REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Muzeum Narodowe we Wrocławiu ma nową identyfikację wizualną

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 16 cze 2016 13:25
Muzeum Narodowe we Wrocławiu ma nową identyfikację wizualną
fot. Muzeum Narodowe we Wrocławiu
Muzeum Narodowe we Wrocławiu ma nową identyfikację wizualną
Muzeum Narodowe we Wrocławiu ma nową identyfikację wizualną
Muzeum Narodowe we Wrocławiu ma nową identyfikację wizualną

Muzeum Narodowe we Wrocławiu wprowadza nową identyfikację wizualną. Jej autorem jest Marian Misiak – zwycięzca konkursu przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

REKLAMA

Na konkurs wpłynęło 164 propozycji, z których do II etapu zakwalifikowano pięć studiów graficznych z całej Polski.  O wyborze propozycji wrocławskiego designera Mariana Misiaka zdecydowała siła wizualnego przekazu. Wyrazista a zarazem dostosowana do charakteru muzeum nowa forma graficzna znaku i towarzyszących mu materiałów to główne cechy zwycięskiego projektu. Jeden mocny znak dla czterech oddziałów Muzeum Narodowego ma uprościć komunikat o strukturze instytucji, zapewnić spójność materiałów wizualnych oraz ułatwić odbiorcom identyfikację oddziałów muzeum w przestrzeni miasta. Oszczędny, a przede wszystkim zupełnie nowy dla muzeum język wizualny to klucz do opowiadania o wielowiekowej kolekcji MNWr i sposób na dotarcie do współczesnego widza. Muzeum ma ambicję kształtowania gustów i kreowania trendów, na co dzień oferując obcowanie z pięknem – ta misja znajduje odzwierciedlenie również w identyfikacji wizualnej.

- Zwycięska propozycja wyróżnia się czytelnym, oryginalnym i wyrazistym designem. W wybranym znaku udało się uchwycić specyfikę Muzeum Narodowego we Wrocławiu i atmosferę Wrocławia - uważa Dawid Korzekwa, Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

Proces wdrażania nowej identyfikacji rozpoczął się w czerwcu 2016 i jest powiązany z kampanią promującą Pawilon Czterech Kopuł. Muzeum Sztuki Współczesnej - nowy oddział Muzeum Narodowego we Wrocławiu.

- To szczególny moment. Dojrzeliśmy bowiem do tego, aby to, co do tej pory było wizytówką naszego muzeum – trzy różne znaki graficzne, trzy odmienne logotypy – zastąpić jednym, klarownym, prostym, acz wyrazistym przekazem graficznym – wyjaśnia Piotr Oszczanowski, dyrektor Muzeum Narodowego we Wrocławiu. Nieprzypadkowo odbywa się to w momencie, kiedy jesteśmy w przededniu otwarcia czwartego, nowego naszego oddziału – Muzeum Sztuki Współczesnej w Pawilonie Czterech Kopuł.  Rzeczywiście, od tej chwili będziemy naszych gości, widzów, turystów kusić propozycją „do czterech razy sztuka”. Cztery oddziały, niezwykłe bogactwo naszych zbiorów, ciekawe i liczne wystawy przygotowane przez jakże kompetentnych pracowników i jeden, jakże symboliczny i zapadający w pamięci znak graficzny. O to nam właśnie chodziło i to życzenie oraz oczekiwanie spełnił ku naszemu zadowoleniu Marian Misiak. Jego propozycję identyfikacji wizualnej wybraliśmy, jego pomysł nas urzekł i nas cieszy.

Nowe logo - litera “M” będąca odwróceniem litery “W” – nawiązuje do elementu miejskiego herbu.

Marian Misiak zaproponował nam wizualną grę literą W i M pokazując jak oryginalnie wpisuje się ona w historyczny kontekst – mówi Barbara Banaś, zastępca dyrektora Muzeum Narodowego we Wrocławiu. Z jednej bowiem strony mamy znak identyfikujący miasto Wrocław, monogram W, z drugiej zaś M jak muzeum, instytucję, która z miastem winna pozostawać w żywej relacji, bowiem jest depozytariuszem najrozmaitszych artefaktów dokumentujących niezwykłe losy Wrocławia.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.