REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Okiem Forbis Group. Nowoczesne biuro – trend, czy realna potrzeba?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 26 cze 2018 09:46
Okiem Forbis Group. Nowoczesne biuro – trend, czy realna potrzeba?
fot. mat. pras. Forbis Group
Okiem Forbis Group. Nowoczesne biuro – trend, czy realna potrzeba?
Okiem Forbis Group. Nowoczesne biuro – trend, czy realna potrzeba?
Okiem Forbis Group. Nowoczesne biuro – trend, czy realna potrzeba?
Okiem Forbis Group. Nowoczesne biuro – trend, czy realna potrzeba?

Młode pokolenie pracowników stawia na estetykę i klimat miejsca pracy. Opublikowane niedawno w Wielkiej Brytanii badania pokazały, że co piąty przedstawiciel tzw. pokolenia Millenialsów przyznaje, że odrzucił kiedyś propozycję pracy ze względu na mało inspirujący, nieatrakcyjny wygląd biura.

REKLAMA

Aż 31 proc. ankietowanych stwierdziło, że nudna, przestarzała aranżacja ich miejsca pracy ma szkodliwy wpływ na ich produktywność, co piąty deklaruje zwiększony poziom stresu i zmęczenia, spowodowany przebywaniem w takim niestymulującym środowisku.

Badani Brytyjczycy zwracali uwagę na brak dobrego oświetlenia i problemy z klimatyzacją, ale także na fakt, że współpraca pomiędzy poszczególnymi działami i zespołami w biurze jest ograniczona (46 proc. badanych!). Pracownikom doskwiera brak miejsca do pracy w skupieniu, do rozmów w prywatności czy kreatywnych burz mózgów.

34 proc. uczestników raportu stwierdziło, że mogłoby dojeżdżać dłużej do pracy, jeśli biuro spełniałoby jego oczekiwania i było atrakcyjnym, przyjaznym miejscem pracy.

- Millenialsi to generacja, która zdecydowanie dominuje na dzisiejszym rynku pracy. Nie można zatem lekceważyć ich głosu, zwłaszcza, że większość firm w Polsce skarży się dziś na problem ze znalezieniem pracowników – mówi Mateusz Laskowski, członek zarządu Forbis Group, firmy projektującej i realizującej powierzchnie biurowe - Brak rąk do pracy, koszty związane z rekrutacją, czas potrzebny na wdrożenie nowej osoby i niski poziom zaangażowania i utożsamiania się pracownika z marką, realnie odbijają się na wynikach finansowych firmy. Dlatego nowoczesne biuro powinno się traktować nie jako wydatek, ale jako inwestycję.

Nowoczesne biuro, czyli jakie?

Mówiąc dziś o trendach w projektowaniu biur, nie myślimy o estetycznych zabiegach wnętrzarskich, ale o ideach.  Świadome firmy, myślące globalnie i długofalowo, rozumieją, że proces aranżacji biura nie zaczyna się na etapie doboru kolorów i materiałów. Najpierw należy wyznaczyć kierunek, w którym dana organizacja chce się rozwijać, przeanalizować, a czasem nawet przewartościować swoje podejście do biznesu i do pracowników – mówi Agnieszka Walkiewicz – Sarwas, architekt Forbis Group.

Oczywiście da się zauważyć pewne tendencje w dziedzinie stosowanych elementów aranżacji, jednak nie powinny być one wyłącznie wyrazem mody, ale objętego w firmie kierunku zmian. Proces aranżacji biura wymaga bardziej holistycznego spojrzenia na biznes. Dziś firmy, takie jak Forbis Group, specjalizujące się w projektowaniu i realizacji powierzchni biurowych, to nie tylko  architekci - dekoratorzy, ale także  biznesowi doradcy. Należy wsłuchać się w potrzeby inwestora oraz samych pracowników, aby wspólnie wypracować wizję biura, które będzie przyjaznym, stymulującym miejscem pracy.

 - Firma, która nie traktuje poważnie zmian społecznych i kulturowych, prognoz dotyczących rynku pracy, naraża się na ryzyko problemów ze znalezieniem i utrzymaniem wartościowych pracowników. – mówi Agnieszka Walkiewicz – Sarwas. - Należy przy tym pamiętać, że nie chodzi o powielanie wzorców dużych, znanych korporacji, które wyznaczają trendy na tym polu, ale ich działalność nie znajduje odzwierciedlenia w naszej strategii. Chodzi o  rozwiązania uszyte na miarę, o przewidywanie, o elastyczność, rozumianą jako umiejętność dostosowywania się do zmieniającej się rzeczywistości. 



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.