REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Nowoczesne biuro - zamiast biurek przestrzeń wspólnej pracy

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 03 sty 2017 13:24
Nowoczesne biuro - zamiast biurek przestrzeń wspólnej pracy
Biuro firmy EY, w warszawskim wieżowcu Rondo 1 – fotografie biura po gruntownej modernizacji przygotowanej wspólnie z Massive Design fot. Armstrong
Nowoczesne biuro - zamiast biurek przestrzeń wspólnej pracy
Nowoczesne biuro - zamiast biurek przestrzeń wspólnej pracy
Nowoczesne biuro - zamiast biurek przestrzeń wspólnej pracy
Nowoczesne biuro - zamiast biurek przestrzeń wspólnej pracy
Nowoczesne biuro - zamiast biurek przestrzeń wspólnej pracy

Nowoczesne biuro wyraźnie dzieli się dziś na trzy strefy odpowiadające specyfice wykonywania zadań: miejsce pracy w pełnym skupieniu, część administracyjną m.in. z kuchnią pracowniczą, oraz strefę, która zaczyna odgrywać kluczową rolę w firmach – miejsce komunikacji i wspólnej pracy, tzw. collaboration area. A wszystko po to, by młodzi pracownicy efektywniej wykonywali swoje obowiązki.

REKLAMA

Zmiana ta odzwierciedla zmiany pokoleniowe i biznesowe. Głównie znaczenie ma tu zwiększony udział młodych pracowników wśród kadry, przestawienie biznesu na pracę spoza biura, a także model projektowy, co w praktyce oznacza wspólne działanie wielu osób z różnych działów firmy. Dla firm strefa komunikacji bywa także narzędziem do zwiększenia integracji pracowników, gdyż wymusza interakcje i budowanie relacji pomiędzy nimi.

Pomieszczenia z biurkami odchodzą do przeszłości. W większości nowych siedzib firm powierzchnia strefy komunikacji rośnie kosztem powierzchni z biurkami. W praktyce nowa strefa oznacza miejsca do bardzo różnych form pracy: od pracy zespołowej w dużych czy mniejszych grupach, poprzez spotkania dwuosobowe, aż po przestrzeń do rozmów telefonicznych. To nowe wyzwanie dla architektów aranżujących biura. Strefa musi bowiem dawać komfort pracy samodzielnie i w grupach. Zadanie tym trudniejsze, że są to zazwyczaj duże, otwarte powierzchnie. Kluczowa staje się więc przyjazna akustyka, która ma pomagać w pracy.

Ponad 100 gabinetów do likwidacji

Przykładem wzrostu znaczenia przestrzeni wspólnej w efektywnej, kreatywnej i innowacyjnej współpracy jest nowe biuro EY. Firma zajmuje kilka pięter w jednym z najnowocześniejszych biurowców w Warszawie – Rondzie 1. Kilka miesięcy temu w siedzibie firmy zakończył się gruntowny remont podyktowany nową filozofią zarządzania i współpracy. Wnętrza według konceptu „Workplace of the Future” pomogło zaaranżować jedno z najbardziej renomowanych biur specjalizujących się w aranżacjach wnętrz budynków komercyjnych - Massive Design. Zmiany były dość rewolucyjne, ale podyktowane przeprowadzonymi wcześniej badaniami. Zlikwidowano 144 gabinety. Powstało wiele wspólnych przestrzeni służących planowanym spotkaniom i mniej formalnym rozmowom. Firma i projektanci poważnie podeszli do kwestii akustyki.

Biura stawiają dziś na design. W odnowionej siedzibie EY wystrój wnętrz był jednak równie ważny jak kwestie odpowiednio zaplanowanej akustyki. Z pracownikami i architektami dyskutowane były tak szczegółowe elementy jak kolorystyka, materiały wykończeniowe, a nawet ustawienie sof wypoczynkowych.

Stąd też dobór oryginalnych w formie akustycznych sufitów podwieszanych. W zależności od funkcji pomieszczenia zastosowano inne rozwiązania. Innowacyjne sufity akustyczne zamontowano w salach konferencyjnych. Zazwyczaj architekci stosują tu panele tworzące płaską powierzchnię. W siedzibie EY zamontowano pionowe Baffles – akustyczne płyty pochłaniające i izolujące dźwięki przed przenikaniem do sąsiednich pomieszczeń. Rozwiązanie wpływa także na podniesienie zrozumiałości mowy. Ich kolorystyka dobrana została do konkretnego pomieszczenia: w części sal pod stropem podwieszono białe mineralne Baffles, w innych salkach metalowe perforowane panele w kolorze szarości współgrające z barwą wykładziny.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.