REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Nowe technologie w biurze. Kuszą najemcę i pracowników

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 31 lip 2017 13:38
fot. pixabay.com

Rozwiązania IT coraz częściej stają się integralną częścią wyposażenia współczesnego miejsca pracy. Eksperci Mordor Intelligence oszacowali, że do 2020 roku rozwój rynku smart office (inteligentnych biur) będzie sięgać ponad 11 proc. rocznie. Z kolei badanie 2016 Future Workforce Study mówi, że atrakcyjna firma to taka, która podąża za trendami technologicznymi. Nie chodzi już jedynie o automatyzację zarządzania budynkiem, ale także optymalizację naszej pracy.

REKLAMA

Rozwiązania smart office do tej pory kojarzyły się przede wszystkim z zarządzaniem budynkiem dzięki funkcjom takim jak automatyczna regulacja temperatury, regulacja wilgotności powietrza etc. Obecnie jednak technologia coraz śmielej wkracza w obszar związany z HR i zarządzaniem codzienną pracą.

- Wprowadzanie systemów informatycznych do procesów HR staje się coraz bardziej popularne. Chętnie inwestują w nie zarówno globalne firmy, jak i przedsiębiorstwa średniej wielkości. Nic w tym dziwnego. Nowe rozwiązania technologiczne ułatwiają pracę. Zatrudnieni pracują efektywniej, co przynosi również korzyści firmom. Aż 80 proc. respondentów badania 2016 Future Workforce Study, zleconego przez Dell i Intel, potwierdziło, że stopień wdrożenia nowych technologii w firmie, będzie miał wpływ na decyzję o wyborze pracodawcy – mówi Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. handlu i marketingu, Mikomax Smart Office.

Mała wielka pomoc

Technologia zdążyła wywrzeć ogromny wpływ zarówno na nasze życie prywatne, jak i sposób działania w miejscu pracy. Pracownicy z chęcią korzystają z nowych rozwiązań IT, ponieważ mają świadomość, że ułatwiają im one wykonywania zadań.

- Prawie połowa pracowników badanych przez Dell i Intel uważa, że ​​ich obecne miejsce pracy nie jest wystarczająco smart. 42 procent respondentów twierdzi, że zrezygnuje z etatu, jeśli biura nie spełnią nowoczesnych standardów. Wielu ankietowanych, w tym zdumiewający odsetek millenialsów w RPA (67 proc.), uważa też, że spotkania twarzą w twarz staną się wkrótce niepotrzebne. To tylko potwierdza, że w niedalekiej przyszłości innowacyjne technologie, takie jak Internet rzeczy (IoT), wirtualna rzeczywistość (VR) czy beacony będą miały istotny wpływ na to, jak wygląda miejsce pracy – dodaje Zuzanna Mikołajczyk.

Istnieje wiele aplikacji i gadżetów, które pomagają biurom być smart. Elektroniczny dostęp do biur, możliwość otwierania poszczególnych drzwi za pomocą kart dostępu oraz rejestracja godzin wejść i wyjść, nie są niczym nowym. Coraz częściej w pracy wykorzystuje się też aplikacje mobilne. Umożliwiają one m.in. bezpośrednie drukowanie ze smartfonów czy zmianę natężenia światła. Zazwyczaj są to jednak pojedyncze narzędzia działające niezależnie od siebie. Wiele firm idzie o krok dalej, wdrażając rozwiązania, które nie tylko powiążą wszystkie aplikacje i gadżety, ale także pozwolą na analizę wygenerowanych przez nie danych. Po co? Po to, by za pomocą wyłącznie jednego prostego rozwiązania, firmy mogły kompleksowo prowadzić „inteligentne biuro”. Takie możliwości dają np. beacony. System oparty na tych urządzeniach, instalowanych w przestrzeni miejsca pracy, pozwala m.in. sprawdzenie dostępności poszczególnych stref w biurze. Umożliwia również sprawniej rezerwować pomieszczenia na potrzeby spotkań lub konferencji. Kolejną ważną funkcją jest to, że użytkownicy biura są w stanie wzajemnie się lokalizować, co znacząco ułatwia komunikację i współpracę z poszczególnymi działami, zwłaszcza w dużych organizacjach.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.