REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Open space może być cichszy i bardziej komfortowy

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 11 gru 2018 10:45
Open space może być cichszy i bardziej komfortowy
fot. mat. pras.
Open space może być cichszy i bardziej komfortowy
Open space może być cichszy i bardziej komfortowy
Open space może być cichszy i bardziej komfortowy
Open space może być cichszy i bardziej komfortowy

Niedawno pierwsze biuro w Polsce otrzymało certyfikat WELL, który jest surowym systemem oceny jakości środowiska pracy i jego wpływu na zdrowie pracowników. Jednym z ocenianych obszarów była akustyka wnętrza i zadowolenie pracowników z poziomów dźwięku i prywatności. Jak pod tym względem wypadło biuro BuroHappold – bo o nim mowa - w którym 95 proc. osób pracuje w przestrzeni open space? Rozmiawamy o tym z Magdą Szubert z Ecophon i Ianem Boothem z BuroHappold.

REKLAMA

Jak ważna jest akustyka dla procesu certyfikacji biura?

Magda Szubert, Concept Developer, Office Environments, Ecophon Saint-Gobain: Ze względu na obecny stan wiedzy, jak hałas wpływa na osoby pracujące w biurze, akustyka wnętrz jest brana pod uwagę w każdym z popularnych systemów certyfikacji. Wymagania są jednak bardzo różne i - przede wszystkim - w różny sposób są weryfikowane. Certyfikacja WELL ocenia akustykę np. open space wielopłaszczyznowo – od właściwości zastosowanych materiałów wykończeniowych, przez pomiary akustyczne, po badania satysfakcji pracowników. To ma szansę dać rzetelny obraz sytuacji.

Czy kwestia hałasu biurowego była dla Państwa, jako pracodawcy, istotna?

Ian Booth, partner w Buro Happold Engineering: Po doświadczeniach z poprzedniego biura akustyka była dla nas jednym z głównych priorytetów. Nasza obecna siedziba jest znakomitym przykładem, jak efektywne i zdrowe może być biuro zorganizowane w formule tzw. open-plan. Dzięki przemyślanym podziałom przestrzeni, w tym jasnym wydzieleniu miejsc do spotkań i pracy w skupieniu, pomieszczeń socjalnych oraz stanowisk z dużym sprzętem biurowym, a także starannie dobranym materiałom wykończeniowym, w biurze jest cicho, mimo że pracuje tu ponad 130 osób.

Firma inżynieryjna zwykle bazuje na twardych danych, a wpływ środowiska pracy na produktywność osób w biurze wciąż jest tematem dyskusji.

Ian Booth: W trakcie przygotowań do inwestycji wykonaliśmy przegląd badań z tego obszaru. W ich wyniku wyodrębniliśmy kluczowe czynniki inżynieryjne wpływające na zdrowie i produktywność pracowników, które uwzględniliśmy potem przy projektowaniu powierzchni biurowej. Wśród nich znalazły się: komfort cieplny, hałas i akustyka, dostęp do światła dziennego, jakość powietrza czy układ wewnętrzny budynku. Są twarde dane, które pokazują, jaki  wpływ mają te czynniki na ludzi przebywających wewnątrz pomieszczeń i na nich bazowaliśmy.

Jak wyglądały prace nad akustyką biura?

Magda Szubert: Na wczesnym etapie projektowania, gdy powstała pierwsza wersja rzutów pomieszczeń z umeblowaniem, określiliśmy cele akustyczne dla każdej ze stref – jakie warunki z punktu widzenia akustyki będą najbardziej korzystne dla pracowników i zadań przez nich wykonywanych. Zdefiniowaliśmy wskaźniki jakości akustycznej poszczególnych pomieszczeń i wartości, które powinny przyjąć. Na tej podstawie dobraliśmy materiały dźwiękochłonne – sufity, panele ścienne - i określiliśmy ich sposób rozmieszczenia, tak by zadziałały najlepiej z punktu widzenia przyjętych celów.  To wszystko się działo w 2015 roku, o WELL-u niewiele osób słyszało, rekomendacje przygotowaliśmy bazując na naszym doświadczeniu.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.