REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Myśleć globalnie, a działać lokalnie czyli światowa architektura skrojona na miarę lokalnych rynków

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 16 mar 2018 12:42
Myśleć globalnie, a działać lokalnie czyli światowa architektura skrojona na miarę lokalnych rynków
Costa Coffee na warszawskim Tarchominie, fot. mat. prasowe

Globalne koncepty z zakresu architektury, jak również wykończenia wnętrz obowiązujące u najemców powierzchni handlowych czy biurowych to w obecnych czasach standard. Gwarantują one wysoką jakość i funkcjonalność powierzchni, a jednocześnie pozwalają na zachowanie odpowiedniej komunikacji wartości marki ustalonej na szczeblu centralnym. Wymagają one jednak dopasowania do lokalnych uwarunkowań.

REKLAMA

Opracowane na szczeblu centralnym wskazówki dla architektów i projektantów w jaki sposób zaaranżować biuro, czy placówkę handlową to w obecnych czasach standard. Umożliwia on implementację na lokalnym gruncie wartości, z którymi utożsamia się dana firma i skuteczne odróżnienie się od konkurencji. Jednak wskazówki takie każdorazowo powinny być dopasowane do lokalnych czynników społecznych, ekonomicznych, czy technologicznych, by język marki i firmy był zrozumiały dla lokalnych konsumentów – mówi Mariusz Rosiek, współzałożyciel pracowni architektonicznej Proarchitektura, która przygotowywała między innymi projekty kawiarni dla znanej sieci Costa Coffee.

Jakość powierzchni biurowych to w obecnych czasach ważny czynnik warunkujący z jednej strony sprawną komunikację i funkcjonowanie firmy, a z drugiej stanowi istotny aspekt dla potencjalnych pracowników, szczególnie tych, na których pracodawcom najbardziej zależy i którzy cieszą się dużym wzięciem na rynku pracy – mówi dr Wojciech Paciorkiewicz, współzałożyciel Proarchitektury. Projektując powierzchnie biurowe dla lokalnych oddziałów globalnych firm i posługując się ogólnymi wytycznymi, zawsze zaznaczamy konieczność implementacji charakterystycznych lokalnych rozwiązań dostosowanych zarówno do lokalizacji, klimatu, ale także preferencji użytkowników, co do elementów wystroju, komunikacji i oznaczeń w budynku, czy stosowanej technologii tworzącej wewnętrzny klimat biurowca. Jako Proarchitektura projektowaliśmy biura między innymi dla takich firm, jak Heinz, Sitel, Xerox czy Rockcastle – podkreśla Paciorkiewicz.       

Odpowiednio zaprojektowane przestrzenie wpływają na efektywność pracowników oddziałując na ich samopoczucie oraz zdrowie. Globalne wytyczne pozwalają zadbać o odpowiednią komunikację marki, ale potrzeba wiedzy i doświadczenia, by skutecznie  zaimplementować je na lokalnych rynkach i oprzeć o nie budowę pozycji rynkowej firmy, co podkreślają eksperci z Proarchitektury. Architektura i projekty biur, czy punktów handlowych ukazują również politykę prowadzoną przez poszczególne firmy: jak mocno identyfikują się z lokalnym rynkiem i upodobaniami pracowników, czy też konsumentów. Powierzchnie będące własnością firmy, czy też przez nią wynajmowane są wizytówką firmy pozwalającą już na pierwszy rzut oka ocenić daną organizację.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY