REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Tu każdy detal buduje atmosferę muzeum

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 22 mar 2017 13:50
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Tu każdy detal buduje atmosferę muzeum
fot. mat. prasowe
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Tu każdy detal buduje atmosferę muzeum
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Tu każdy detal buduje atmosferę muzeum
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Tu każdy detal buduje atmosferę muzeum
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Tu każdy detal buduje atmosferę muzeum
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Tu każdy detal buduje atmosferę muzeum
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Tu każdy detal buduje atmosferę muzeum
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Tu każdy detal buduje atmosferę muzeum
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Tu każdy detal buduje atmosferę muzeum
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Tu każdy detal buduje atmosferę muzeum

Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, które wkrótce zostanie otwarte dla zwiedzających, zachwyca nie tylko bryłą, ale również aranżacją wnętrz. Na uwagę zasługują detale, m.in. system informacji wizualnej.

REKLAMA

Przeważająca część nośników wykonana została z czarnej blachy. To materiał, który doskonale wpisuje się w estetykę budynku i jednocześnie podkreśla charakter muzeum. Przy każdym z trzech narożników budynku umieszczone zostały pylony zewnętrzne, których głęboka czerń kontrastuje z podświetlanymi literami zapewniającymi widoczność również po zapadnięciu zmroku. Na pylonach wskazane są kierunki do poszczególnych części obiektu. W każdym z nich wycięty został kształt logotypu muzeum. Charakterystyczny jest sposób podświetlenia znaku – światło niejako wydobywa się z wnętrza, dając przyćmiony, niepokojący efekt.

Oznaczenia wewnątrz budynku umieszczone zostały na naściennych tablicach wykonanych z blachy z nadrukiem UV. Zawarte informacje przedstawione są w postaci piktogramu oraz tekstu w języku polskim i angielskim. Ponadto podział przestrzeni wyznaczają tablice semaforowe i podwieszane oraz nadruki z foli na drzwiach. Wdrożono także system oznaczeń parkingowych w postaci widocznych z daleka liter przestrzennych oraz tabliczek z numeracją wejść do budynku oraz klatek schodowych. Orientację w układzie kondygnacji podziemnych ułatwiają również tablice z mapami przedstawiającymi strukturę każdego piętra.

- To bardzo duży obiekt i ogromna skala projektu – trzy kondygnacje podziemne i sześć naziemnych. Łącznie wykonanych zostało ponad sześćset nośników. Taka realizacja poprzedzona jest wieloaspektową analizą przestrzeni oraz zasad jej użytkowania – mówi Marcin Wnuk, prezes zarządu Advertis.

Wykorzystanie czcionki zgodnej z księgą znaku muzeum, dobór materiałów oraz rozmieszczenie nośników tworzą koherentną całość, integrującą część wystawienniczą, administracyjną oraz socjalną muzeum. System informacji wizualnej organizuje przestrzeń i ułatwia poruszanie się po budynku zarówno odwiedzającym, jaki pracownikom. Czarno-białe tablice stanową ascetyczny, ale wyrazisty element aranżacji przestrzeni. - Styl nośników musi być dopasowany do charakteru instytucji. Tematyka wystawy muzeum determinuje projekt graficzny. Zależało nam na tym, aby system informacji wizualnej doskonale spełniał swoją funkcję i nie rozpraszał uwagi odwiedzających z szacunku dla treści wystawy stałej Muzeum II Wojny Światowej. Jednocześnie każdy detal buduje atmosferę przestrzeni muzeum. Nie ma mowy o przypadkach. Przemyślany system informacji wizualnej wyróżnia nowoczesne instytucje kultury, w których bardzo dużą rolę przykłada się do spójności przekazu – podkreśla Marcin Wnuk.

Realizacja została wykonana na mocy umowy zawartej z generalnym wykonawcą obiektu – konsorcjum firm: Warbud SA, Hochtief Polska S.A., Hochtief Solutions AG, pod nazwą Warbud - Hochtief - Muzeum II WŚ s. c. Oficjalne otwarcie Muzeum II Wojny Światowej dla zwiedzających zaplanowane zostało na 23 marca.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.