REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Nowe biuro Sage w modelu Open Book. Więcej niż oczekujesz

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 10 mar 2017 10:00
Nowe biuro Sage w modelu Open Book. Więcej niż oczekujesz
Nowe biuro Sage, fot. mat. prasowe Tetris
Nowe biuro Sage w modelu Open Book. Więcej niż oczekujesz
Nowe biuro Sage w modelu Open Book. Więcej niż oczekujesz
Nowe biuro Sage w modelu Open Book. Więcej niż oczekujesz
Nowe biuro Sage w modelu Open Book. Więcej niż oczekujesz
Nowe biuro Sage w modelu Open Book. Więcej niż oczekujesz
Nowe biuro Sage w modelu Open Book. Więcej niż oczekujesz
Nowe biuro Sage w modelu Open Book. Więcej niż oczekujesz
Nowe biuro Sage w modelu Open Book. Więcej niż oczekujesz
Nowe biuro Sage w modelu Open Book. Więcej niż oczekujesz
Nowe biuro Sage w modelu Open Book. Więcej niż oczekujesz
Nowe biuro Sage w modelu Open Book. Więcej niż oczekujesz
Nowe biuro Sage w modelu Open Book. Więcej niż oczekujesz
Nowe biuro Sage w modelu Open Book. Więcej niż oczekujesz
Nowe biuro Sage w modelu Open Book. Więcej niż oczekujesz

Rowery zamiast krzeseł, hamaki i pianino – nowe biuro firmy informatycznej Sage w budynku Eurocentrum w Warszawie łamie konwenanse. Jest modne, żywiołowe i zaskakujące. Co wyróżnia je dodatkowo, to wykonanie w formule Open Book, dzięki której firma zaoszczędziła 4 proc. budżetu zaplanowanego na aranżację.

REKLAMA

Projektantem i wykonawcą tej przestrzeni była firma Tétris, która promuje transparentność kosztów w branży wykańczania wnętrz. Open Book oznacza bowiem nic innego, jak pracę na otwartych księgach od momentu rozpoczęcia opracowania projektu. - Dzięki temu klient doskonale orientuje się w cenach wszystkich produktów i usług, uzgadnia z wykonawcą konkretną marżę, która doliczana jest do każdej faktury kosztowej. – wyjaśnia Paweł Brodzik, dyrektor zarządzający Tétris.

Innowacją w podejściu Tétris jest zagwarantowanie klientowi ceny maksymalnej całej realizacji, z ang. GMP (Gross Maximum Price). Oznacza to, że po przyjęciu projektu i zakresu prac, to wykonawca bierze na siebie całe ryzyko finansowe. Klient ma pewność, że nic nie dopłaci, a nawet… może oszczędzić. Tak właśnie było w realizacji dla firmy Sage.

Gdzie szukać oszczędności

- Jako firma informatyczna, nie zajmujemy się profesjonalnie aranżacją wnętrz. Dlatego zdecydowaliśmy się zatrudnić niezależnego menedżera projektu, który pomagał w koordynacji oraz weryfikacji rynkowości cen uzgadnianych z wykonawcą. – tłumaczy Katarzyna Wojtczuk, facilities coordinator z firmy Sage.

W wyniku konsultacji z klientem i menedżerem projektu została ustalona cena maksymalna całego projektu, która nie mogła zostać przekroczona.

 Następnie rozpoczął się tzw. proces Value Engineering, a więc negocjowania przez wykonawcę cen poszczególnych materiałów z dostawcami. W jego wyniku udało się uzyskać 4 proc. oszczędności, które klient przeznaczył na designerskie elementy wykończeniowe. Z tych środków udało się wzbogacić wnętrze m.in. o: najwyższej jakości wykładzinę podłogową, designerskie oświetlenie, filcowe panele akustyczne w salach do spotkań czy oryginalne meble wbudowane.

– Open Book to najbardziej transparentny proces inwestycyjny, jaki można sobie wyobrazić. Inwestor nie tylko wie, co się składa na ostateczny koszt. Ma też realny wpływ na decyzję, którą ofertę podwykonawcy wybrać: gdzie postawić na cenę, a gdzie na deisgn – dodaje Bogumiła Kompowska, menedżer ds. rozwoju biznesu Tétris.

Czas, czas i jeszcze raz czas

Kluczowym wyzwaniem w projekcie dla Sage był czas. Realizację zamknięto w bardzo szybkim tempie - 2,5 miesiąca. Tyle zajęło wykończenie 2600 mkw na dwóch piętrach budynku Eurocentrum. Było to możliwe dzięki połączeniu „pod jednym szyldem” prac projektowych i wykonawczych - w formule Design & Build. Ten zabieg pozwolił uniknąć nieporozumień pomiędzy zespołem architektów a ekipami budowlanymi.

Dwa piętra, cztery żywioły

Dla polskiego zespołu Sage istotne było, aby nowe wnętrze w wielu aspektach przypominało dom oraz przyciągało pracowników lekkością, nowoczesnością i przytulnością.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.