REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Meble w dobie zrównoważonego designu. Jak projektować świadomie i mądrze?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 13 lut 2020 12:13
Meble w dobie zrównoważonego designu. Jak projektować świadomie i mądrze?
Paneliści sesji "#designchallenge. Meble, które o nas dbają" podczas 4 Design Days 2020 fot. PTWP
Meble w dobie zrównoważonego designu. Jak projektować świadomie i mądrze?
Meble w dobie zrównoważonego designu. Jak projektować świadomie i mądrze?
Meble w dobie zrównoważonego designu. Jak projektować świadomie i mądrze?
Meble w dobie zrównoważonego designu. Jak projektować świadomie i mądrze?
Meble w dobie zrównoważonego designu. Jak projektować świadomie i mądrze?
Meble w dobie zrównoważonego designu. Jak projektować świadomie i mądrze?
Meble w dobie zrównoważonego designu. Jak projektować świadomie i mądrze?
Meble w dobie zrównoważonego designu. Jak projektować świadomie i mądrze?
Meble w dobie zrównoważonego designu. Jak projektować świadomie i mądrze?
Meble w dobie zrównoważonego designu. Jak projektować świadomie i mądrze?
Meble w dobie zrównoważonego designu. Jak projektować świadomie i mądrze?
Meble w dobie zrównoważonego designu. Jak projektować świadomie i mądrze?

Jeszcze 10 lat temu nikt nie wyobrażał sobie, że z obierek ziemniaków można tworzyć woreczki na jedzenie, a z fusów po herbacie meble. Jak w dobie zrównoważonego designu świadomie i mądrze projektować? Czy można stworzyć mebel dobry dla wszystkich? O tym rozmawiali paneliści sesji "#designchallenge. Meble, które o nas dbają" podczas 4 Design Days 2020.

REKLAMA

Dziś meble muszą być przede wszystkim trwałe, ale od ekologii też nie ma ucieczki. Nie tylko sam produkt ma być eko, ale cały proces jego powstania.

- Wszyscy muszą przestrzegać zrównoważonego projektowania - zaznacza Karolina Janczy, architekt wnętrz, Studio projektowe JanczyArt Design.

Wzrasta odpowiedzialność projektanta i producenta, od której nie ma już ucieczki. - Naszą odpowiedzialnością jest wytworzenie produktu, który nie dołączy do góry śmieci. Zmorą naszych czasów jest tworzenie rzeczy, które nie są nikomu potrzebne. Poprzez kampanie marketingowe tworzymy potrzebę ich posiadania. Głód posiadania morduje nas i naszą planetę - twierdzi Max Kobiela, architekt, designer, założyciel marki phormy.com.

W pogoni za marzeniami

Jak w dobie zrównoważonego designu świadomie i mądrze projektować? - Umiejętne połączenie fantastycznego designu i tego, czego rynek potrzebuje, to strzał w dziesiątkę. Jednak bardzo trudno zaprojektować produkt, który sprzeda się w milionach. Ale warto podążać za marzeniami - przekonuje Max Kobiela.

Czasem warto postawić na nieoczywiste rozwiązania. - Jeszcze 10 lat temu nikt sobie nie wyobrażał, że z obierek ziemniaków można tworzyć woreczki na jedzenie czy panele akustyczne ze starych liści. Nikt nie rozmawiał o tym, że z fusów po herbacie można zrobić meble - zauważa Karolina Janczy.

Marcin Trzciński, CEO, Mirror Investment, którego firma projektuje lustra interaktywne, uważa, że najważniejsze przy projektowaniu sukcesu jest słuchanie odbiorców. - Analiza potrzeb jest kluczowa. Projektujemy zawsze pod pewnym kątem, ale także zostawiamy sobie pewną "furtkę", bo trzeba patrzeć w przyszłość - opowiada.

Nie grać solo

Jak twierdzi Tomasz Pietrzak, Sales & Product Director, North & Central Europe, Royo Group International Bathroom, przy projektowaniu produktu często pojawiają się ograniczenia technologiczne czy budżetowe.

- Ograniczenia są dobre, ponieważ pobudzają kreatywność, co może prowadzić do powstania naprawdę ciekawego produktu - przekonuje Tomasz Pietrzak i dodaje, że może właśnie brak świadomości technologicznej pozwala na większe bycie kreatywnym.

Co ważne w procesie projektowym, designer nie musi być solistą. - Możemy budować zespoły z osób, które będą uzupełniać nas w obszarach, w których my nie mamy wiedzy i nasze możliwości mogą być nieskończone - podkreśla Katarzyna Dzięcioł, projektantka.

Zdaniem Karoliny Janczy ograniczenia są związane przede wszystkim z finansami. Architekt uważa, że na reserachu, który jest konieczny do projektowania, bazuje cały sukces projektu i wykonawstwa. Jednak często od wykonawca można usłyszeć, że się "nie da".



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.