REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Oto zwycięski projekt strefy gastronomicznej w Galerii Młociny

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 11 sty 2018 09:12
Oto zwycięski projekt strefy gastronomicznej w Galerii Młociny
Strefa gastronomiczna Galerii Młociny - wizualizacja, fot. mat. pras.
Oto zwycięski projekt strefy gastronomicznej w Galerii Młociny

Wyjątkowym miejscem w Galerii Młociny będzie ogród i taras na dachu – Dechy na Bielanach – miejsce na spacery, odpoczynek i zabawę. Warszawskie studio międzynarodowej pracowni architektonicznej Broadway Malyan zwyciężyło w konkursie na projekt przestrzeni gastronomicznej i rozrywkowej. Otwarcie Galerii Młociny z najciekawszą strefą rozrywki i jedzenia planowane jest na wiosnę 2019 roku.

REKLAMA

W konkursie, zorganizowanym przez dewelopera projektu Echo Investment, wzięły udział trzy renomowane pracownie.  Analizę potencjałów przestrzeni i funkcji wspierali eksperci JLL specjalizujący się w obszarze Food&Beverage. 

Założenia konkursu

Nowoczesna, wielofunkcyjna Galeria Młociny, powstająca w bezpośrednim sąsiedztwie węzła komunikacyjnego na warszawskich Młocinach, wyróżnia się zupełnie nowym podejściem do projektowania miejsc spotkań, rozrywki, gastronomii i rekreacji – także sportowej. Do opracowania koncepcji strefy restauracyjnej Echo Investment zaprosiło trzy wiodące studia, które doskonale orientują się w światowych trendach związanych z projektami handlowymi, miejskimi oraz aranżacją przestrzeni publicznych i zielonych.

– Tworzymy przestrzeń, która będzie miała naturalną siłę przyciągania, do której będzie chciało się przyjeżdżać i spędzać czas. Galeria Młociny będzie sprzyjać różnego rodzaju interakcjom: spotkaniom w gronie rodzinnym i ze znajomymi, z nowymi smakami i doznaniami kulinarnymi, z kulturą, ciekawymi wydarzeniami, sportem czy aktywnością na świeżym powietrzu. Zwycięski projekt Broadway Malyan wniesie nową jakość do tej przestrzeni i pozytywnie wpłynie na jej postrzeganie. Zaaranżowana przez architektów strefa pomoże w pełni wykorzystać potencjał tego miejsca, które należy do najlepiej skomunikowanych w stolicy i przez które rocznie przewija się ponad 24 miliony pasażerów – mówi Szymon Mińczuk, dyrektor regionalny ds. wynajmu Echo Investment, odpowiedzialny za komercjalizację Galerii Młociny.

Zadanie konkursowe polegało na przedstawieniu spójnej koncepcji architektonicznej przestrzeni strefy restauracyjnej i rozrywkowej, z uwzględnieniem możliwości całorocznego korzystania z zielonego ogrodu położonego na dachu czy organizowania różnego rodzaju wydarzeń. Ważnym elementem zadania były również zaplanowanie zieleni, maksymalne wykorzystanie dostępu do naturalnego światła, opracowanie intuicyjnej i przyjaznej komunikacji oraz zaproponowanie przyszłym najemcom spójnego pomysłu aranżacji witryn.

W konkursie dewelopera wspomagali eksperci JLL z biura w Warszawie i Londynie. Przeanalizowali oni strefę nie tylko pod kątem liczby miejsc siedzących czy typów najemców najbardziej pasujących do konceptu i reprezentujących różne rodzaje gastronomii, ale także w odniesieniu do planowania i zarządzania dodatkowymi wydarzeniami i atrakcjami, które będą się w niej odbywały. To one będą dodatkowym magnesem przyciągającym do Galerii Młociny.

– W zmieniającym się świecie nieruchomości trudno o uniwersalne narzędzia. Żyjemy w erze testowania nowych rozwiązań i tworzenia nowych koncepcji. To dotyczy również funkcji gastronomii i rozrywki w obiektach handlowych. Czas najwyższy zastąpić tradycyjne podejście kategorią projektowania doświadczeń i obecności, w oparciu o coraz lepsze rozumienie ludzi, ich nawyków, społeczności w jakich funkcjonują, a także prawdziwych aspiracji i ulubionych sposobów spędzania wolnego czasu – mówi Ian Hanlon, director, foodservie consulting, JLL.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY