REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Open to public, czyli frontem do klienta. Nowy koncept salonów Reserved

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 19 paź 2017 17:52
Open to public, czyli frontem do klienta. Nowy koncept salonów Reserved
Reserved w Londynie fot. mat. prasowe
Open to public, czyli frontem do klienta. Nowy koncept salonów Reserved
Open to public, czyli frontem do klienta. Nowy koncept salonów Reserved
Open to public, czyli frontem do klienta. Nowy koncept salonów Reserved
Open to public, czyli frontem do klienta. Nowy koncept salonów Reserved
Open to public, czyli frontem do klienta. Nowy koncept salonów Reserved
Open to public, czyli frontem do klienta. Nowy koncept salonów Reserved
Open to public, czyli frontem do klienta. Nowy koncept salonów Reserved
Open to public, czyli frontem do klienta. Nowy koncept salonów Reserved
Open to public, czyli frontem do klienta. Nowy koncept salonów Reserved
Open to public, czyli frontem do klienta. Nowy koncept salonów Reserved
Open to public, czyli frontem do klienta. Nowy koncept salonów Reserved
Open to public, czyli frontem do klienta. Nowy koncept salonów Reserved
Open to public, czyli frontem do klienta. Nowy koncept salonów Reserved

Sieć sklepów LPP obejmuje ponad 1700 salonów w 20 krajach. Łączna powierzchnia salonów LPP na świecie to prawie milion mkw. – tyle, co pięć Stadionów Narodowych. Jednak na tym nie kończą się plany międzynarodowej ekspansji gdańskiej spółki. W 2017 roku salony jej flagowej marki Reserved otworzyły swoje drzwi na ulicach handlowych dwóch modowych stolic Europy – w Berlinie i Londynie.

REKLAMA

Wchodząc na nowe rynki, LPP musi brać pod uwagę nie tylko wybór odpowiedniej lokalizacji, ale też przyzwyczajenia zakupowe swoich nowych klientów. Aby wpisać się w krajobraz zachodnioeuropejskich ulic handlowych, LPP postawiło na nowy koncept przy projektowaniu salonów swojej flagowej marki Reserved.

„Open to public” to minimalistyczne, nowoczesne wnętrza, bez zbędnych dekoracji. Ich podstawową cechą jest transparentność – klient widzi ofertę sklepu jeszcze przed postawieniem nogi w jego wnętrzu. Efekt ten osiągany jest dzięki zastosowaniu lekkich, łatwych do aranżacji mebli, a także oświetlenia LED oraz dedykowanego oświetlenia w systemie DALI, które pozwala z dowolnego miejsca na świecie sterować natężeniem światła, temperaturą barwową czy dynamiką, tworząc „scenariusze oświetleniowe” – różne sceny w zależności od pomysłu, kolekcji czy pory dnia. Przyciągnięcie wzroku klienta to klucz do sukcesu, szczególnie na ulicach handlowych europejskich stolic, gdzie wiele marek konkuruje ze sobą o zainteresowanie klientów.

W salonach Reserved, oprócz ciekawych stylizacji i nietuzinkowego rozmieszczenia produktów, wzrok przyciągają ekrany multimedialne i aranżacje witryn sklepowych, przez które można zobaczyć wnętrze sklepu. W koncepcie „open to public” nie ma miejsca na wysokie regały, czy ustawianie wieszaków w kącie – wszystko musi znajdować się na linii wzroku i w zasięgu ręki klienta.

Jednak pierwsze salony LPP wyglądały zupełnie inaczej. Pierwszy koncept, pod szyldem LPP Fashion Point, opracowany został przez Studio 1:1 z okazji otwarcia liczącego 50 mkw. salonu w łódzkim centrum handlowym M1. Jak opowiada Beata Szymańska, założycielka i projektantka Studio 1:1, przy projektowaniu pierwszego konceptu najważniejsze było wpisanie się w gusta ówczesnych konsumentów – salony nie mogły być zbyt jasne, a do ich wystroju użyte zostały najtańsze materiały. Wszystko po to, by nie „odstraszyć” klientów zbyt zachodnim stylem.

Ewolucja wyglądu i funkcjonowania salonów Reserved dokonywała się wraz z rozwojem LPP i zagraniczną ekspansją firmy. Zmiany następowały stosunkowo szybko, bo co 2–3 lata. „Open to public” jest szóstym konceptem w historii flagowej marki gdańskiej firmy. Jego debiut miał miejsce na najpopularniejszej ulicy zakupowej Berlina, w dzielnicy Charlottenburg, gdzie w maju tego roku otwarty został salon Reserved. Również nowo otwarty londyński salon marki, zlokalizowany przy jednej z najbardziej prestiżowych ulic handlowych świata Oxford Street, został zaaranżowany według koncepcji „open to public”. Pierwsze salony Reserved zaprojektowane według tego konceptu odwiedzić można również w Polsce, m. in. w centrum handlowym Morena w Gdańsku, a za kilka tygodni również w centrum handlowym Złote Tarasy w Warszawie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.