REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Najdroższy w historii LPP. Zobacz, jak powstawał salon Reserved w Londynie

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 25 paź 2017 09:00
Najdroższy w historii LPP. Zobacz, jak powstawał salon Reserved w Londynie
Salon Reserved przy Oxford Street fot. mat. prasowe
Najdroższy w historii LPP. Zobacz, jak powstawał salon Reserved w Londynie
Najdroższy w historii LPP. Zobacz, jak powstawał salon Reserved w Londynie
Najdroższy w historii LPP. Zobacz, jak powstawał salon Reserved w Londynie
Najdroższy w historii LPP. Zobacz, jak powstawał salon Reserved w Londynie
Najdroższy w historii LPP. Zobacz, jak powstawał salon Reserved w Londynie
Najdroższy w historii LPP. Zobacz, jak powstawał salon Reserved w Londynie
Najdroższy w historii LPP. Zobacz, jak powstawał salon Reserved w Londynie
Najdroższy w historii LPP. Zobacz, jak powstawał salon Reserved w Londynie
Najdroższy w historii LPP. Zobacz, jak powstawał salon Reserved w Londynie
Najdroższy w historii LPP. Zobacz, jak powstawał salon Reserved w Londynie
Najdroższy w historii LPP. Zobacz, jak powstawał salon Reserved w Londynie
Najdroższy w historii LPP. Zobacz, jak powstawał salon Reserved w Londynie

Kosztował aż 4,7 mln funtów, naszpikowany jest najnowszą technologią i został zaprojektowany według koncepcji „Open to Public” - minimalistycznie, bez zbędnych dekoracji i transparentnie. Zobacz, jak powstawał londyński salon Reserved przy Oxford Street - jednej z najbardziej prestiżowych ulic handlowych świata.

REKLAMA

Przestrzeń handlowa, licząca ok. 3 tys. mkw., została zaaranżowana na jednym poziomie. Koncept został opracowany przez Studio 1:1, z którym LPP współpracuje od lat 90.

W koncepcji „Open to public”, w której zaaranżowano londyński salon Reserved, wnętrze jest minimalistyczne, nowoczesne i bez zbędnych dekoracji. Ważna tutaj jest transparentność – klient widzi ofertę sklepu jeszcze przed postawieniem nogi w jego wnętrzu.

Nie tylko inteligentne oświetlenie, ale też… czujki

W salonie postawiono na oświetlenie LED oraz dedykowane oświetlenie w systemie DALI, które pozwala z dowolnego miejsca na świecie sterować natężeniem światła, temperaturą barwową czy dynamiką, tworząc „scenariusze oświetleniowe” – różne sceny w zależności od pomysłu, kolekcji czy pory dnia.

Co ciekawe, w całym salonie zostały zamontowane czujki, które mówią m.in. o tym, czy do salonu wchodzi kobieta czy mężczyzna, ale również określają przedział wieku, i szczegółowo śledzą ruch klienta. I tak np. okazało się, że londyński salon Reserved początkowo odwiedzali w większej ilości mężczyźni, by następnie oddać palmę pierwszeństwa kobietom. System też mówi o tym, ile osób mija witrynę salonu i... nie wchodzi do środka. Tego typu rozwiązanie usprawnia zarządzanie i dbanie o efektywność salonu.

W projekcie postawiono również na inteligentny system oddymiania, które ma potrójny sposób na wykrywanie dymu i interpretacji. To tysiąc razy czulsze oprogramowanie niż standardowe.

Czy zwróci się 4,7 mln funtów?

Najnowsze technologie musiały sporo kosztować. Jak poinformowała spółka, pierwszy flagowy salon Reserved w Londynie kosztował niebagatelną kwotę… aż 4,7 mln funtów. Czy ta inwestycja może się szybko zwrócić? Czas pokaże, jednak już wiadomo, że wyniki sklepu są lepsze niż zakładano i to prawie o 15 proc. Spółka nie kryje zadowolenia z wyników. Sklep w soboty odwiedza 6,5 tysiąca osób. Jest spore obciążenie, dlatego LPP myśli już o przebudowie kas w nowo otwartym salonie. Jednak, na chwilę obecną spółka nie planuje kolejnych otwarć salonów w Wielkiej Brytanii. Umowę najmu LPP przy Oxford Street podpisał na 10 lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY