REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Operacja fit-out na żywym organizmie, czyli jak zorganizować proces rearanżacji funkcjonującego biura

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 15 lis 2017 13:49
Operacja fit-out na żywym organizmie, czyli jak zorganizować proces rearanżacji funkcjonującego biura
Fot. unsplash

Kiedy decydujemy się na powiększenie aktualnie zajmowanej przestrzeni biurowej, chcemy ją zoptymalizować, lub zależy nam na jej odświeżeniu i unowocześnieniu, stajemy przed logistycznym wyzwaniem przeprowadzenia prac remontowych bez przerywania funkcjonowania firmy. Czy jest to możliwe? Jak w takiej sytuacji zapewnić pracownikom możliwość wykonywania swoich obowiązków oraz zminimalizować uciążliwość tego rodzaju inwestycji?

REKLAMA

W przypadku zmiany lokalizacji biura kwestia aranżacji jest prostsza – firma przeprowadza się do urządzonej przestrzeni, gotowej na przyjęcie pracowników. Modernizacja zajmowanej już powierzchni przypomina operację na żywym organizmie. Wymaga dyscypliny i doskonałej organizacji.

1. Zgodnie z planem

Podstawą każdej realizacji jest dobrze przemyślany harmonogram. Należy bardzo szczegółowo zaplanować kolejność wszystkich prac, dostaw, transferu pracowników oraz utrzymania infrastruktury niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania biura. Nie ma tu miejsca na niespodzianki, bowiem każde zaburzenie planu prowadzić może do dalszych obsunięć czasowych. Kiedy plac budowy jest jednocześnie funkcjonującym biurem, tego rodzaju konsekwencje mogą dezorganizować pracę jego użytkowników.

2. Praca zbiorowa

- Modernizacja przestrzeni biurowej to złożone przedsięwzięcie, w które zaangażowanych jest wiele osób. Niezwykle istotna jest dobra współpraca między wszystkimi stronami inwestycji – klientem (office i HR menadżerem), architektem i branżystami, którzy już na etapie projektu muszą przewidzieć konieczność utrzymania działającej infrastruktury w czasie trwania prac budowlanych. Generalny wykonawca ściśle współpracuje z office managerem w zakresie aktualnej komunikacji dla pracowników (którędy mam się dostać na własne stanowisko pracy), ale również ze strażakiem, który wyraża zgodę na tymczasową zamianę przebiegu dróg ewakuacyjnych. Administrator budynku, z kolei, w miarę potrzeb i możliwości udostępnia dodatkową powierzchnię dla klienta, przestrzeń magazynową i organizacyjną dla budowy oraz rozdziela komunikację na codzienną i użytkową. W celu usprawnienia procesu warto rozważyć zatrudnienie firmy fit-outowej, która wykonuje tego rodzaju prace w tak zwanym modelu design & buid. Oznacza to holistyczne podejście do adaptacji przestrzeni biurowej – od etapu projektowego aż do kompleksowej realizacji – mówi Andrzej Grabowski, dyrektor operacyjny Forbis Group.

3. Strefowanie

Remont w funkcjonującym biurze wymaga dobrego zaplanowania przestrzeni. Na samym początku należy w strefie, która będzie podlegać modernizacji wyznaczyć zgodnie z zapotrzebowaniem przestrzeń, w której zachowania zostanie ciągłości pracy biura. Należy przy tym uwzględnić przebieg instalacji, które w czasie prac również muszą działać. Sama budowa też ma swoje wymagania i potrzebuje przestrzeni do przechowywania i transportu materiałów, która wyłączona będzie od dostępu personelu. Niezależnie od skali prac trzeba pamiętać o zachowaniu bezpieczeństwa, a co za tym idzie o pozostawieniu czynnej drogi ewakuacyjnej, zapewnieniu dodatkowych środków gaśniczych oraz zabezpieczeniu wrażliwej na zanieczyszczenia i uszkodzenia instalacji sygnalizacji pożaru. Wydzielenie dwóch przestrzeni – jednej służącej ludziom i drugiej, w której będą odbywały się prace - pomoże to w znaczący sposób skrócić czas trwania całej inwestycji, eliminując konieczność dokładnego sprzątania i układania biurek za każdym razem po każdym dniu prac – mówi ekspert Forbis Group. Istotny jest odpowiedni sposób zabezpieczenia powierzchni i odgrodzenia przestrzeni aktualnie przebudowywanej od pozostałych miejsc. Standardowo służą do tego tymczasowe gipsowo-kartonowe ściany. Aby zabezpieczyć biuro podczas ich montażu stosuje się m.in. folie, maty oraz kurtyny PCV, chroniące przed przenikaniem kurzu i oparów. 



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.