REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Małe biuro może być wielkie

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 07 sie 2018 12:29
Małe biuro może być wielkie
fot. mat. pras.
Małe biuro może być wielkie
Małe biuro może być wielkie
Małe biuro może być wielkie
Małe biuro może być wielkie
Małe biuro może być wielkie
Małe biuro może być wielkie

Dobrze zaprojektowane biuro to podstawa. W różnych badaniach widoczne jest, jak ogromny wpływ ma miejsce pracy na pracownika. Dążenie do podnoszenia komfortu, prześciganie się z pomysłami udogodnień, design i wykończenie powierzchni na najwyższym poziomie – te zabiegi zaczynają być powszechne. Wszystko to, żeby wspierać efektywność i kreatywne działania pracowników. Tylko co zrobić, jeśli posiadamy małe biuro?

REKLAMA

Millenialsi - to do nich będzie należał rynek pracy przyszłości. Jak wykazały badania przeprowadzone przez PwC, już w 2020 roku będą oni stanowić ponad połowę wszystkich zatrudnionych. Zatem ich decyzje, jak i gdzie chcą pracować, są już i będą znaczące. W badaniu "Jak żyją ludzie, pracują i bawią się Millenialsi", przeprowadzonym przez CBRE, okazuje się, że 78% z nich rzeczywiście uważa środowisko pracy (czyli m.in. biuro) za ważne przy wyborze pracodawcy. Zatem nawet niewielka siedziba powinna posiadać atuty, które wyróżnią ją na tle innych i przekonają do niej pracownika. Jak więc zagospodarować małe biuro, żeby odpowiadało ich potrzebom?

Małe biuro to problem, na szczęście problem, który da się rozwiązać niekoniecznie zmieniając lokalizację. Małe powierzchnie można optycznie powiększyć. Jednym ze sposobów jest wykorzystanie siły kolorów, które potrafią działać cuda w zakresie optycznych iluzji we wnętrzach. Jasne kolory na ścianie powiększą przestrzeń, ciemne zmniejszą. Równie ważne są kontrasty: krótkie i długie pomieszczenie stanie się bardziej proporcjonalne, jeśli jego krótsze ściany pokryjemy ciemniejszym kolorem, natomiast niskiemu dodamy optycznie kilka centymetrów, malując sufit na jaśniejszy niż ściany kolor. W małych wnętrzach doskonale sprawdzą się również fototapety – jako ich centralny element będą się świetnie komponować z oszczędnym wyposażeniem. Zatem jakie wybrać wzory, aby pomieszczenie, w którym znajdzie się fototapeta, zostało optycznie powiększone?

- Uciekająca w głąb perspektywa, zwana linearną lub geometryczną, to najprostszy sposób na stworzenie wrażenia, że ściana pokryta fototapetą nie kończy się wraz z jej materialną powierzchnią. Nie ma łatwiejszego sposobu na stworzenie we wnętrzu ciekawego efektu wizualnego, które oszuka oczy każdego gościa – mówi Paweł Łukasiewicz Creative Team Manager z Pixers Bussiness.

Morskie krajobrazy, górskie widoki i niebiańskie przestworza – fototapeta z jednym z takich motywów sprawia, że ściana wygląda niczym okno na inny świat. Zwłaszcza w biurze, po wielogodzinnej pracy, taki widok nie tylko powiększa powierzchnię ale daje wytchnienie.

- Tym Klientom, którzy oczekują oryginalnych, a zarazem nowoczesnych wnętrz przedstawiamy często projekty z wykorzystaniem linii – opowiada Paweł Łukasiewicz z Pixers Bussines. „Tu sprawa jest prosta – wertykalnie zorientowane spowodują optyczne podwyższenie wnętrza, a horyzontalne sprawią, że wnętrze będzie wyglądało na szersze”. Linie można tworzyć za pomocą farby, używając kolorowej taśmy lub też zdecydować się na tapetę w linie.

Kolor wyzwala emocje, ale również generuje optyczne iluzje. Jeśli obok siebie umieścicie dwa kwadraty równej wielkości, jeden czarny, a drugi biały, to ten czarny będzie wydawał się mniejszy od białego. Właśnie właściwości kolorów wykorzystują pracownicy Pixers Bussines podczas projektowania powierzchni komercyjnych. Najlepiej działają one w zestawieniach kontrastowych, kiedy optyczna iluzja jest widoczna gołym okiem!

Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.