REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

O najnowszym hotelu MGallery by Sofitel w Juracie z architektem

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 03 wrz 2019 09:00
O najnowszym hotelu MGallery by Sofitel w Juracie z architektem
Wizualizacje hotelu MGallery w Juracie, fot. MIXD
O najnowszym hotelu MGallery by Sofitel w Juracie z architektem
O najnowszym hotelu MGallery by Sofitel w Juracie z architektem
O najnowszym hotelu MGallery by Sofitel w Juracie z architektem
O najnowszym hotelu MGallery by Sofitel w Juracie z architektem
O najnowszym hotelu MGallery by Sofitel w Juracie z architektem

Pomysłów na hotel typu resort może być tyle, ile pomysłów na spędzanie wakacji. Jedni lubią ekstremalne sporty i wędrówki na łonie natury, inni wolą spacer po deptaku, koncerty, muzea i dobre restauracje. Są miejscowości, które odwiedzamy od pokoleń i takie, które dopiero odkryto – każde z nich zasługuje na wyjątkowe miejsce dla swoich gości. O projektowaniu hotelu resortowego na przykładzie MGallery by Sofitel w Juracie opowiada Piotr Kalinowski, założyciel pracowni MIXD.

REKLAMA

Co sprawia, że dane miejsce staje się modnym miejscem wakacyjnego wypoczynku? Na pewno ważne są walory przyrodnicze: morze, jeziora, góry, las, malownicze krajobrazy i piękne widoki. Jeśli dodamy do tego korzystny mikroklimat czy lecznicze źródła, mamy też – obok relaksu – sporo korzyści zdrowotnych. Do tych dwóch elementów dochodzi tradycja – gdyby z naszej historii znikły nagle Zakopane, Kazimierz nad Wisłą, Krynica Zdrój, Ciechocinek, Wisła, Sopot czy Jurata – o ile mniej byłoby rodzinnych wspomnień, książek, wierszy, obrazów, filmów, piosenek, historycznych wydarzeń.  Każde z tych miejsc latami, dekadami, a nawet stuleciami buduje swoją unikalną historię, specyfikę, styl.

Kiedy staje się przed zadaniem stworzenia hotelu typu resort w zasadzie podstawowe pytanie, które rodzi się w umyśle projektanta  brzmi – jak te wszystkie walory wykorzystać i jak nich nie zniszczyć, nie podeptać, nie strywializować?

- Kiedy w MIXD zaczęliśmy pracę nad koncepcją hotelu MGallery by Sofitel w Juracie naszym punktem wyjścia stało się to, co decyduje o atrakcyjności tego helskiego kurortu – morski brzeg. Są może tacy, którzy wolą ciepłe morza i opalanie w cieniu palm, jednak Bałtyk ze swoimi piaszczystymi plażami, wydmami porośniętymi trawą, sosnowymi lasami ma nieodparty urok. To krajobraz dość monotonny, ale na pewno nie nudny. Uderzające o brzeg morskie fale, płynące po niebie chmury, kołyszące się na wietrze drzewa, kapryśne zmiany pogody – wszystko to jest niezwykle dynamiczne. Woda ściera się z lądem, wiatr z wodą, człowiek z wszystkimi żywiołami – to kraina kontrastów, ale też harmonii, bo trudno wyobrazić sobie przyrodę bez któregoś z tych elementów. Harmonia zaś to coś, czego szukają udający się na odpoczynek - mówi Piotr Kalinowski. -Nawiązujące do miejscowej przyrody kontrastowe zestawienia kolorów, materiałów i faktur były podstawą naszego projektu – od hotelowego lobby, po łazienki przy pokojach gości. Materiały o lokalnym charakterze i barwy z naturalnej palety pozwoliły nam  zbudować opowieść o bałtyckiej przyrodzie i żywiołach, które powodują ciągłe zmiany w nadmorskim pejzażu - dodaje.

Kto jest naszym gościem?

Architekt podkreśla, że tworząc hotel i wybierając markę hotelową do swojej inwestycji warto pamiętać o jego potencjalnych gościach. Marki hotelowe mają swój charakter i swoich odbiorców, podobnie jest z kurortami – jedne miejscowości przyciągają ludzi młodych, spragnionych rozrywki, inne – rodziny z dziećmi, jeszcze inne – starszych ludzi, chcących podreperować swoje zdrowie. Te dwa czynniki muszą być uwzględnione, gdy chcemy stworzyć hotel resort, który odniesie rynkowy sukces.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.