REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Najbardziej zrównoważony sklep Ikea. Nadchodzą wielkie zmiany

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 25 cze 2018 10:19
Najbardziej zrównoważony sklep Ikea. Nadchodzą wielkie zmiany
fot. mat. pras.
Najbardziej zrównoważony sklep Ikea. Nadchodzą wielkie zmiany
Najbardziej zrównoważony sklep Ikea. Nadchodzą wielkie zmiany
Najbardziej zrównoważony sklep Ikea. Nadchodzą wielkie zmiany

Na początku czerwca Ikea ogłosiła swoje plany w zakresie inspirowania zrównoważonego rozwoju w perspektywie do 2030 roku. Zgodnie z motto zmarłego niedawno założyciela sieci, przedsiębiorstwo zaczyna zmiany od siebie – otwierając pierwszy na świecie "More Sustainable Store".

REKLAMA

„Nie ma metody skuteczniejszej niż dobry przykład” – głosi cytat z Ingvara Kamprada zamieszczony w broszurze prezentującej strategię zrównoważonego rozwoju założonej przez niego sieci sklepów na kolejne 12 lat. Plany sformułowane w dokumencie „Pozytywnie dla Ludzi i Planety”(ang. „People and Planet Positive”) są ambitne. Potentat branży meblarsko-wnętrzarskiej już dziś daje dowody, że swoje zobowiązania traktuje poważnie. Od października 2017 roku w niemieckim Kaarst funkcjonuje już pierwszy, pilotażowy „Bardziej Zrównoważony Sklep” (ang. More Sustainable Store).

Co ma się zrównoważyć do 2030?

- Naszą ambicją jest stać się do 2030 pozytywnymi dla ludzi i planety przy stałym rozwoju działalności Ikea. Dzięki naszemu rozmiarowi i zasięgowi mamy możliwość, by zainspirować i stworzyć warunki do lepszego życia ponad miliardowi osób – mówi Torbjörn Lööf - prezes Grupy Inter Ikea - cytowany w informacji prasowej towarzyszącej publikacji opisu strategii. Lista sformułowanych w nim celów zawiera obietnice:

·  docelowego projektowania produktów z wykorzystaniem materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu;

·  przygotowania oferty usług, które ułatwią klientom transport produktów do domu oraz ich przekazywanie;

·  wprowadzania do 2025 r. bezemisyjnych dostaw do domu;

·  usunięcia z asortymentu Ikea na całym świecie oraz sklepowych restauracji wszystkich jednorazowych produktów z plastiku – do roku 2020;

· zwiększenia w sierpniu 2018 dostępności w ofercie żywieniowej Ikea produktów roślinnych;

·  rozszerzenia do 2025 r. oferty niedrogich domowych rozwiązań solarnych na 29 rynkach, na których działa Ikea;

·  emitowania gazów cieplarnianych w ilości mniejszej niż skala, w jakiej firmie uda się ją zredukować – łącznie ze zmniejszeniem śladu węglowego średnio o 70 proc. na produkt.

- Tworzenie gospodarki obiegu zamkniętego jest równoznaczne z: poznawaniem zmieniającego się stylu życia ludzi, przedłużaniem życia produktów i materiałów oraz inteligentniejszym wykorzystywaniem zasobów. Aby to urzeczywistnić, od samego początku będziemy projektować wszystkie produkty tak, by mogły zostać ponownie wykorzystane, naprawione, odsprzedane i poddane recyklingowi – mówi Lena Pripp-Kovac, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju. Wśród wspomnianego w wypowiedzi nowego podejścia do designu, planów poszerzenia oferty i wykluczenia z użycia jednorazowych plastików, szczególnie wyróżnia się – i dodatkowego wyjaśnienia wymagać może - ostatni z wymienionych celów. Jego realizacja oznacza bowiem, że tytuł dokumentu stanie się rzeczywistością – działalność Ikea będzie miała pozytywny wpływ na środowisko naturalne: w jej skutek będzie ubywać ogółem więcej gazów cieplarnianych niż będzie wytwarzane. Ma to stać się możliwe dzięki: całościowemu zmniejszeniu emisji CO2, wychwytywaniu i magazynowaniu węgla powstałego w wyniku funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz umożliwieniu klientom generowania w domach energii odnawialnej. Przykładem już teraz mających miejsce aktywności na odcinku redukcji ilości powstającego dwutlenku węgla jest zrealizowanie pierwszego, pilotażowego obiektu w ramach projektu „Bardziej Zrównoważony Sklep” (ang. More Sustainable Store).



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.