REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Od nakrycia stołu do open space’a, czyli historia biura

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 12 cze 2018 10:48
 Od nakrycia stołu do open space’a, czyli historia biura
fot. Everspace Grupa Nowy Styl
 Od nakrycia stołu do open space’a, czyli historia biura
 Od nakrycia stołu do open space’a, czyli historia biura
 Od nakrycia stołu do open space’a, czyli historia biura
 Od nakrycia stołu do open space’a, czyli historia biura
 Od nakrycia stołu do open space’a, czyli historia biura
 Od nakrycia stołu do open space’a, czyli historia biura
 Od nakrycia stołu do open space’a, czyli historia biura
 Od nakrycia stołu do open space’a, czyli historia biura
 Od nakrycia stołu do open space’a, czyli historia biura
 Od nakrycia stołu do open space’a, czyli historia biura
 Od nakrycia stołu do open space’a, czyli historia biura
 Od nakrycia stołu do open space’a, czyli historia biura
 Od nakrycia stołu do open space’a, czyli historia biura

Wydawać by się mogło, że praca biurowa istnieje od zawsze. Nowoczesne przestrzenie, z jakimi mamy do czynienia obecnie, to efekt rozwoju i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań poprawiających jakość pracy osób zatrudnionych w danej placówce. Zastanawialiście się kiedyś jak powstało biuro?

REKLAMA

Słowem bureau pochodzącym z języka francuskiego, początkowo określano pokrycie stołu, na którym liczono pieniądze. W późniejszym okresie w ten sposób zaczęto nazywać sam stół, a z biegiem lat pomieszczenie biurowe wraz z jego personelem. Z dostępnych danych wynika, że w 1750 roku, jedynie 1 proc. ludzi było pracownikami biurowymi. Od tego momentu ich liczba systematyczne wzrastała. Sto lat później liczba ta wzrosła do 10 proc., a pod koniec XIX wieku pracą umysłową trudniło się ponad 50 proc. ludności. Prawdziwym przełomem był rok 1955, kiedy to pracownicy umysłowi i usługowi osiągnęli liczebną przewagę nad pracownikami fizycznymi. Z szacunkowych danych wynika, że w biurach zatrudnionych było już 70 proc. pracujących

Ewolucja biurowej przestrzeni

Wraz z nadejściem drugiej połowy XX w rozwinął się nowoczesny przemysł, który wymusił przestrzenne odizolowanie kadry zarządzającej od osób pracujących fizycznie. Można powiedzieć, że od tego momentu wraz z rozwojem coraz nowocześniejszych technologii, w biurach zaczęły pojawiać się takie urządzenia jak telegraf, telefon, a z czasem również fax oraz Internet. Skonstruowanie pierwszej windy umożliwiło budowę coraz wyższych budynków, a w efekcie drapaczy chmur, które urozmaicają obecnie skyline największych miast. Komputery wypierały maszyny do pisania, a coraz nowocześniejszy sprzęt i edukowanie pracowników systematycznie usprawniało pracę.

Biura na miarę XXI wieku

Choć wiele placówek obecnie funkcjonuje zgodnie z zasadami wypracowanymi w latach 60. i 70., to biura wciąż są udoskonalane i organizowane zgodnie z najnowszymi badaniami i zasadami ergonomii. Nowoczesna przestrzeń biurowa to miejsce na wymianę wiedzy pomiędzy pracownikami, pozwalająca na koordynację działań nad wspólnym projektem, ale też posiadająca specjalnie wydzielone miejsce do odpoczynku. Kreatywne myślenie wspomaga na przykład Social Swing od marki Bejot. To strefa wewnątrz biura imitująca klimat parku dzięki podwieszanym huśtawkom. Fotele, które w swojej ofercie ma marka Profim, doskonale sprawdzają się podczas ośmiogodzinnego czasu pracy, a ich stonowana kolorystyka pozwala na skupienie i wyciszenie. Panele akustyczne dbają o naszą prywatność na przykład podczas narad czy rozmów telefonicznych – wiele tego typu rozwiązań znaleźć można w ofercie grupy Nowy Styl. Wszystko to z myślą o komforcie zarówno pracowników jak i klientów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.