REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Personalizacja, biofilia, autentyczność, well-being, agile. To najważniejsze trendy w kreowaniu miejsc pracy

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 26 lis 2018 11:31
Personalizacja, biofilia, autentyczność, well-being, agile. To najważniejsze trendy w kreowaniu miejsc pracy
fot. PTWP
Personalizacja, biofilia, autentyczność, well-being, agile. To najważniejsze trendy w kreowaniu miejsc pracy
Personalizacja, biofilia, autentyczność, well-being, agile. To najważniejsze trendy w kreowaniu miejsc pracy
Personalizacja, biofilia, autentyczność, well-being, agile. To najważniejsze trendy w kreowaniu miejsc pracy
Personalizacja, biofilia, autentyczność, well-being, agile. To najważniejsze trendy w kreowaniu miejsc pracy
Personalizacja, biofilia, autentyczność, well-being, agile. To najważniejsze trendy w kreowaniu miejsc pracy
Personalizacja, biofilia, autentyczność, well-being, agile. To najważniejsze trendy w kreowaniu miejsc pracy
Personalizacja, biofilia, autentyczność, well-being, agile. To najważniejsze trendy w kreowaniu miejsc pracy
Personalizacja, biofilia, autentyczność, well-being, agile. To najważniejsze trendy w kreowaniu miejsc pracy
Personalizacja, biofilia, autentyczność, well-being, agile. To najważniejsze trendy w kreowaniu miejsc pracy
Personalizacja, biofilia, autentyczność, well-being, agile. To najważniejsze trendy w kreowaniu miejsc pracy

Workplace czy lifespace? Jakie powinny być współczesne biura? Czy rosnąca popularność przestrzeni coworkingowych to zapowiedź, że polskie przestrzenie biurowe już nigdy nie będą takie same? Odpowiedzi na te pytania poszukiwali uczestnicy Work & Leisure Talks, wydarzenia towarzyszącego Property Forum w Krakowie.

REKLAMA

To, w jaki sposób i gdzie pracujemy, dynamicznie się zmienia. Projektowanie i aranżacja przestrzeni do pracy uległy w ostatnich latach w związku z tym ogromnym przeobrażeniom. Jakie zmiany i tendencje w tworzeniu przestrzeni biurowych są dzisiaj najistotniejsze? Karina Kreja, International Concept Manager w Kinnarps Polska wyróżniła cztery najważniejsze trendy w kreowaniu miejsc pracy. - Pierwszy z nich to personalizacja czyli dopasowywanie rozwiązań w przestrzeni biurowej do potrzeb użytkownika. Drugi – to digitalizacja. Trzeci oznacza zmianę podejścia do kultury operowania głosem w biurze. Pojawia się bowiem na naszym rynku pokolenie ludzi, którzy więcej mówią niż piszą. Z perspektywy starszych pokoleń fakt, że tak mało się pisze i czyta, może wydawać się dziwne, ale nowe pokolenie ogląda bardzo wiele filmów w mediach społecznościowych, samo również bardzo chętnie nagrywa i operuje głosem, potrzebują więc biur, które dużo lepiej odpowiadają na potrzeby wyciszenia - uważa Kreja. - Ostatni trend, który, moim zdaniem, w krótkim czasie nabierze siły, to ekologia, rozumiana jako coś więcej niż dojazdy rowerem do pracy, jako polityka „zero waste” w biurze czy wprowadzanie na dużą skalę biofilii do miejsc pracy – dodaje.

Do tematu nowoczesnych trendów w kreowaniu przestrzeni pracy odniósł się także Piotr Kalinowski, CEO pracowni MIXD, który zauważył, że teraz jest tak wiele trendów, że bardzo łatwo o ich zdezaktualizowanie. Dlatego jego zdaniem jedynym liczącym się trendem jest teraz autentyczność w projektowaniu. - Ludzie chcą mieć wybór. Promuje się postawy odpowiedzialności pracownika za siebie, kreatywności, płaską strukturę w organizacji. A jeśli pracownik ma być odpowiedzialny, to chce mieć prawo wyboru, gdzie i jak pracuje. Chce móc używać social media podczas spotkania, chce wygodnie porozmawiać przez telefon w trakcie pracy, także prywatnie. To są dzisiaj potrzeby człowieka i na te potrzeby próbują odpowiadać trendy. A naszą jako architektów rolą jest przefiltrować je i wprowadzić te, które faktycznie są ważne – twierdzi Kalinowski.

Uczestnicy dyskusji zgodzili się, że nowoczesne biura i sposoby pracy coraz częściej stoją pod znakiem „agile” czyli „ zwinnych” metod pracy, zakładających pracę w małych zespołach projektowych, elastyczność, konieczność częstych, ale krótkich spotkań, testowania, prototypowania, częstej informacji zwrotnej. Taki system pracy kompletnie nie sprawdza się w tradycyjnych biurach i coraz częściej przyjmowany jest nie tylko przez branże IT. Potwierdziła to Danuta Barańska, dyrektor kreatywna Tetris, której zdaniem „agile” to jeden z ważniejszych trendów, który obecnie wchodzi na rynek. - Przestrzenie typu open space zdecydowanie odchodzą do lamusa. Coraz mniej także odczuwamy potrzebę identyfikowania się z konkretnym miejscem pracy w biurze. Obecna w wielu organizacjach polityka „czystych biurek” czyli sprzątania swojego miejsca pracy wręcz ją uniemożliwia, co także ma miejsce w wielu współdzielonych przestrzeniach coworkingowych – dodaje Barańska.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.