REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Nowa siedziba HB Reavis, czyli biuro zorientowane na pracowników

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 29 cze 2016 10:59
Nowa siedziba HB Reavis, czyli biuro zorientowane na pracowników
Biuro HB Reavis, fot. HB Reavis
Nowa siedziba HB Reavis, czyli biuro zorientowane na pracowników
Nowa siedziba HB Reavis, czyli biuro zorientowane na pracowników
Nowa siedziba HB Reavis, czyli biuro zorientowane na pracowników
Nowa siedziba HB Reavis, czyli biuro zorientowane na pracowników
Nowa siedziba HB Reavis, czyli biuro zorientowane na pracowników
Nowa siedziba HB Reavis, czyli biuro zorientowane na pracowników
Nowa siedziba HB Reavis, czyli biuro zorientowane na pracowników
Nowa siedziba HB Reavis, czyli biuro zorientowane na pracowników

Biuro HB Reavis miało być nie tylko wizytówką firmy, ale przede wszystkim miejscem zorientowanym na potrzeby pracowników. Przyjazną przestrzenią do której pracownicy przychodzą z uśmiechem i dawką pozytywnej energii. Koncepcja powstała w pracowni InDesign Zbigniewa Kostrzewy.

REKLAMA

Biuro HB Reavis Poland mieści się w budynku Postępu 14 zlokalizowanym w samym sercu biznesowej części warszawskiego Mokotowa.

- Przemyślane i dobrze zaprojektowane biuro to niezwykle ważny element tożsamości każdej firmy, który w ogromnym stopniu przyczynia się do jej rozwoju i sukcesu. Przyjazna i wygodna przestrzeń pracy sprzyja dobrej atmosferze, poprawia samopoczucie pracowników, a tym samym zwiększa ich efektywność, pozytywnie przekładając się na wyniki całej spółki. Dlatego nigdy nie mieliśmy wątpliwości, że docelowe biuro HB Reavis powinno być nie tylko naszą wizytówką, ale przede wszystkim miejscem zorientowanym na potrzeby naszych pracowników oraz dostosowanym do kultury organizacyjnej naszej firmy – takim, do którego codziennie rano będziemy przychodzić z uśmiechem i nową dawką pozytywnej energii - podkreśla Monika Winiarska, Design Manager, HB Reavis Poland.

Punktem wyjścia dla całej aranżacji były badania, które firma przeprowadziła jeszcze na etapie projektowym. - W biurze HB Reavis Poland pracują ludzie z kompletnie różnych biegunów – zarówno Ci którzy zajmują się rysowaniem projektów, zarządzaniem nieruchomościami, ale też księgowość oraz dział prawny. Bez znajomości przyzwyczajeń oraz modeli pracy każdej z tych grup nie moglibyśmy zaprojektować przestrzeni, gdzie każdy z naszych pracowników czułby się dobrze. Obserwowaliśmy, jak rozkładają się nasze codzienne aktywności, w jaki sposób pracujemy, ile czasu spędzamy przy biurkach, a ile na spotkaniach - wspomina Winiarska i dodaje, że dla wszystkich pracowników dostępna była też ankieta online, a wybrane osoby z poszczególnych działów uczestniczyły w wywiadach 1:1. - Uzyskane wyniki pozwoliły nam lepiej poznać samych siebie, a w efekcie optymalnie zorganizować przestrzeń, w której pracujemy. Przykładowo, okazało się, że różne działy spędzają przed komputerem różną ilość czasu. I tak, osoby z działów construction i HR siedzą przy biurku mniej niż 4 godziny dziennie. Zupełnie inaczej pracują osoby z księgowości, czy space-planningu, którym praca przed ekranem zajmuje niemal 90 proc. czasu - nadmienia Design Manager.

Jak zauważa Winiarska, każdy z pracowników zadeklarował potrzebę posiadania własnego stanowiska pracy. Dlatego zdecydowano się na zaprojektowanie biura zgodnie z zasadami Activity Based Workplace, jednak rezygnując z tak modnego rozwiązania desk-sharingu.

Biuro zaprojektowano tak, by dostosować je do poszczególnych aktywności pracowników. W efekcie tak przyjętych założeń, wydzielono strefy przeznaczone do wykonywania konkretnych zadań: specjalnie wyodrębnione, ale nie całkowicie zamknięte miejsca do pracy w ciszy, przestrzenie do współpracy, stanowiska przeznaczone specjalnie dla pracowników mobilnych, tradycyjne sale konferencyjne, czy różnego rodzaju wyspy i przestrzenie służące do mniej formalnych spotkań, czy warsztatów lub prezentacji. Nie mogło zabraknąć strefy chill-out oraz pokoju relaksu, gdzie można odpocząć, a także wyjścia wprost na taras na zielonym patio.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY