REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Oświetlenie sklepów i salonów - najczęściej popełniane błędy

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 14 cze 2017 10:00
Oświetlenie sklepów i salonów - najczęściej popełniane błędy
fot. mat. prasowe
Oświetlenie sklepów i salonów - najczęściej popełniane błędy
Oświetlenie sklepów i salonów - najczęściej popełniane błędy
Oświetlenie sklepów i salonów - najczęściej popełniane błędy
Oświetlenie sklepów i salonów - najczęściej popełniane błędy
Oświetlenie sklepów i salonów - najczęściej popełniane błędy

Źle zaprojektowana i wykonana świetlna aranżacja przestrzeni handlowych zniweczyć może wszystkie marketingowe wysiłki. Poniższy poradnik wskazuje najczęstsze pomyłki, ukazując równocześnie, jak ważnym czynnikiem w dobrze zaprojektowanej przestrzeni handlowej jest odpowiednie oświetlenie.

REKLAMA

Galerie handlowe, sklepy wielkopowierzchniowe czy markowe butiki projektują oryginalne i przykuwające wzrok witryny, zapraszające klienta do wnętrza sklepu. Równie staranna aranżacja i ekspozycja towaru czeka na potencjalnego nabywcę w środku – wystylizowane manekiny, specjalne ekspozytory, półki i wyspy – wszystko po to, by produkty prezentowały się doskonale, ukazując wszystkie swoje zalety. Elementem, który często jest niezauważalny, ale kluczowy w ekspozycji towaru, jest oświetlenie. 

Nakład włożony w stworzenie niebanalnej wystawy czy odpowiednią prezentację asortymentu zmarnować mogą błędy w oświetleniu, których dość łatwo możemy uniknąć, jeśli posiadamy odpowiednią wiedzę. Czego należy unikać?

Kontakt z potencjalnym klientem nawiązujemy zanim przekroczy on próg naszego butiku, dlatego warto zadbać o każdy, nawet najmniejszy szczegół. Witryna to wizytówka naszego sklepu – co nie oznacza, że ma swym blaskiem oślepiać klientów.

- Witryna powinna charakteryzować się wyższym poziomem natężenia światła od pozostałej części sklepu, przez co akcentuje wybrane elementy ekspozycji. Funkcję tą doskonale wypełniają reflektory X-Line lub X-Smart - rekomenduje Marcin Sosnowski, ekspert firmy GTV. – Należy jednak umieścić je w taki sposób, by ich światło podkreślało wybrane produkty i nie oślepiało osób przechodzących obok wystawy – dodaje Marcin Sosnowski.

Projektując oświetlenie powierzchni handlowych często zapominamy o elastyczności systemu - a przecież każdy sklep posiada indywidualny cykl sprzedażowy. W zależności od branży i specyfiki nie tylko wystawy, ale i aranżacje wewnątrz sklepu przekształcają się z różną częstotliwością – wraz z nową dostawą, trendem, sezonem czy porą roku. Każda taka zmiana wymaga innej ekspozycji towaru i odmiennego oświetlenia – dlatego warto wykorzystać rozwiązania modułowe, pozwalające na częstą modyfikację formy systemu oświetlenia.

 – Niezwykle przydatnym rozwiązaniem są szynoprzewody X-Rail, które wraz z mocowanymi do nich oprawami tworzą estetyczny, trwały, a przede wszystkim łatwo rekonfigurowany system oświetleniowy. W prosty sposób można zmieniać położenie, ilość i rodzaj zamontowanych reflektorów oraz skierować światło na wybrane przez siebie gabloty, półki czy manekiny – podkreśla ekspert firmy GTV. Dodatkowo, za pomocą szyn i odpowiednich łączników, można zmodernizować kształt toru zasilającego, doprowadzając zasilanie i oświetlenie w wybrane przez nas miejsce w sklepie.

Dodatkowe oświetlenie towaru na półce eksponuje jego zalety, równocześnie pozwalając klientowi ocenić produkt i dokonać satysfakcjonującego zakupu. Coraz popularniejszym trendem jest wykorzystanie do podświetlania sklepowych półek taśm LED lub metalowych klipów LED. Pozwala to nie tylko odpowiednio wyeksponować produkt, ale również stworzyć efektowną oświetleniową aranżację sklepu. Należy jednak pamiętać, by oświetlenie akcentujące miało przynajmniej dwukrotnie większe natężenie niż oświetlenie ogólne.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY