REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Oświetlenie sklepowe. Nowe technologie, podsumowania i prognozy

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 11 sty 2019 14:02
fot. mat. prasowe Trilux

Ostatni czas przyniósł wzrost inwestycji w oświetlenie sklepowe. Oprawy LED zastępują świetlówki już nie tylko w delikatesach, ale także w dyskontach. Coraz więcej świadczy też o tym, że - jak na Zachodzie - i w naszych obiektach handlowych zastosowanie znajdą nowoczesne inteligentne systemy zarządzania i optymalizacji.

REKLAMA

HCL

Krokiem dalej w obszarze poprawy doświadczeń konsumentów i wyników sprzedażowych są systemy wykorzystujące technologię Human Centric Lighting, pozwalającą oświetleniu elektrycznemu naśladować naturalne zmiany barwy światła w ciągu dnia. Jak wynika z eksperymentu przeprowadzonego przez Grupę Trilux w niemieckich supermarketach jej zastosowanie pozytywnie wpływa zarówno na ocenę sklepu przez klientów, jak i wartość ich zakupów. Z zebranych informacji wynika, że w sklepie dynamicznie dostosowującym światło do pory klienci spędzali o 21 proc. więcej czasu i oceniali atmosferę o 35 proc., a obsługę o 23 proc. wyżej niż w bardzo podobnej placówce z oświetleniem statycznym. Co więcej, sprzedaż ogółem była w nim większa o 12 proc., a w wybranych działach wzrosty przekraczały 20 proc. (mięso pakowane +23, wina i alkohole +23, owoce i warzywa +26, słodycze +28 procent). Rozwiązania z zakresu Human Centric Lighting zostały wykorzystane także w pilotażowym sklepie IKEA w Kaarst, mającym wyróżniać się pod względem stopnia zrównoważonego rozwoju. Placówka została uhonorowana tytułem Sklepu Roku 2018 przyznawanym przez Niemiecki Związek Handlu.

RI

Retail Intelligence (RI) to stosunkowo młoda koncepcja rozwijająca się w ramach nurtu Internetu Rzeczy. Zakłada optymalizację rozmieszczenia towarów na podstawie automatycznie agregowanych danych na temat zachowań konsumenckich. – Sieci handlowe eksperymentują obecnie z technologiami takimi jak indoor positioning, heat mapping, czy transmisja na telefon konsumenta danych na temat produktów i promocji dostępnych w alejce, przy której się znajduje – opowiada Filip Gabryelczyk. – Nie jest wykluczone, że w najbliższym czasie komplementarną częścią tych systemów stanie się zintegrowane oświetlenie, pozwalające prowadzić klientów światłem i rozświetlać towary, których kupno rozważają – prognozuje ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.