REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Najgorętszy multitrend technologiczny 2018 r. Sztuczna inteligencja wchodzi na... salony

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 06 kwi 2018 15:23
Najgorętszy multitrend technologiczny 2018 r. Sztuczna inteligencja wchodzi na... salony
fot. mat. prasowe LG

Początki rozwoju sztucznej inteligencji sięgają lat 30 XX wieku, jednak to ostatnie lata przyniosły dynamiczny rozkwit. Co sprawia, że dziś staje się wiodącym kierunkiem technologicznym i w jaki sposób rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję będą zmieniały i ułatwiały nasze codzienne życie?

REKLAMA

Według raportu Tractica globalny rynek usług związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji wzrośnie z 10,1 miliarda dolarów w 2017 roku do 188,3 miliarda dolarów do 2025 roku . Sztuczna inteligencja jest w absolutnej czołówce globalnych kierunków rozwoju technologicznego już teraz. Jest swoistym „multitrendem” ze względu na swój niezwykle pojemny, pod względem możliwych zastosowań, charakter. Wiele zjawisk określanych jako trendy technologiczne na 2018 rok jest oparta o rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji. Są to zarówno rozwiązania biznesowe, jak i konsumenckie. Podobnie, jak w przypadku większości innowacji technologicznych w pierwszej kolejności implementowanych w biznesie i nauce (np. goretex, kewlar, czy wczesne komputery), również sztuczna inteligencja ma swoje korzenie w biznesie, ale aktualnie znajduje coraz szersze zastosowanie w obszarze rozwiązań konsumenckich. AI jest już intensywnie wykorzystywana przez firmy na całym świecie. Potwierdza to raport PWC „Sztuczna inteligencja – prognozy na 2018 rok” , w którym 54 pro. dyrektorów twierdzi, że rozwiązania AI zaimplementowane w ich organizacjach już przyczyniły się do wzrostu produktywności.

Sztuczna inteligencja – z korporacyjnych serwerowni do naszych salonów

Obecnie obserwujemy intensywny rozkwit konsumenckich zastosowań sztucznej inteligencji. Część z nich wykorzystujemy już na co dzień, niejednokrotnie nie zdając sobie z tego sprawy, o czym świadczą wyniki badania ARM Northstar „AI today, AI tomorrow”. Ponad połowa konsumentów przyznała się do braku świadomości zastosowania rozwiązań sztucznej inteligencji w Facebooku (53 proc.), Netflixie (54 proc.), czy Spotify (58 proc.). Tractica ocenia, że rynek konsumenckich rozwiązań hardware, software i usług wzrośnie z 2,7 miliarda dolarów w 2017 do 42,1 miliarda dolarów w 2025. Świadomość konsumentów rośnie z roku na rok, co potwierdza wspomniane badanie ARM Northstar „AI today, AI tomorrow”:

Trzy najbardziej oczekiwane zastosowania sztucznej inteligencji, według ARM Northstar, to: aplikacje medyczne, które będą w stanie diagnozować schorzenia wcześniej; zastosowania w systemach drogowych, szczególnie światłach kierujących ruchem, które w czasie rzeczywistym będą udrażniały ruch drogowy; rozwiązania oparte o systemy przetwarzania mowy, typu asystenci głosowi, inteligentne domy, czy automatyczne systemy obsługi klienta

Sztuczna inteligencja, z którą rozmawiamy – czyli systemy przetwarzania języka naturalnego

Systemy przetwarzania języka naturalnego (NLP) są kluczowym elementem umożliwiającym intuicyjną i naturalną interakcję ze sztuczną inteligencją. Usługi i urządzenia aktywowane głosowo są coraz popularniejsze, szczególnie w krajach anglojęzycznych ze względu na fakt, że większość tego typu rozwiązań bazuje na obsłudze języka angielskiego. Dane wskazujące na ich popularyzację potwierdzają liczne badania i raporty, m.in.:



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.