REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Nie obchodzą ich ekologiczne oznakowania. Ale to, w jaki sposób producent je zdobył

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 20 wrz 2017 13:41
fot. pixabay.com

Nowe pokolenie stawia firmom nowe wymagania w zakresie zrównoważonego rozwoju. - Coraz więcej ludzi dokonuje wyborów motywowanych zrównoważonym rozwojem, dlatego musimy im go ułatwić – mówi Johanna Ljunggren, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kinnarps firmie dostarczającej rozwiązania do przestrzeni biurowej.

REKLAMA

- Przyszli decydenci nie będą usatysfakcjonowani zakupem na podstawie metki. To wyraźny trend na całym świecie. Ludzie chcą zobaczyć efekt swoich wyborów. Nie obchodzą ich ekologiczne oznakowania produktów – chcą wiedzieć, w jaki sposób producent je zdobył – kontynuuje Johanna. Jest to czynnik, który będzie wpływał na proces zakupu. Już nie wystarczy, że dostawca odhaczy odpowiednie pole w kwestionariuszu. A trzeba będzie wykazać, że ma się kontrolę nad sytuacją - dodaje.

Kinnarps wprowadził dlatego indeks The Better Effect, który pomoże firmom osiągnąć lepsze efekty w pracy nad zrównoważonym rozwojem. To sposób Kinnarps na uproszczenie i wyjaśnienie zasad zrównoważonego wyboru w projektach aranżacji i wyposażenia wnętrza. Pomysł polega na łatwej identyfikacji kryteriów zrównoważonego rozwoju i porównaniu sposobu, w jaki różne produkty spełniają te wymagania. Produkty są punktowane wg sześciu wskaźników, które mają duże znaczenie dla zrównoważonego rozwoju. Każdy produkt jest oceniany w różnych kategoriach – dzięki czemu łatwo określić, które kryteria spełnia i w jakim stopniu.

Indeksem „The Better Effect” będą posługiwać się wszystkie marki Grupy Kinnarps. Będzie funkcjonował jako otwarte źródło (open source), umożliwiając wszystkim – od architektów, nabywców do klientów a także konkurencji – wgląd w sposób naszej pracy i oceny produktów.

- Poprzez wgląd w to, co robimy, umożliwiamy firmom z branży współpracę w kwestii zrównoważonego rozwoju. Jeżeli będziemy się posługiwać się wspólnym planem prac dotyczących zrównoważonego rozwoju, to razem możemy ułatwić klientom dokonywanie lepszych wyborów związanych z tym zagadnieniem – podsumowuje Joanna.

 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY