REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Mniej znaczy więcej, czyli japońskie inspiracje włoskiej marki

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 16 maj 2018 13:20
Mniej znaczy więcej, czyli japońskie inspiracje włoskiej marki
fot. mat. prasowe
Mniej znaczy więcej, czyli japońskie inspiracje włoskiej marki
Mniej znaczy więcej, czyli japońskie inspiracje włoskiej marki
Mniej znaczy więcej, czyli japońskie inspiracje włoskiej marki
Mniej znaczy więcej, czyli japońskie inspiracje włoskiej marki
Mniej znaczy więcej, czyli japońskie inspiracje włoskiej marki
Mniej znaczy więcej, czyli japońskie inspiracje włoskiej marki
Mniej znaczy więcej, czyli japońskie inspiracje włoskiej marki
Mniej znaczy więcej, czyli japońskie inspiracje włoskiej marki
Mniej znaczy więcej, czyli japońskie inspiracje włoskiej marki
Mniej znaczy więcej, czyli japońskie inspiracje włoskiej marki
Mniej znaczy więcej, czyli japońskie inspiracje włoskiej marki

Każde wnętrze zasługuje na to by być niepowtarzalne i jedyne w swoim rodzaju. Po co inwestować w nudne sztampowe rozwiązania skoro można zaskoczyć oryginalnym pomysłem. Na przykład ozdobić całą ścianę piękną grafiką.

REKLAMA

Glamora to włoska marka, która zasłynęła z produkcji wielkoformatowych grafik na ścianę. Efektowne, będące rodzajem dekoracyjnego panneau, z roku na rok zdobywają coraz większą rzeszę wielbicieli. Nie tylko wśród kupujących, ale też artystów i projektantów, którzy chętnie współpracują z marką tworząc dla niej najpiękniejsze wzory. A są wśród nich niekwestionowane sławy takie jak Karim Rashid, Yong Bae Seok, Alessandro Pautasso czy Alex Omist, a także mniej znani, ale równie kreatywni młodzi twórcy. W tej chwili portfolio marki liczy kilkaset wzorów i wciąż się powiększa. Szeroki wybór tematów, bogata kolorystyka i różnorodna stylistyka to gwarancja, że każdy niezależnie od upodobań wybierze wzór, który będzie idealnie pasował do jego wnętrza. Amatorom klasycznej elegancji spodobają się inspiracje naturą, motywy architektoniczne i wzory zaczerpnięte z dawnych rycin, zwolennikom nowoczesności przypadną do gustu wariacje na temat miejskich grafitti czy zabawnych ilustracji. Katalog grafik podzielony jest na ponad 40 tematycznych kolekcji. Oferta jest naprawdę imponująca i w całości dostępna w salonach Dekorian Home.

W najnowszym katalogu na 2018 rok znalazły się m.in. kolekcje inspirowane Japonią. Kultura kraju Kwitnącej Wiśni od lat inspiruje artystów, projektantów i architektów wnętrz. Pojmowanie piękna przez Japończyków intryguje zawartą w nim prostotą, ascetycznym wystrojem, stonowanymi barwami. Japończycy jak rzadko który naród znani są z pielęgnowania swojej nadzwyczajnej wrażliwości na piękno natury. Widać to na każdym kroku, choćby w doborze materiałów czy kolorów. Oprócz tradycyjnej bieli i czerni w japońskim domu dominują kolory ziemi: delikatne beże, rozbielone brązy i szarości oraz zgaszona zieleń. Żywsze, jak czerwień, oranż czy żółcień akcentowane są najczęściej w formie dodatków.

Kolekcje nawiązujące do japońskiej kultury to Fusuma i Kimono. Już ich nazwy sugerują czym zostały zainspirowane. Czym jest kimono wiedzą wszyscy. To tradycyjny strój japoński, niezmienny od tysięcy lat. Dosłownie słowo to oznacza „coś do noszenia na sobie”. Ręcznie szyte, najczęściej z jedwabiu, zachwycają wyszukaną kolorystyką i niezwykłymi deseniami. Właśnie te materiały, ozdabiane przy użyciu bardzo starych technik, zainspirowały projektantów Glamory do stworzenia grafik nazwanych japońskimi imionami. Akiko, Keiko, Harumi… Wszystkie ujmują subtelnością, delikatną kolorystyką, roślinnymi motywami. Podobnie jak na tradycyjnych kimonach, znajdziemy tu kwiaty miłorzębu, wiśni, azalii czy lotosu.

Kolekcja Fusuma została zainspirowana tradycyjnymi wnętrzami. Jej nazwa w architekturze japońskiej oznacza rodzaj przesuwnego panelu zastępującego drzwi. Zrobiony z drewnianej ramy, kiedyś dekorowany był laką, papierem ryżowym lub wzorzystymi tkaninami. Pełnił rolę nie tylko praktyczną, ale był atrakcyjną ozdobą wnętrza. Metaforycznie oznaczał przemianę, odrodzenie. Jak wyglądały takie dekoracyjne przesłony możemy się przekonać oglądając grafiki Glamory. Wyrażają wszystko to co w japońskiej kulturze najistotniejsze. Są jak poematy pisane urzekającym językiem. Pełne duchowości i poetyckiego liryzmu.

Dzięki specjalnej aplikacji „Glamora Design Studio” możemy dokładnie zaplanować rozkład grafiki na dekorowanej ścianie. Wystarczy wprowadzić zdjęcie wnętrza i zobaczyć, jak wybrane wzory będą prezentować się w konkretnych pomieszczeniach.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie




  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Modernizujmy armię rozsądnie. Wnioski po Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach ⬇️ @polskathetimes @EECKatowice polskatimes.pl/strefa-biznesu…
    @EECKatowice - (RT) @PZLSwidnik
  • W wiceministrem zdrowia Zbigniewem J. Królem @MinZdrowia na @EECKatowice rozmawialiśmy m.in. o zdrowiu publicznym. Po I wojnie światowej Polska była wschodnioeuropejskim liderem w tej dziedzinie #zdrowiepubliczne #EKG2018 #EEC2018 bit.ly/2kezwvf https://t.co/TL0Aq2HW8R
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY