REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Luksus to emocje, jakie hotel oferuje gościom

  • Autor: propertydesign.pl
  • 12 lut 2016 13:03
Luksus to emocje, jakie hotel oferuje gościom
Andrzej Marek, architekt

Podczas panelu dyskusyjnego „Hotele. Potrzeba luksusu, ale którędy droga?” na 4 Design Days paneliści dążyli do wyjaśnienia czym jest właściwie luksus i jaki powinien być hotel luksusowy. Emocje, lokalizacja, podążanie za trendami – to m.in. ważne cechy, które należy brać pod uwagę.

REKLAMA

- W ciągu zaledwie kilku lat przeskoczyliśmy z poziomu fatalnych warunków i kiczowatych hotelowych wnętrz do warunków Europy Zachodniej. Bardzo dobrze widać to w Trójmieście. Możemy dzięki temu patrzeć śmiało w przyszłość i podejmować wyzwania w branży hotelowej jak na Zachodzie – mówił architekt Andrzej Marek. - Problemem jest jednak z sieciowością. Sieci hotelowe zdominowały Europę. System ten powstał po to, aby wprowadzać standardy i jakość. Doszliśmy jednak do takiego momentu, ze ta sieciówkowość staje się niepotrzebna. Oczywiście potrzebna jest marka – gwarant jakości. Ale czy każdy hotel musi wyglądać tak samo? – dodał Andrzej Marek.

Architekt podkreślił, że konsumenci w Polsce dojrzali na tyle, że można ich czymś zaskoczyć. - Jest trend, aby zachowywać sieciowe marki, ale dążyć do indywidualnych wnętrz – w kontekście lokalnym. Dotyczy to obecnie półki najwyższej, najbardziej luksusowej. Bo właśnie luksus powinien być czymś wyjątkowym – zaznaczył Andrzej Marek.

Według architekt Barbary Uherek-Bradeckiej z pracowni Studio-BB Architekci, hotele wystrojem i swoją architekturą powinny być wpisane w kontekst miasta, w którym funkcjonują. - Swoimi wnętrzami i wyposażeniem powinny podążać za aktualnymi trendami, aby udzie świadomi designu i mody czuli się w nich wyjątkowo – powiedziała. Dodała także, że wielu gości ceni w hotelach poczucie azylu, ale nie wnętrza „domowego”, wygodne materace, a także funkcjonalne meble.

A zatem luksus to emocje, jakie hotel może zaproponować swoim gościom – zauważyła Natalia Nguyen, prowadząca panel dyskusyjny.

- Luksus to maksymalny komfort. Zarówno fizyczny, jaki i psychiczny. Dla pewnych gości luksusem i komfortem może być informacja, że przy wybudowaniu danego hotelu nie wcięto żadnego drzewa – powiedział architekt Andrzej Marek. Wspomniał także o jakże ważnej lokalizacji dla hotelu: - Ważna jest lokalizacja hotelu – obiekt w lesie, nad brzegiem morza, na klifie, w centrum pięknego miasta, może już dawać poczucie wyjątkowości i luksusu. Bo jak uczynić hotel przy dużej trasie, wylotówce z miasta, obiektem luksusowym?

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.



REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.