REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Multimedia i innowacje we wnętrzach. Jak je połączyć z designem?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 07 lut 2019 11:50
Multimedia i innowacje we wnętrzach. Jak je połączyć z designem?
Prelegenci sesji "Multimedia i innowacje we wnętrzach. Jak je połączyć z designem?" podczas 4 Design Days
Multimedia i innowacje we wnętrzach. Jak je połączyć z designem?
Multimedia i innowacje we wnętrzach. Jak je połączyć z designem?
Multimedia i innowacje we wnętrzach. Jak je połączyć z designem?
Multimedia i innowacje we wnętrzach. Jak je połączyć z designem?
Multimedia i innowacje we wnętrzach. Jak je połączyć z designem?
Multimedia i innowacje we wnętrzach. Jak je połączyć z designem?
Multimedia i innowacje we wnętrzach. Jak je połączyć z designem?

Nadmiar nowoczesnych technologii może okazać się zgubny. Kiedy przestają być celowe, stają się nieużyteczne. Trzeba postawić na równowagę i racjonalną potrzebę ich zastosowania - w produkcie czy projekcie wnętrz. Dzięki temu staną się ciekawym elementem designu. Do takich wniosków doszli prelegenci sesji "Multimedia i innowacje we wnętrzach. Jak je połączyć z designem?" podczas 4 Design Days.

REKLAMA

Z nowoczesnymi technologiami mamy do czynienia wszędzie. - Jestem gadżeciarzem. Choć technologia nas zachwyca i oczarowuje, moim zdaniem jest jej dziś zdecydowanie za dużo - mówi Cezary Kowalczyk, Head of projects, Grohe Polska.

Pokolenie X, Y, Z oczekuje coraz bardziej wyrafinowanych nowinek technologicznych. - Klient stał się bardziej świadomy i niecierpliwy, szczególnie pokolenie Millenialsów. Mówi się także o pokoleniu C, czyli Connected - połączonym ze światem za pomocą multimediów - zauważa Olimpia Patej, dyrektor ds. inwestycji, LPP.

Prelegenci zwracają uwagę na świadomość benefitów, jakie wynikają z wdrażania technologii, ale i zagrożeń. Czego zatem powinniśmy oczekiwać od technologii we wnętrzu domu, biura czy sklepu? - Technologia powinna być nie tylko użyteczna, ale też oddziaływać na uczucia. Ma wzbogacać nasze życie, ulepszać je, a nie powodować, że czujemy się zagubieni - zaznacza Artur Pollak, prezes zarządu, APA Sp. z o.o.

- Za projektem wnętrza czy produktu stoi człowiek. Projektowane powinno się odbywać z myślą o ludziach - podkreśla Jakub Wiśniewski, architekt, JMW Architekci.

Technologie + design

Jak sprawić, by technologia współgrała z designem? Do tego potrzebni są projektanci. - W Polsce grupa osób specjalizujących się w konkretnych inteligentnych rozwiązaniach dopiero wykształca się - podkreśla Artur Pollak.

Ostatnio architekt miał okazję odwiedzić showroom Philipsa w Pile, gdzie zaprezentowano znaczenie światła we wnętrzach. - Technologia musi być wybierana przez producentów i architektów. Jeśli dzięki technologiom oszczędzamy np. wodę, stajemy się bardziej "eko" i bardziej świadomi - podkreśla Artur Pollak.

Jako przykład innego udanego mariażu designu i technologii we wnętrzu Jakub Wiśniewski podaje showroom, jaki pracownia JMW Architekci projektowała dla producenta kamienia naturalnego. - Musieliśmy zaimplementować innowacje technologiczne i systemy, tak aby służyły wszystkim jak najlepiej - wspomina Wiśniewski i dodaje, że design i technologie muszą się zawsze wpisać w model biznesowy firmy.

Możliwości implementacji technologicznych we wnętrzach czy w budynkach są ogromne. - Rolą architektów jest wskazanie technologii i "włożenie" ich we wnętrzach w pewne ramy - zaznacza Jakub Wiśniewski.

Kierunek: przyszłość

W którą stronę zmierza projektowanie wnętrz? Będzie jeszcze więcej technologii? Jak będą wyglądać sklepy czy biura przyszłości - pytał moderator dyskusji Zbigniew Urbański, pasjonat technologii, tester i kolekcjoner gadżetów, prezenter telewizyjny.

- W dobie e-commerce mówi się o tym, że sklepy stacjonarne będą pełniły rolę showroomu. Klient przyjdzie, zobaczy, ale zakupu dokona już przez internet - wskazuje Olimpia Patej. - Ktoś kiedyś powiedział, że jeśli chcesz mieć wpływ na przyszłość, to ją twórz. My to robimy, zmieniamy formaty naszych sklepów. Są coraz większe i coraz więcej oferujemy klientom - nie tylko jeśli chodzi o odzież, ale wartości dodane. Jak to się łączy z innowacjami? Chodzi o znalezienie balansu i o to, aby klient czuł się u nas dobrze - zaznacza.

Prelegenci zgodnie twierdzą, że nadmiar multimedialnych środków bywa zgubny. Kiedy przestają być celowe, stają się nieużyteczne. Trzeba postawić na równowagę, racjonalną potrzebę i sensowność zastosowania multimediów - czy to w produkcie, czy w projekcie wnętrz. I niech drogowskazem będzie tu architekt.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.