg atrakcyjnych promocji i rabatów. Jet to też okres, kiedy wprowadzają nowinki i więcej eksperymentują ze smakami. Choć Polacy są tradycjonalistami, dają się skusić na nowości. Wytwórnia Lodów Polskich wprowadza więc po sezonie zimowe smaki, takie jak piernikowy, cynamonowy czy imbirowy.

Lody i zdrowie

Na pomoc lodziarzom, w kwestii popularyzacji mrożonych deserów zimą, przychodzą lekarze. Przekonują oni, że chłodne dni to najbezpieczniejszy czas, by raczyć się lodami, gdyż nie ma wielkiej różnicy temperatur między powietrzem, a jedzonym smakołykiem i unikamy szoku termicznego. Mogą być nawet antidotum na rozwijającą się jesienną infekcję, ponieważ chłodząc gardło uniemożliwiają rozwój bakterii. Lody zawierają też dużo wapnia, fosforu, magnezu i innych mikroelementów. Medycy przestrzegają przed jedzeniem nadmiernej ilości lodów, ze względu na ich kaloryczność. Uważają natomiast, że na polecenie zasługują sorbety robione z mrożonych owoców, bo zawierają dużą ilość witamin, których niedobory w organizmie dotkliwe są szczególnie zimą. Poza tym lody poprawiają humor, co w depresyjne jesienne szarugi, nie jest bez znaczenia.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.