REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Tu każdy detal buduje atmosferę muzeum

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 22 mar 2017 13:50
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Tu każdy detal buduje atmosferę muzeum
fot. mat. prasowe
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Tu każdy detal buduje atmosferę muzeum
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Tu każdy detal buduje atmosferę muzeum
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Tu każdy detal buduje atmosferę muzeum
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Tu każdy detal buduje atmosferę muzeum
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Tu każdy detal buduje atmosferę muzeum
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Tu każdy detal buduje atmosferę muzeum
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Tu każdy detal buduje atmosferę muzeum
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Tu każdy detal buduje atmosferę muzeum
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Tu każdy detal buduje atmosferę muzeum

Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, które wkrótce zostanie otwarte dla zwiedzających, zachwyca nie tylko bryłą, ale również aranżacją wnętrz. Na uwagę zasługują detale, m.in. system informacji wizualnej.

REKLAMA

Przeważająca część nośników wykonana została z czarnej blachy. To materiał, który doskonale wpisuje się w estetykę budynku i jednocześnie podkreśla charakter muzeum. Przy każdym z trzech narożników budynku umieszczone zostały pylony zewnętrzne, których głęboka czerń kontrastuje z podświetlanymi literami zapewniającymi widoczność również po zapadnięciu zmroku. Na pylonach wskazane są kierunki do poszczególnych części obiektu. W każdym z nich wycięty został kształt logotypu muzeum. Charakterystyczny jest sposób podświetlenia znaku – światło niejako wydobywa się z wnętrza, dając przyćmiony, niepokojący efekt.

Oznaczenia wewnątrz budynku umieszczone zostały na naściennych tablicach wykonanych z blachy z nadrukiem UV. Zawarte informacje przedstawione są w postaci piktogramu oraz tekstu w języku polskim i angielskim. Ponadto podział przestrzeni wyznaczają tablice semaforowe i podwieszane oraz nadruki z foli na drzwiach. Wdrożono także system oznaczeń parkingowych w postaci widocznych z daleka liter przestrzennych oraz tabliczek z numeracją wejść do budynku oraz klatek schodowych. Orientację w układzie kondygnacji podziemnych ułatwiają również tablice z mapami przedstawiającymi strukturę każdego piętra.

- To bardzo duży obiekt i ogromna skala projektu – trzy kondygnacje podziemne i sześć naziemnych. Łącznie wykonanych zostało ponad sześćset nośników. Taka realizacja poprzedzona jest wieloaspektową analizą przestrzeni oraz zasad jej użytkowania – mówi Marcin Wnuk, prezes zarządu Advertis.

Wykorzystanie czcionki zgodnej z księgą znaku muzeum, dobór materiałów oraz rozmieszczenie nośników tworzą koherentną całość, integrującą część wystawienniczą, administracyjną oraz socjalną muzeum. System informacji wizualnej organizuje przestrzeń i ułatwia poruszanie się po budynku zarówno odwiedzającym, jaki pracownikom. Czarno-białe tablice stanową ascetyczny, ale wyrazisty element aranżacji przestrzeni. - Styl nośników musi być dopasowany do charakteru instytucji. Tematyka wystawy muzeum determinuje projekt graficzny. Zależało nam na tym, aby system informacji wizualnej doskonale spełniał swoją funkcję i nie rozpraszał uwagi odwiedzających z szacunku dla treści wystawy stałej Muzeum II Wojny Światowej. Jednocześnie każdy detal buduje atmosferę przestrzeni muzeum. Nie ma mowy o przypadkach. Przemyślany system informacji wizualnej wyróżnia nowoczesne instytucje kultury, w których bardzo dużą rolę przykłada się do spójności przekazu – podkreśla Marcin Wnuk.

Realizacja została wykonana na mocy umowy zawartej z generalnym wykonawcą obiektu – konsorcjum firm: Warbud SA, Hochtief Polska S.A., Hochtief Solutions AG, pod nazwą Warbud - Hochtief - Muzeum II WŚ s. c. Oficjalne otwarcie Muzeum II Wojny Światowej dla zwiedzających zaplanowane zostało na 23 marca.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY